Różnice w pracy silnika na Ben/LPG

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Różnice w pracy silnika na Ben/LPG

Postprzez xGabrys » 7 lut 2014, o 22:54

Witam,

Kilka miesięcy temu pisałem o problemie dotyczącym przepływomierza i po wymianie problem znikł.
Jednak teraz mam bardzo dziwny problem i nie wiem jak go rozwiązać. Prosiłbym o jakieś porady. Jak mógłbym sprawdzić ewentualne usterki. Mam ojca mechanika i z nim możemy powalczyć ale jemu już się skończyły pomysły. Teraz opisze cały problem.

Przy jeździe na LPG silnik zachowuje się normalnie(nic nie szarpie chodzi cicho)
Natomiast przy przełączeniu na benzynę sytuacja się zmienia otóż silnik zaczyna szarpać i przy jeździe bardzo nim rzuca. Przy zdejmowaniu pedału gazu i ponownym wdepnięciu czuć mocne szarpnięcie. Jak silnik stoi na postoju to bardzo szybko silnik traci na mocy jakby przygasał.
Żeby było śmiesznie zauważyłem ostatnio spadek mocy na LPG/Ben i dodatkowo czasami zdarza się, że nawet na LPG delikatnie szarpie jakby nie chodził na wszystkich garach. Mam problem również z odpaleniem samochodu na LPG kiedy to przejadę 15 km i staram sie znow odpalić silnik. Kiedy krecę silnikiem to słychać jakby już łapał moc ale nie odpala i później już nie mogę go odpalić i muszę jechać na benzynie. Podczas prób przełączenia na LPG podczas jazdy silnik jakby nie dostawał gazu bo wciskam pedał gazu a auto się zatrzymuje. Zero reakcji. Dopiero po kilku kilometrach można przełączyć na gaz. Jakby było tego mało to odczusam czasem skoki obrotów kiedy to doprowadze do 3 tys obrotow i wrzucam luz to wskazówka bardzo szybko opada do 500 za chwile wrócić do 900. Napisze jeszcze, że gdy odpalam silnik obroty siedzą na 1100 dopiero po przejechaniu kilku kilometrów spadaja do 900.

Przepraszam, za tak długą treść ale wpisałem wszystko co mi wpadło do głowy bo może coś z tego opisu pozwoli odszukać usterke bądz usterki które mnie dręczą.

Mam golfa III 2.0 GTI silnik E2.

Wymieniłem kopułke, przewody, swiece, czujnik temepratury, przeplywomierz, a krokowy czyscilem dwa miesiace temu.

Pozdrawiam
xGabrys
Czytacz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 10 paź 2013, o 21:08
Lokalizacja: Koszalin

Różnice w pracy silnika na Ben/LPG

 

Postprzez Reiven » 8 lut 2014, o 11:46

Jakieś błędy na VAGu są?
VW Power
Avatar użytkownika
Reiven
Gaduła
 
Posty: 462
Dołączył(a): 26 wrz 2008, o 10:48
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez xGabrys » 8 lut 2014, o 20:50

No właśnie nie mam u kogo sprawdzić bo nie posiadam takiego kabla i nie wiem gdzie moge to zrobić. Czy ktoś może gdzie i za ile mogę go kupic i jakim programem sprawdzić?

Dzisiaj natomiast miałem problemy w ogóle żeby samochód jechał. Czy to na gazie czy benzynie samochód jakby nie otrzymywał paliwa i nie chciał w ogóle jechać. Już mam dość tego samochodu... Jeszcze trochę to oddam go na złom
xGabrys
Czytacz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 10 paź 2013, o 21:08
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez PatrykMarshal » 11 lut 2014, o 10:51

Sprawdz czy nie ubywa Ci plynu chlodniczego, zobacz jakie ma sprezanie na kazdym cylindrze, i sprawdz czy rozrzad nie przestawil sie bo Ja w 1.8 abs mialem przestawiony o 1 zabek i nie jechal wogole, kabel kupisz na allegro z reszta spraw poprowadze Cie na pw :super:
Avatar użytkownika
PatrykMarshal
Czytacz
 
Posty: 30
Dołączył(a): 18 sty 2012, o 19:47
Lokalizacja: EZG

Postprzez xGabrys » 11 lut 2014, o 18:59

Zrobiłem test VAG na silniku i wyskoczył mi od razu błąd
Czujnik spalania stukowego 1 -G61

co to moze oznaczac?
xGabrys
Czytacz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 10 paź 2013, o 21:08
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez PatrykMarshal » 11 lut 2014, o 20:15

spalanie stukowe to niepożądany efekt przedwczesnego zapłonu paliwa w komorze spalania, powodem tego może być; kiepskie paliwo które ma mało oktanów, problemy z dozowaniem paliwa(sonda lambda, przepływomierz) skoro masz tylko jeden błąd to podmień na początek czujnik spalania stukowego, powinno pomóc jeśli nie to walczymy dalej ;)
Avatar użytkownika
PatrykMarshal
Czytacz
 
Posty: 30
Dołączył(a): 18 sty 2012, o 19:47
Lokalizacja: EZG

Postprzez pablomed » 12 lut 2014, o 00:59

xGabrys, czujnik zmień ale nie jest winien aż takim objawom. nie napisałeś co to za instalacja LPG , jeśli II generacja to po pierwsze kontrola szczelności dolotu bardzo dokładna, ma być idealnie szczelnie na odcinku od przepływomierza do wtrysku łącznie z wszystkimi wężami odmy podciśnieniowymi i serwem. Po drugie kontrola przepływomierza co opisałem nie raz. Bo myślę że takie podstawy jak kable i świece to już zrobione? Sprawdź regulator ciśnienia paliwa, opisy są.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez xGabrys » 12 lut 2014, o 13:20

Przepływomierz sprawny. Lekka nieszczelność była w pokrywie filtra powietrza ale to już naprawiłem. Większość objawów ustała.

