Rozrusznik - nowy, regenerowany czy naprawa?

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Rozrusznik - nowy, regenerowany czy naprawa?

Postprzez ci-nek » 20 cze 2011, o 09:30

Golf III 1.8 AAM (75KM)

W weekend wsiadłem do auta i ku mojemu zdziwieniu po przekręceniu klucza auto zrobiło ciężkie IIIIŁŁŁŁŁŁŁ i wszystkie liczniki się zrestartowały. Akumulator naładowany próbowałem "-" akumulatora zwierać do masy silnika - nic nie dało. Odpalił na pych. Potem dobrze odpalał. Już od dłuższego czasu dziwnie mi kręcił - raz od razu zaskakiwał innym razem nie.

Auto kupiłem miesiąc temu, ale wiem ze trochę stało, stąd sporo juz w nim wymieniałem.

Dzis sytuacja sie powtórzyła. Pytania są następujące:

Czy konieczny jest zakup nowego rozrusznika? Jeżeli tak to jakiej firmy najlepszy? Czy oryginalny regenerowany będzie wystarczający? Czy lepiej moze jest zregenerować swój (czyszczenie + bendix + ew. szczotki)?
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa

Rozrusznik - nowy, regenerowany czy naprawa?

 

Postprzez Bonix » 20 cze 2011, o 11:03

Rozbierz swój stary, zobacz w jakim stanie masz takie elementy jak wirnik, czy stojan. Jeżeli te elementy są zużyte proponował bym zakup dobrze zregenerowanego orginału. A jeżeli w twoim do wymiany są tylko szczotki czy też bendix, a reszta ok. to czyść wymieniaj i ciesz się dobrym rozrusznikiem.
Avatar użytkownika
Bonix
Badacz tematu
 
Posty: 342
Dołączył(a): 9 mar 2008, o 21:33
Lokalizacja: N.D.M

Postprzez ci-nek » 20 cze 2011, o 11:10

hej, dzięki za info :) już wiem co robić. niestety sam rozrusznika wolę nie rozbierać. myślę więc że najmniej stracę, jak kupie zregenerowany oryginał, bo tez mi się wydaje że bedzie lepszy od nowego niewiadomej firmy.
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa

Postprzez Pan Kleks » 20 cze 2011, o 23:06

przeczytaj: http://www.golf3.pl/topics36/nie-pali-z ... t20692.htm
sprawdź, czy to na pewno rozrusznik a nie np kostka stacyjki
pozdrawiam serdecznie - Pan Kleks
Pan Kleks
Czytacz
 
Posty: 67
Dołączył(a): 29 paź 2007, o 10:15
Lokalizacja: Łódź

Postprzez k-m-r1 » 20 cze 2011, o 23:19

po pierwsze to pisz w odpowiednim dziale temat

najpierw spardz nie rozrusznik a akumulator czy jest nałądowany i czy alternator dobrze łąduje ile prądu ubywa jak auto stoi potem sprawdz rozrusznik
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Pan Kleks » 20 cze 2011, o 23:43

k-m-r1 napisał(a):
najpierw sprawdź .... .... akumulator czy jest naładowany


Kolega ci-nek napisał: Akumulator naładowany

pozdrawiam serdecznie - Pan Kleks
Pan Kleks
Czytacz
 
Posty: 67
Dołączył(a): 29 paź 2007, o 10:15
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Sivy » 21 cze 2011, o 00:03

Ja bym pomierzył napięcie i ładowanie. Bedzie jasne czy to rozrusznik czy prąd. Przy tym pierwszym, powinno slychać zgrzytanie przy odpalaniu.
Alten VW Fück Opel ~VAGSTYLE~
Avatar użytkownika
Sivy
Members
 
Posty: 880
Dołączył(a): 25 cze 2008, o 10:00
Lokalizacja: Güttstadt

Postprzez skoti880 » 21 cze 2011, o 09:40

Witaj klemy na akumulatorze masz poluzowane dokrec je mocno problem zniknie :) jezeli to był by rozrusznik to słychac by go bylo jak przeskakuje :)
Wszystkie Części Mk3 gti 16v ABF-ADY-2E-AGG ! zapraszam na PW lub GG :)
http://www.golf3.pl/topics35/wszystko-m ... t32380.htm
Zapraszam 727 509 081 lub GG 1901709
skoti880
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 13:12
Lokalizacja: Nowa Sarzyna-Podkarpacie

Postprzez Sivy » 21 cze 2011, o 09:48

skoti880, a po czym wnioskujesz ?
Alten VW Fück Opel ~VAGSTYLE~
Avatar użytkownika
Sivy
Members
 
Posty: 880
Dołączył(a): 25 cze 2008, o 10:00
Lokalizacja: Güttstadt

Postprzez k-m-r1 » 21 cze 2011, o 12:18

Pan Kleks, dobra ja poprzedni aku też miałem naładowany trzymał ale jedna cela robiła zwarcie i podobny efekt był
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Pan Kleks » 21 cze 2011, o 14:32

OK k-m-r1 ,
masz rację. Ja jeszcze sprawdzałem swój rozrusznik podpinając mu zasilanie bezpośrednio z osobnego (pewnego) akumulatora.
W moim przypadku okazało się że aku w aucie był OK, ładowanie też OK.
Siadała kostka w stacyjce. Raz odpalił bez problemu a raz - dopiero po bezpośrednim podaniu prądu oddzielnym kablem z ominięciem stacyjki.
Ponieważ wtedy nie mogłem wstawić auta do elektryka przez około tydzień - dodatkowy kabelek z krokodylkiem na + klemę był nieodzownym dodatkiem :)
pozdrawiam serdecznie - Pan Kleks
Pan Kleks
Czytacz
 
Posty: 67
Dołączył(a): 29 paź 2007, o 10:15
Lokalizacja: Łódź

Postprzez k-m-r1 » 21 cze 2011, o 23:44

nie no wszystko możliwe nawet i ja miałem probemy z kostką to zrobiłęm sobie takązworke z drutu :P

najpierw trzeba wykluczyc elektryke a potem brac sie za mechanike

taki proces wprowadziłem w obecnej firmie i szybkosc usuwania awari wzrosła o 30%
tylko nie zawsze można sie wstrzelic :P

a jak kolega pisze żę ledwo odpaliłpotem poszedł na pych do tego nowe auto ma
a potem odpala to aku łądowanie lub cos pobiera wiecej prądu niż powinno

zresztą niech kolega sie bawi :lol:
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 42 gości

cron