Rozrząd+pompa wody

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Rozrząd+pompa wody

Postprzez piter1512 » 21 lis 2012, o 23:55

Ponowie temat bo spotkałem się z niezbyt dostatecznymi odpowiedziami-w czerwcu zrobiłem rozrząd(wymienione jest wszystko) i teraz pojawiły się takie problemy:
1.pasek rozrządu delikatnie obsuwa się w strone obudowy-jeden z mechaników stwierdził,że jest założona gówniana pompa wody (chyba firmy Formax) i to jest prawdopodobna przyczyna tego paska zsuwającego się
2.po pewnym czasie od wymiany tego rozrządu zapala normalnie na benz i gazie,ale na benzynie ma nierówne obroty,nawet chyba lekko zaniżone,często się wachają-na gazie jest ok
3.podczas jazdy na benzynie zdarza się,że podczas jazdy gaśnie na chwile-coś jakby paliwo nie dochodziło (filtr paliwa był wymieniany,pompa paliwa chodzi)
Dodam,że były wymieniane świece,kable WN,kopułka.
I teraz pytanie-czy może to być wina zle ustawionego rozrządu????
Pomóżcie coś,bo każdy mechanik ma inną teorie na ten temat i sam już nie wiem,co dalej robić :zalamany:
piter1512
Badacz tematu
 
Posty: 151
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 08:53
Lokalizacja: Brzeg

Rozrząd+pompa wody

 

Postprzez Emiczka » 22 lis 2012, o 01:58

Według mnie jeśli był by to rozrząd to samo by się działo na gazie. Ja mam kolego identycznie ale u mnie walnięty jest TPS czyli czujnik położenia przepustnicy i też gaśnie mi na benzynie za to na gazie wręcz rewelacyjnie.
Avatar użytkownika
Emiczka
VIP
 
Posty: 2205
Dołączył(a): 10 lis 2011, o 13:42
Lokalizacja: Łódź
Rocznik: 2003
Silnik: 1.6 passat B5fl
Paliwo: PB
Nadwozie: kombi

Postprzez pietrasiak2 » 22 lis 2012, o 09:00

Co do pompy to może mieć koło pasowe źle wykonane i faktycznie może naciągać na jedną ze stron, ale sprawdź też poprawność naciągu paska.
Co do obrotów to sprawdź 3 rzeczy
1.rezystancję czujnika cieczy wg diagramu
2.Działanie sinika krokowego i czystość przepustnicy ,stan ścieżek TPS i wtyczki do nich.
3.Czy po wymianie rozrządu nie trzeba delikatnie zrobić korekcji zapłonu.
Dodatkowo sprawdziłbym tą pompę ,masz gaz i jak nie masz odłączania pompy na LPG to ona pracuje , znając życie to w kotle masz przeważnie blisko rezerwy i pompy padają lub rozsczelniają się tu sprawdzenie ciśnienia , stanu obudowy i oringów :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez piter1512 » 24 lis 2012, o 16:02

pietrasiak2 napisał(a):Co do pompy to może mieć koło pasowe źle wykonane i faktycznie może naciągać na jedną ze stron, ale sprawdź też poprawność naciągu paska.
Co do obrotów to sprawdź 3 rzeczy
1.rezystancję czujnika cieczy wg diagramu
2.Działanie sinika krokowego i czystość przepustnicy ,stan ścieżek TPS i wtyczki do nich.
3.Czy po wymianie rozrządu nie trzeba delikatnie zrobić korekcji zapłonu.
Dodatkowo sprawdziłbym tą pompę ,masz gaz i jak nie masz odłączania pompy na LPG to ona pracuje , znając życie to w kotle masz przeważnie blisko rezerwy i pompy padają lub rozsczelniają się tu sprawdzenie ciśnienia , stanu obudowy i oringów :-)
Po zamontowaniu nowej pompy i przejechaniu 20 km pasek nadal zaczął zjezdzać na obudowe :zly: ,mechanik podejrzewa wałek rozrządu-czy to może być przyczyną tego paska zjezdzającego?

pkt. 3. regulaminu - prezesik25
Ostatnio edytowano 24 lis 2012, o 20:34 przez piter1512, łącznie edytowano 2 razy
piter1512
Badacz tematu
 
Posty: 151
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 08:53
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez pietrasiak2 » 24 lis 2012, o 16:41

A nie miałeś planowanej głowicy przypadkiem?
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez piter1512 » 24 lis 2012, o 19:11

pietrasiak2 napisał(a):A nie miałeś planowanej głowicy przypadkiem?
Jak to określił mechanik-"lekko ją przejechał",nie wiem,co się kryje pod tym zwrotem???
piter1512
Badacz tematu
 
Posty: 151
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 08:53
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez Mario GT » 25 lis 2012, o 00:07

Co Ci powiem coś ten twój mechanik sam sknocił i boi się przyznac wiec mataczy tak wywnioskowałem z Twojego opisu 8-)
Avatar użytkownika
Mario GT
Forumowy wyjadacz
 
Posty: 911
Dołączył(a): 28 sie 2012, o 19:27
Lokalizacja: Tychy
Silnik: 1.8 ADZ
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez piter1512 » 25 lis 2012, o 16:26

Mario GT napisał(a):Co Ci powiem coś ten twój mechanik sam sknocił i boi się przyznac wiec mataczy tak wywnioskowałem z Twojego opisu 8-)
Może coś wyjaśnie-w czerwcu wymieniłem rozrząd,pasek zaczął zjeżdzać po ok.4 miesiącach,3 tyg temu wymienili mi uszczelke pod głowicą i pasek nadal zjeżdzał,2 dni temu mechanik,który w czerwcu wymieniał rozrząd założył nową pompe wody,ale pasek nadal ucieka w strone obudowy,uszczelke pod głowicą wymieniał inny mechanik
piter1512
Badacz tematu
 
Posty: 151
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 08:53
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez pietrasiak2 » 26 lis 2012, o 08:27

Jak źle splanował głowicę to nie ma współosiowości wałka rozrządu względem wału korbowego. Mechanik powinien to pomierzyć .
1.głowicę po planowaniu (równoległość względem pokrywy zaworów i czopów wałka rozrządu.
2.Równoległość wałków i rolki napinacza i koła pompy wody.
3.Wykonanie kół czyli wspołosiowość , równoległość i prostopadłość kształtu
Są też przypadki że winowajcą jest sam pasek , ale skoro piszesz że masz drugi i jest to samo to przyczyny należy szukać w 3 punktach , co napisałem
:-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez piter1512 » 26 lis 2012, o 17:14

pietrasiak2 napisał(a):Jak źle splanował głowicę to nie ma współosiowości wałka rozrządu względem wału korbowego. Mechanik powinien to pomierzyć .
1.głowicę po planowaniu (równoległość względem pokrywy zaworów i czopów wałka rozrządu.
2.Równoległość wałków i rolki napinacza i koła pompy wody.
3.Wykonanie kół czyli wspołosiowość , równoległość i prostopadłość kształtu
Są też przypadki że winowajcą jest sam pasek , ale skoro piszesz że masz drugi i jest to samo to przyczyny należy szukać w 3 punktach , co napisałem
:-)
Pasek zjechał delikatnie,jest teraz na krawędzi koła a odgłos prawdopodobnie dochodzi z rolki napinacza-czy to możliwe?Ten odgłos występuje zazwyczaj podczas spadania obrotów,np dojeżdzając do skrzyżowania lub po prostu hamując
piter1512
Badacz tematu
 
Posty: 151
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 08:53
Lokalizacja: Brzeg


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości