Sam się wkręca na obroty 4500/min

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Postprzez ci-nek » 26 wrz 2011, o 23:02

zostało mi poradzone, zeby zresetowac kompa i jeździeć TYLKO na benzynie, jezeli usterka nei wystąpi tzn ze źle ustawiony jest lpg i generuje błędy które maja poźniej skutek na działanie silnika przy obu paliwach

[ Dodano: 2011-10-08, 01:02 ]
na PB chodził dobrze do czasu przełączenia na gaz, czyli jednak komp, albo ustawienia kompa gazu, niedługo wizyta u mechanika, opisze wszystko po wizycie, prawdopodobnie ustawienia emulacji sondy lambda w komputrze BINGO, lub tez źle podłaczona sonda
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa

 

Postprzez gbcolin » 10 paź 2011, o 07:00

Mam nadzieję że sam wymieniałeś silniczek krokowy a jeśli nie to że mechanik go wogóle zainstalował bo jeśli nie to lipa a zdarzają się mechaniki co im sie przyda to i owo. powie że wymienił a nie wymienił. Spisz kod który podałem w swoim temacie wpisz w allegro i zobacz czy to ten co kupiłeś. Piszę to bo silniczek sterujący przepływem gazu kiedyś zaworek z pokrętłem też nazywają silniczkiem krokowym, a jak poszedłem do sklepu podałem im wszystkie parametry jakie wiedziałem auta i powiedzieli żebym przyszedł z numerem lub ze starym i dopiero mi zamówią. Inaczej mówiąc czarna prostokąt od frontu wtrysku z tyłu taki czpień do regulacji obrotami - "przy półksiężycu przepustnicy". u mnie jak zdejmowałem to nawet przepustnica mi odbiła bo zacięty był ten silniczek na wys obrotach. Być może wszystko kupileś dobrze a ja spekuluję żeby pomóc.
Avatar użytkownika
gbcolin
Badacz tematu
 
Posty: 372
Dołączył(a): 11 mar 2009, o 21:39
Lokalizacja: Gostynin
Rocznik: 1997
Silnik: 1.8 aam
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez ci-nek » 10 paź 2011, o 14:34

Wszystko jest OK, kupiłem właściwy regulator przepustnicy i na 200% został on wymieniony. "Silnik krokowy" od gazu nei był ruszany.
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa

Postprzez gbcolin » 16 paź 2011, o 11:45

Czy zdziałałeś coś w temacie kolego?
Avatar użytkownika
gbcolin
Badacz tematu
 
Posty: 372
Dołączył(a): 11 mar 2009, o 21:39
Lokalizacja: Gostynin
Rocznik: 1997
Silnik: 1.8 aam
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez ci-nek » 16 paź 2011, o 12:43

ponad to co opisałem, byłem wczoraj u gazownika, zmienił mi ustawienia w kompie TPS (czy jakis tak) z BOSH-Mono na Lin 0-5V (chodzi o zmiane lini przesyłowej podajacej informacje o wciśnieciu pedału gazu). Syndrom nei ustąpił :( mozna jeszcze fizycznie zamienic linie ale nei wiadomo czy to cos da. Nie masz jak sprawdzic przy okazji jakie masz ustawienia w kompie? Emulację sondy lambda mam na pewno na MASĘ czyli jak nalezy.
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa

Postprzez gbcolin » 18 paź 2011, o 16:51

nie mam niestety możliwości sprawdzenia bo nie posiadam kabelka do połącznienia pod sterownik auta. :-(
Avatar użytkownika
gbcolin
Badacz tematu
 
Posty: 372
Dołączył(a): 11 mar 2009, o 21:39
Lokalizacja: Gostynin
Rocznik: 1997
Silnik: 1.8 aam
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Cinula » 23 paź 2011, o 19:30

Witam mam podobny problem z golfem 1,8 gt w lpg i interesuje mnie jak sie ta sprawa zakonczyła ? co było przyczyna tej usterki i jak mozna ja usunac pozdrawiam
Gofer by Cinula
Cinula
Czytacz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 23 paź 2011, o 19:18
Lokalizacja: Sieraków Wlkp PMI

