Regulacja registra LPG

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Regulacja registra LPG

Postprzez suchy1979 » 7 lis 2011, o 11:56

Witam. Mam problem. W golfie teścia gazownicy zamontowali register zamiast krokowca. Samochód miał niskie obroty, więc zaczęliśmy kręcić śrubą, no i tak kręciliśmy, że auto teraz w ogóle nie chce jeździć. Jak reguluje sie register? Są jakieś zasady? Ile obrotów? Proszę o pomoc, bo dziadek jest unieruchomiony, a ja częściowo czuję się winny za zaistniałą sytuację.
suchy1979
Czytacz
 
Posty: 39
Dołączył(a): 24 paź 2011, o 14:41
Lokalizacja: Cieszyn
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Regulacja registra LPG

 

Postprzez trojeczkaGT » 7 lis 2011, o 12:16

wez wkrec ta srube do konca i wykrec moze z 1.5 obrotu odpal auto i wtedy reguluj dokladnie :) masz instalacje I generacji chyba teraz przez ta srube, mozesz jeszcze przykrecic srubke na samym parowniku i potem tez ja wykrec ok 1.5 lub 2 obroty
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez suchy1979 » 7 lis 2011, o 13:01

Dzięki za odpowiedź. W międzyczasie dzwoniłem do gazowników. Powiedzieli żeby wkręcić register na maxa i odkręcić 3 obroty. Następnie rozgrzać silnik do 90 stopni dać na 3000 obrotów, delikatnie regulować na śrubie i obserwować obroty. Spróbuję tak zrobić. Zastanawiam się po co montowali register zamiast krokowca - może był uszkodzony. Nie lepiej byłoby zamontować nowy krokowiec? Po co utrudniać staruszkowi życie.
suchy1979
Czytacz
 
Posty: 39
Dołączył(a): 24 paź 2011, o 14:41
Lokalizacja: Cieszyn
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez Bradley » 8 lis 2011, o 00:49

suchy1979, po to dali srube zeby bylo latwiej (dla nich). Krokowiec jest lepszy bo mozna lepiej wysterowac LPG w zaleznosci od obciazenia silnika.
Srube to sie reguluje tak, ze wykrecasz ja. Pozniej dajesz 3tys obr (polowa zakresu obrotow max) i skrecasz do momentu kiedy poczujesz ze silnik zaczyna wyraznie schodzic z 3tys pomimo tego samego wychylenia przepustnicy. Pozniej lekko odkrecasz i gotowe.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez suchy1979 » 8 lis 2011, o 08:57

Dziękuję wszystkim za pomoc. Próbowaliśmy kręcić i regulować wg instrukcji, lecz niestety nic to nie dało. Samochód został odprowadzony do gazownika, który zakładał register. Stwierdził wypalenie zaworów na jednym z cylindrów, pewnie z uwagi na zbyt ubogą mieszankę. Poza tym chyba kończy się uszczelka pod głowicą bo w zbiorniku płynu chłodzącego szaleją bąbelki. Cały czas się zastanawiam po jakiego diabła zakłądali register w miejsce krokowca. Nie lepiej byłoby założyć nowy? Mój znajomy miał podobnie: założyli register zamiast krokowca i też mu wypaliło zawory.
suchy1979
Czytacz
 
Posty: 39
Dołączył(a): 24 paź 2011, o 14:41
Lokalizacja: Cieszyn
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości