Różnice pomiędzy parownikami lpg?

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Różnice pomiędzy parownikami lpg?

Postprzez AdamPLSieradz » 2 lut 2014, o 14:53

Mam pytanie, jakie są różnice pomiędzy parownikami - reduktorami lpg, chodzi mi o instalację sekwencyjną, mam taką w Mondeo, chce wymienić zużyty parownik , tylko nie wiem czy dobiera się go jedynie pod konkretną moc silnika? Czy węże, itd też się różnią?

Drugie pytanie: mam niedawno wymienioną listwę wtryskową, gaziarze twierdzą, że wszystko jest niby ok, ale moim zdaniem to nieprawda i należy wymienic jeszcze parowonik , bo:

- wygląda na bardzo stary z zewnątrz, wiec w środku na pewno podobnie,
-gaśnie na jałowym na zimnym, dopiero gdy się auto nagrzeje się całkowicie , trzyma obroty, ale występuje wtedy naprawdę duży spadek mocy, w stosunku do benzyny, który w takiej instalce nie powinien występować,
-zalewa go gazem, po jeździe na gazie są problemy z odpaleniem, kiedy gazu nie ma i jeżdzę na benzynie, nawet przy -25 odpala na dotyk,
-wymienione swiecie, przewody, cewka, filtry gazu i ta listwa
-spalanie właściwie dobre, ok 10 litrow gazu
-dwa razy ustawiali mi gaz, twierdzac, ze bedzie ok, ale nie da sie go ustawic i ciagle sa w/w objawy

Czy słusznie rozumuje?
-
Avatar użytkownika
AdamPLSieradz
Badacz tematu
 
Posty: 315
Dołączył(a): 26 kwi 2011, o 15:13
Lokalizacja: Sieradz

Różnice pomiędzy parownikami lpg?

 

Postprzez łukasz1983 » 2 lut 2014, o 14:58

AdamPLSieradz, Jak parownik jest stary to wymiana się przyda.Ile ma on lat?
A parownik dobiera się tak jak pisałeś do mocy silnika.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez AdamPLSieradz » 2 lut 2014, o 15:04

Jest to pierwszy parownik , jaki był montowany z całą instalacją, jest z 2009 r, więc ma prawie 5 lat, szacuje , ze zrobil ok 80 tys km +/-

Czyli kupuje tylko taki , zeby pasowal do 115 km, a z montażem nie będzie problemu, bez względu na firmę?
Avatar użytkownika
AdamPLSieradz
Badacz tematu
 
Posty: 315
Dołączył(a): 26 kwi 2011, o 15:13
Lokalizacja: Sieradz

Postprzez łukasz1983 » 2 lut 2014, o 15:11

AdamPLSieradz, To pora go wymienić.
A najprościej to kup taki sam,będzie najmniej kłopotów z wymianą.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Opik » 2 lut 2014, o 15:12

Kup coś dobrego, nie ma co kupować najtańszej tandety byle była. I ja bym tak nie demonizował parownika, podjedź na próbę do innego gazownika, powiedz mu to co nam tutaj i niech on sprawdzi, bo równie dobrze to gaśnięcie może być winą regulacji. On nie jest jakoś bardzo stary żeby aż tak się złachać. Co ile wymieniany filtr gazu? Tankujesz na porządnych stacjach ?
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez AdamPLSieradz » 2 lut 2014, o 21:31

Tankuje tylko na uznanych stacjach, sprawdzonych też przez inne znane mi auta, które chodzą bez zarzutów na tym gazie. Filtry oba zmieniłem, mają przejechane nie więcej niż 3 tys km, nie wiem jak poprzedni właściciel, ale sądząc po ogólnym stanie auta i właścicielu , sądzę, że dbał o to auto.
Po prostu nie mam pomysłu co to może być innego, niż parownik, skoro listwa jest wymieniona, skalibrowana, byłem już u dwóch gazowników ogólnie, stwierdzili, że parametry są w normie, filtry tak jak mówię zmienione, na benzynie wszystko pięknie, zapłon cały nowy.
Bardzo mi zależy , żeby Mondziak chodził, bo robię nim pokaźne trasy, auto jest ogólnie super i niezawodne, tylko ten gaz mnie drażni i niepokoi, nie chcę żeby przez niego coś się zepsuło ...
Avatar użytkownika
AdamPLSieradz
Badacz tematu
 
Posty: 315
Dołączył(a): 26 kwi 2011, o 15:13
Lokalizacja: Sieradz

Postprzez pablomed » 3 lut 2014, o 00:23

AdamPLSieradz, mondeo aż do modeli Mk3 sprzed liftu czyli do 2003 roku nie daje problemów elektronicznych od LPG. Więc grozić może tylko wypalenie zaworów ale Mondziak jest na to tak odporny jak nasze VW więc nie obawiaj się.
Parownik wytrzymuje jakieś 5-6 lat lub 80 tysięcy, jeśli przekroczyłeś ten limit to wymieniaj bez wahania. Marki ci nie podam jeśli tylko jest dostępny w sprzedaży taki jak był to taki sam bierz. Wymień sam lub u zwykłego mechanika (montażyści LPG zdzierają 2 razy więcej) i pojedź do speców tylko na regulację tak jest najtaniej. Może masz za niską temperaturę przełączania? Nie wiem jak w Twoim ale w mojej V6 silnik rozgrzewa się bardzo szybko niema sensu temperatury przełączania obniżać bo to żadna oszczędność.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez AdamPLSieradz » 3 lut 2014, o 09:13

no fakt , przełącza się dość szybko, ale ostatnio w związku z tymi problemami, sam go przełączam, dopiero kiedy wskazówka od temperatury jest już w normalnym położeniu, jeśli zrobię to choć chwilę wcześniej, auto na luzie zgaśnie.
Avatar użytkownika
AdamPLSieradz
Badacz tematu
 
Posty: 315
Dołączył(a): 26 kwi 2011, o 15:13
Lokalizacja: Sieradz

Postprzez KrzysztofKaty » 3 lut 2014, o 11:34

Ewentualnie mozna wymienic samemu wszystkie membranki i uszczeleczki:) moze juz membranka zesztywniala i dlatego dziwnie chodzi, moze masz zapowietrzony uklad chlodzenia i nie podgrzewa parownika, Ja ostatnio zamowilem do siebie zestaw membranek i zaplacilem 70 pln:) a wymiana tego to czysta bajka:)
KrzysztofKaty
Czytacz
 
Posty: 81
Dołączył(a): 29 lip 2009, o 23:58
Lokalizacja: Elbląg/Stegna


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 32 gości