Postprzez ci-nek » 23 paź 2011, o 19:36

kolego, przeczytaj sobie całego posta, to sie dowiesz co było robione i czy usterka została usunięta - post długi nei jest

[ Dodano: 2011-10-28, 13:15 ]
jeżeli ktoś śledzi ten wątek a ma podobną i jeszcze nie rozwiazaną usterkę, proszę o wsparcie bo podszedłem do sprawy czysto logicznie i chyba mam rozwiązanie

komputer w tych modelach (nei wiem czy we wszystkich) jest tzw adaptacyjny, tzn że uczy się on pracy silnika. wyszedłem wiec z załozenia, ze jeżeli sie go dobrze nauczy, to nei powinien sprawiac takich dziwnych problemów. zresetowałem kompa (odpiałem klemy od aku i podłaczyłem spowrotem) i jakis czas jeździłem nim tylko na benzynie (ok 30-50km przy czym w ogóle nawet na chwile nei uzyłem LPG) w tym czasie starałem się by mógł on pracowac we wszelkich mozliwych opcjach i teraz najwazniejsze:

znalazłem kawałek prostej drogi o małym natężeniu ruchu. na zimnym silniku rozpędziłem się do prędkości jaka odpowiada pracy przy 3tysiącach obrotów na 5tym biegu i zacząłem zwalniac, tzn puściłem dynamicznie pedał gazu, ale nie szybko, a płynnie tzn tylko tak żeby nie szarpał (mi szarpał w okolicy 1,8tyś i lekko dodawałem gazu)... i tak na piątym biegu od 4tyś do 1tyś i redukcja... aż do zatrzymania... potem juz normalnie przełączyłem na gaz.. jak go "nauczyłem" pracy to juz póxniej nei szarpał przy zwalnianiu ani na benzynei ani na gazie

po takim zabiegu moja usterka nei wystąpiła!

jeżeli komuś z was podobna usterka występuje, proszę zróbcie jak ja i podzielcie sie opiniami!!!
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa

Postprzez Cinula » 5 lut 2012, o 17:45

Witam generalnie musze podziekowac koledze" CI-NEK " jego rozwiozanie pomogło mojemu problemowi autko juz od 2tyg smiga jak bogate i jestem bardzo zadowolony pozdrawiam i jeszcze raz Dzieki
Gofer by Cinula
Cinula
Czytacz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 23 paź 2011, o 19:18
Lokalizacja: Sieraków Wlkp PMI

Postprzez ci-nek » 5 lut 2012, o 17:50

mówisz o tym wymyślonym systemie "nauczania"? :D mi usterka nei zniknęła w 100%, ale nei przyłożyłem się do opisanego procesu, a teraz zima uniemożliwia :P
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa

Postprzez Cinula » 5 lut 2012, o 18:58

U mnie to jest tak ze jak rozładuje akumolator to musze zrobic ten cały proces jeszcze raz ale usterka znika nie ma zadnych dodawan gazu podczas zrzucenia nogi z gazu lub stajac na swiatłach falujacych obrotow szarpan lub co kolwiek co mnie bolało tak samo jak pewnie golfa;-) jedyne co mam i nie moge rozpracowac to na pb trzyma 900obr a na lpg 1000
Gofer by Cinula
Cinula
Czytacz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 23 paź 2011, o 19:18
Lokalizacja: Sieraków Wlkp PMI

Postprzez ci-nek » 12 sty 2013, o 18:44

Na 99% moge stwierdzić ze przyczyną nieprawidłowej pracy silnika były słabo i nierówno dokręcone świece.

Ostatnio zakłądałem nowe i po porządnym dokręceniu wszelkie dziwne zachowania silnika ustąpiły. Aktualnei zamierzam sie jeszcze z zakupem klucza dynamometrycznego, tylko nigdzie nie moge znaleźć informacji z jaką siłą świece powinny być dokręcone.
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości