silnik gasnąsy na LPG

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Postprzez ci-nek » 20 wrz 2012, o 21:39

generalnie to prolemy miałem cały czas od wymiany wtrysku... jak sie potem okazało, dwa wężyki ciepłe/zimne powietrze były zamienione w dolocie. w meidzyczasie wymiana reduktora i silnik akrokowego lpg. oczywiscie bez kalibracji specjalisty wiec sie wkur... i sam postanowiłem ze zrobie.

przed kalibracją było jako tako, poza tym ze układ lpg był niewyregóulowany. uczyniłem to i było git. nie gasł mi, chociaz go za bardzo nei katowałem. wieczorem rozkręcałem cały dolot bo szukałem pewnego elementu. dzisiaj rano jadąc do pracy zgasł mi 2 razy, raz przed skrzyzowaniem, raz na zakręcie.
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa

 

Postprzez Opik » 20 wrz 2012, o 23:52

Dobrze by było jakbyś mógł sprawdzić np na stożku jak będzie pracował, w sensie żeby ominąć tą nieszczęsną puchę i zobaczyć czy to przypadkiem nie jej wina. Bo są dwie opcje, albo coś z dolotem, albo regulacją, tylko dobrze byłoby wykluczyć jedno zanim drugie zacznie się robić.
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez ci-nek » 21 wrz 2012, o 11:15

dzisiaj rozkręce i skręce dolot jeszcze raz, moze coś żle złożyłem...

[ Dodano: 2012-09-22, 02:14 ]
niby jest dobrze złożony, ale teraz najlepsze, bo jechałem w trasie i:

auto gaśnie w 98% przypadków po wysprzęgleniu, powyżej 60km/h ...może komp daje mu za mała dawkę?
ci-nek
Gaduła
 
Posty: 738
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 22:05
Lokalizacja: Białystok/Warszawa

Postprzez DziadzioMiecio » 22 wrz 2012, o 23:23

Witam przy drugiej generacji gazu dolot jest nieco przytłumiony żeby poprawić zasysanie gazu jak chcesz szaleć to zamontuj blos i twoje kłopoty znikną.Montowanie stożka to jest nieporozumienie przy tej instalacji gazu
DziadzioMiecio
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 21 sie 2012, o 23:14
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Postprzez Opik » 23 wrz 2012, o 00:05

Chyba to faktycznie jest urok wiekowej instalacji. Nie dmucha Ci niczym w dolot?
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez losstsoul » 1 paź 2012, o 09:29

ale sie rozpisaliście. Nie liczyłam na tyle porad.... Wracając do głównego tematu. Wymieniłam filtr na ori, byłam na regulacji gazu. W międzyczasie okazało się, że padła sonda lambda. Założyłam nową ori. Mimo to auto zgasło, póki co raz ale niestety ;( teraz mam zupełnie inny problem. Tydzień temu padła cewka zapłonowa i wszystko wskazuje na to, że wczoraj zdechła ponownie. Gdzie szukać przyczyny? Co może powodować, że cewki się palą? Jest na to jakaś teoria czy jechać do elektromechanika szukać problemu? Co do rodzaju instalacji, jak ściągne trupa z Wrocławia to wrzucę fotę...
Ps. Sonda podła przez gaz. Czy cewki też mogą się palić przez błąd gazownika?

[ Dodano: 2012-10-01, 08:38 ]
jupi87 napisał(a):A czy ten problem występuje tylko na gazie?? Miałem kiedyś identyczne objawy we fiacie. Dużo wtedy kombinowałem bo nie moglem znalezc przyczyny. Okazało się, że katalizator był już mocno zniszczony - wyciąłem go i po problemie.



to naprawdę sporadyczny problem. Raz gasł, raz nie. Ciężko było trafić na gazie a gdzie dopiero na benzynie. Co za tym idzie, nie wiem czy na PB taki problem miałby miejsce bo rzadko na PB jeżdżę. Jeśli chodzi o katalizator, bardzo możliwe, że jest już zmęczony życiem i trzeba pomyśleć o jego usunięciu. Podejmowałam już raz temat z mechanikiem ale mi to odradził. Była to sucha rozmowa. Może jeśli by go obejrzał zmieniłby zdanie.

[ Dodano: 2012-10-01, 08:40 ]
Opik napisał(a):Czyli gdzieś dmucha bezpośrednio w dolot i zamiast podciśnienia masz nadciśnienie, ew gdzieś jest nieszczelność w dolocie, która się objawia właśnie przy gwałtowniejszych manewrach


U mnie takiego błędu nie pokazuje. Jak to można sprawdzić? Pamiętajcie, jestem kobietą więc proszę o cierpliwość :)
losstsoul
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 25 sie 2011, o 13:47
Lokalizacja: Rawicz

Postprzez Radekb351 » 1 paź 2012, o 18:35

losstsoul napisał(a):dzień temu padła cewka zapłonowa i wszystko wskazuje na to, że wczoraj zdechła ponownie.


Plecionka pomiędzy cewka a blokiem silnika jest?
Masa z silnika powinna być na cewce.

losstsoul napisał(a):Jeśli chodzi o katalizator, bardzo możliwe, że jest już zmęczony życiem i trzeba pomyśleć o jego usunięciu.


Jeżeli auto ma ponad 200 000 przebiegu lub w okolicach to usuniecie jest wskazane.
Katalizator zastępujemy rurą o średnicy reszty rur wydechu.
Jeśli trzeba to wspawujemy nakrętkę aby wkręcić lambde.
Po usunięciu katalizatora trzeba zrobić ustawienie dawki gazu najlepiej jakby był nowy filtr powietrza.

Jeżeli masz ori puchę filtra to nie powinno w niego dmuchać powietrze.
Avatar użytkownika
Radekb351
Gaduła
 
Posty: 720
Dołączył(a): 12 lut 2011, o 22:53
Lokalizacja: STW

Postprzez Opik » 1 paź 2012, o 18:57

Teraz masz ori filtr czy stożek?
Bo przy stożku nie raz jest tak że jak na niego dmucha bezpośrednio powietrze (np jest zaraz za wlotem powietrza) to samochód może przygasać jak jedziesz i wciskasz sprzęgło. Przy ori puszcze raczej rzadko się to zdarza, ale może jeśli np rurka doprowadzająca powietrze do puszki filtra jest skierowana "do przodu"
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Radekb351 » 1 paź 2012, o 18:59

Opik napisał(a):eraz masz ori filtr czy stożek?


losstsoul napisał(a): Wymieniłam filtr na ori


Raczej w oryginalnym filtrze powietrza zaciągane jest z prawego błotnika.
Avatar użytkownika
Radekb351
Gaduła
 
Posty: 720
Dołączył(a): 12 lut 2011, o 22:53
Lokalizacja: STW

Postprzez losstsoul » 1 paź 2012, o 19:23

Opik napisał(a):Teraz masz ori filtr czy stożek?
Bo przy stożku nie raz jest tak że jak na niego dmucha bezpośrednio powietrze (np jest zaraz za wlotem powietrza) to samochód może przygasać jak jedziesz i wciskasz sprzęgło. Przy ori puszcze raczej rzadko się to zdarza, ale może jeśli np rurka doprowadzająca powietrze do puszki filtra jest skierowana "do przodu"


jak auto dotrze do domu zrobię zdjęcie filtra i sami ocenicie

[ Dodano: 2012-10-01, 18:24 ]
Radekb351 napisał(a):
losstsoul napisał(a):dzień temu padła cewka zapłonowa i wszystko wskazuje na to, że wczoraj zdechła ponownie.


Plecionka pomiędzy cewka a blokiem silnika jest?
Masa z silnika powinna być na cewce.


Plecionki poszukam, a masa jest na pewno.

losstsoul napisał(a):Jeśli chodzi o katalizator, bardzo możliwe, że jest już zmęczony życiem i trzeba pomyśleć o jego usunięciu.


Jeżeli auto ma ponad 200 000 przebiegu lub w okolicach to usuniecie jest wskazane.
Katalizator zastępujemy rurą o średnicy reszty rur wydechu.
Jeśli trzeba to wspawujemy nakrętkę aby wkręcić lambde.
Po usunięciu katalizatora trzeba zrobić ustawienie dawki gazu najlepiej jakby był nowy filtr powietrza.


Auto ma przejechane 246 000 tys.

Jeżeli masz ori puchę filtra to nie powinno w niego dmuchać powietrze.
losstsoul
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 25 sie 2011, o 13:47
Lokalizacja: Rawicz

Postprzez Radekb351 » 1 paź 2012, o 19:28

Podpowiem ci ze plecionka jest przykręcona jedna strona do śruby mocującej cewkę a druga strona do prawej strony silnika.
Avatar użytkownika
Radekb351
Gaduła
 
Posty: 720
Dołączył(a): 12 lut 2011, o 22:53
Lokalizacja: STW

Postprzez losstsoul » 3 paź 2012, o 19:58

http://imageshack.us/a/img840/2624/zdjcie0331e.jpg

obiecane foto gazu

http://imageshack.us/a/img16/4817/zdjcie0333m.jpg

i cewki (masa jest, żadnej plecionki nie znalazłam)
losstsoul
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 25 sie 2011, o 13:47
Lokalizacja: Rawicz

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość