Witam serdecznie posiadam ...Golf III sil. 1,8 90km (ABS) do tego instalacja gazowa elpigaz ,zmieniony reduktor na TOMASETTO 100HP MOD. AT 07 , sterownik Voila plus,silnik krokowy nowy...Teraz moja prośba czy jestem wstanie wyregulować to samemu lub odregulować w celu zmniejszenia spalania ,pali w tej chwili około 14l na 100 cykl mieszany...Posiadam interfejs na usb, czy jestem wstanie coś zaradzić samemu czy nie ....Na interfejsie ma tylko podgląd do tych podzespołów podstaowych tzn . sonda lamda jakies Volty ile i tak dalej musiał bym zdięcie zrobić tego .Prubowałem kręciś srubką 2 tą dużą ale niewie czy dobrze zrobiłem .Gdy ją wkręcam to spadają obr.i się zmniejszają volty na lambda , niewiem oco chodzi z tym ogulnie może ktoś coś doradzi jakie parametry mają być ,czy da sie coś zrobić samemu czy też nie ........
rawcio11, Im mocniej wkręcisz tą dużą śrubę to zwiększasz naprężenie membrany,i jak za dużo ją wkręcisz to możesz mieć problem z wolnymi obrotami.
Daj fotki ustawień sterownika,a najlepiej filmik,jak zmienia się wykres lambdy.
rawcio11, tylko czy piszesz o interfejsie do komputerka LPG czy do sterownika silnika. Musisz mieć interfejs do sterownika Voila i program - do znalezienia w necie.
Co do samego przebiegu regulacji to naprawdę niema sensu pisać wszystkiego od podstaw. Istotne jest żeby najpierw wyregulować reduktor (szukaj np o metdzie na "bąbelki") a dopiero potem regulacja kompterowo - ustawia się sporo parametrów, napisze ogólnie że najważniejsze jest żeby własciwie ustawić tzw PWA a potem zakres kroków w jakim działa silniczek, i podłączenie do TPS. To sa hasła żebyś sobie trochę poszukał sam jest setki opisów w necie zasady sa te same dla wszystkich instalacji II generacji. Na początek - już po ustawieniu reduktora - możesz też użyć tzw opcji samonauki - akurat nie wiem czy v+ to ma ale raczej wszystkie mają. Potem pojeździsz ocenisz jak działa i możesz zrobić screena z ustawień i coś pokorygujemy