Zostały teraz dwa najwazniejsze.
1. Po jeździe na LPG kiedy znow chce odpalić auto to na LPG się nie da i dopiero po kilku kilometrowej jeździe na PB można przełączyć na LPG.
2. Nierówna praca na PB/LPG rano kiedy chce wcisnąć pedał gazu to auto jedzie jakby chciało a nie mogło tzn szarpie. Wciskam na maxa pedał gazu a on ani drgnie.

II generacja BRC jeżeli chodzi o gaz.
Przepływomierz sprawny bo wczoraj sprawdziłem.
Jak najlepiej sprawdzić nieszczelność?
xGabrys
Czytacz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 10 paź 2013, o 21:08
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez pablomed » 12 lut 2014, o 15:50

wystarczyć słuchac syczenia ruszając przy tym wszystkimi rurkami , zwrócic uwagę na szczelność tego miejsca gdzie przepływomierz łączy się z klapką antywybuchową - o ile jest zamontowana. Zdarza się też nieszczelność uszczelek wtryskiwaczy lub kolektora ssącego, popsikaj jakimś samostartem czy dezodorantem w te miejsca na pracującym silniku, wzrost obrotów zaświadczy o nieszczelności. Zerknij od razu do rurki podciśnieniowej do regulatora ciśneinia paliwa, jeśli jest w nim benzyna to regulator do wymiany. Potem chyba kontrola rozrządu i zapłonu - ten silnik jest wyjątkowo czuły na drobne błędy w tych ustawieniach.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez xGabrys » 15 lut 2014, o 13:38

Mam pytanie odnośnie VAG-a. Kupiłem taki interfej http://allegro.pl/show_item.php?item=3939375647
i teraz mam problem. Program vag-com 490 jest na xp a ja mam niestety windows 7 64 bit i nie moge emulowac xp na tej wersji windowsa. Czy wyzsza wersja programu bedzie obslugiwac ten interfejs? W polski VAG dziala ale co chwile traci polaczenie interfejs. Mam ustawione wszystko w porcie tzn opoznienie itp.
Czy istenieje jakis program ktorym moglbym sprawdzic poprawne dzialanie sondy lambda?
xGabrys
Czytacz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 10 paź 2013, o 21:08
Lokalizacja: Koszalin

Postprzez palio » 15 lut 2014, o 13:47

Szukaj VCDS Lite 1.0 chodzi na Win7 64 bit.

Sam używam tego programu na Win7 64bit.
Avatar użytkownika
palio
Administrator
 
Posty: 3891
Dołączył(a): 24 mar 2010, o 20:45
Lokalizacja: Fajsławice
Rocznik: 95
Silnik: 1Z++
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez xGabrys » 15 lut 2014, o 14:54

zrobilem scan auta i takie bledy mi wyskoczyly ktos moze rozszyfrowac?

VAG-COM Version: Release 409.1-S


Chassis Type: 1H - VW G/J/V Mk3
Scan: 01,02,03,08,15,25,56

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 037 906 024 AG
Component: DIGIFANT 1.7 1576PMC
1 Fault Found:
00524 - Knock Sensor 1 (G61)
34-10 - No Elaboration Available - Intermittent
Readiness: N/A

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes
Controller: 1H0 907 379 D
Component: ABS TEVES 04
8 Faults Found:
00532 - Supply Voltage B+
35-00 - -
00290 - Shareware Version. To Decode all DTCs
35-00 - Please Register/Activate
00287 - Shareware Version. To Decode all DTCs
35-00 - Please Register/Activate
00290 - ABS Wheel Speed Sensor: Rear Left (G46)
16-00 - Signal Outside Specifications
00287 - Shareware Version. To Decode all DTCs
16-00 - Please Register/Activate
00285 - Shareware Version. To Decode all DTCs
04-00 - Please Register/Activate
00290 - ABS Wheel Speed Sensor: Rear Left (G46)
04-00 - Mechanical Malfunction
00287 - Shareware Version. To Decode all DTCs
04-00 - Please Register/Activate
VAG-COM Version: Release 409.1-S

Control Module Part Number: 1H0 907 379 D
Component and/or Version: ABS TEVES 04
Software Coding:
Work Shop Code:
8 Faults Found:
00532 - Supply Voltage B+
35-00 - -
00290 - Shareware Version. To Decode all DTCs
35-00 - Please Register/Activate
00287 - Shareware Version. To Decode all DTCs
35-00 - Please Register/Activate
00290 - ABS Wheel Speed Sensor: Rear Left (G46)
16-00 - Signal Outside Specifications
00287 - Shareware Version. To Decode all DTCs
16-00 - Please Register/Activate
00285 - Shareware Version. To Decode all DTCs
04-00 - Please Register/Activate
00290 - ABS Wheel Speed Sensor: Rear Left (G46)
04-00 - Mechanical Malfunction
00287 - Shareware Version. To Decode all DTCs
04-00 - Please Register/Activate
xGabrys
Czytacz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 10 paź 2013, o 21:08
Lokalizacja: Koszalin

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości