Raz obroty dobrze raz zle

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Raz obroty dobrze raz zle

Postprzez trojeczkaGT » 16 gru 2011, o 01:17

Ino jedno problemo

a wiec mam problem bo golf jak stoi ma obroty dobre ok 900 1000 i jak jade i wrzucam na luz to ma te 1500 1600 i dopiero mu spadaja jak zwolnie i dlugo bede jechal na obrotach ok 1000 i wtedy na luzie takie tez zostaja. czemu tak jest ?

nastawnik przepustnicy ?
brudny filtr powietrza ?

dzieje sie to na gazie na pb ma ciagle 1500 obrotow.
Ostatnio edytowano 2 lut 2012, o 18:17 przez trojeczkaGT, łącznie edytowano 1 raz
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Raz obroty dobrze raz zle

 

Postprzez prezesik » 16 gru 2011, o 04:42

Kolego silniczek krokowy do sprawdzenia, wyczyszczenia lub wymiany w pierwszej kolejności. On odpowiada za utrzymanie wolnych obrotów.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez Slav » 16 gru 2011, o 20:19

Mam to samo. W dodatku gdy jest ciepły to ciężko go odpalić na PB, na gazie odpali od razu, obroty wzrastają do 1500-2000 na 2 sekundy i spadają. Jest tak za każdym razem na ciepłym.

Często też gdy stoję na skrzyżowaniu to obroty falują i cyka któryś przekaźnik. Czasami nawet w czasie jazdy cyka ten przekaźnik i tak jakby leciutko poszarpuje autem.

Dziś lub jutro podepnę go pod kompa i sprawdzę błędy. Jeśli nic nie pokaże to przyczyny poszukam w brudnej przepustnicy lub silniku krokowym.

Czy czyszczenie krokowego jest trudne? Jest może gdzie dostępna instrukcja krok po kroku jak go wyczyścić, poskładać z powrotem? No i czy po zamontowaniu trzeba go jakoś ustawiać czy sam się ustawi?
Slav
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 20:57
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez trojeczkaGT » 16 gru 2011, o 22:39

mam dylemat ;p zalezy czy ustawie "silnik krokowy" na max wkrecony czy zostawie tak jak jest przy ustawieniu 1000 obrotow, bo po resecie i podlaczeniu znowu to albo mam kolo 600 obrotow na zimnym po odpaleniu albo po zagrzaniu mam 1500 i juz nie wiem.

[ Dodano: 2011-12-17, 21:32 ]
a wiec tak jutro bedzie test. wymienilem krokowy na taki ze szrotu i narazie jest obiecujaco obroty na pb po odpaleniu ok 1100 1200 i pozniej spadaja do 900 jak ma kolo 60 70 C zobaczymy jak bedzie w trasie z obrotami ;p

[ Dodano: 2011-12-19, 10:50 ]
a wiec juz rece opadaja i pasuje ;/ niech sobie skacza czasem na wiosne zaloze sonde lambda i git wazne ze odpala ladnie i mozna silnikiem znizyc obroty i git.
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Slav » 21 gru 2011, o 10:45

Problem rozwiązany: w moim przypadku była to zepsuta Sonda Lambda.
Pozdrawiam.
Slav
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 20:57
Lokalizacja: Śląsk

Postprzez trojeczkaGT » 1 lut 2012, o 22:15

ponawiam problem tzn sam nie wiem co mu odbija.

po resecie jest ok wszystko autko odpalone i zagrzane na benzynie wszystko ladnie smiga no i czasem wlasnie mu cos odbija i przy odpaleniu ustawia sobie obroty ok 2000 3000 ;/

czemu tak robi ? tak jakby dostawal zadlugi sygnal to sie dzieje w takich momentach ze nie moge wyczuc czemu i jak.

musze wtedy recznie za pomoca pradu go znizyc i jest juz dobrze jakis czas i potem znowu.

krokowy byl wymieniany niedawno, nowy czujnik temp tez nawet ori VW
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Kadzik » 2 lut 2012, o 20:49

Nie wiem czy Ci to pomoże, ale miałem podobny problem.
Na ciepłym silniku, silnik sam sobie ustawiał obroty. Czasami miał 1500 a czasami 3000. Bywało tak, że nie używałem pedału gazu, tylko zmieniałem biegi.
U mnie pomogło Sprawdzenie i Regulacja Stycznika Biegu Jałowego.
Kadzik
Czytacz
 
Posty: 94
Dołączył(a): 3 gru 2011, o 17:31
Lokalizacja: Radom

Postprzez trojeczkaGT » 2 lut 2012, o 21:05

chodzi Ci o tzw tps ? czy silnik krokowy ? narazie z racji pory roku odcialem zasilanie krokowego bo nie ma warunkow na dlugi zabawy

narazie jest dobrze ale trzeba bedzie jak bedzie cieplo sie tym zajac
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Kadzik » 2 lut 2012, o 21:39

TPS - to chyba Potencjometr Przepustnicy, swojego czasu i jego regulowałem, ale tylko dla tego, iż musiałem go wymienić.

Chodzi mi raczej o to co steruje silniczkiem krokowym. Jak dobrze wszystko zrobisz, i poświęcisz temu trochę czasu, to powinno pomóc. Mi dopiero za trzecim razem udało się dobrze go wyregulować. Jak to mówią, metodą prób i błędów.


Obrazek
Kadzik
Czytacz
 
Posty: 94
Dołączył(a): 3 gru 2011, o 17:31
Lokalizacja: Radom

Postprzez BUKI88 » 17 lut 2012, o 22:38

witam :-) mam problem z glfikiem 1.4 w gazie. Na lpg jezdzi ladnie.A na benzynie juz szfankuje czyli czasem nie chce sie wkrecic na obroty ,podkreslam nie zawsze . Co moze byc przyczyna??
BUKI88
Berbeć
 
Posty: 2
Dołączył(a): 17 lut 2012, o 22:10
Lokalizacja: Dolnyslask


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 35 gości