pablomed, a jak falują obroty ( nie gaśnie ), to co może być przyczyną ?
Silnik to 2E bez podtlenku LPG ( bardzo niedługo zamierzam założyć instalację ).
Z falowaniem borykam się od dawna ( prawie od początku posiadania tego auta ). Na początku dało się słyszeć/odzcuć troszeczkę jak by nierówną pracę na wolnych.
Teraz i od jakiegoś tam czasu auto często ma zmulenie np. kal depnę na biegu wrzucę następny i gaz, a tu muł. Do tego to falowanie - obroty są na 800rpm. skaczą do 600rpm. ECU podbija obroty na 1000rpm. i powoli schodzą na 800rpm i tak w koło. Jest tak nie zawsze. Czasem auto chodzi rowniusieńko i wiem że będzie chodziło jak zegarek i miało kopa - czyli czasem chodzi lepiej, a czasem gorzej.
Zapłonu nie da się dokładnie ustawić, bo znak pływa.
Odpięcie sondy lambda powodowało brak falowania i lepsze zbieranie się itp. ale ostatnio nawet z odpiętą sondą falowanie pojawiało się ( ja obstawiam coś z elektryką ).
Teraz co robiłem:
VAG nie pokazuje żadnych błędów. Na początku miał błąd czujnika spalania stukowego, ale wymieniłem na używany ( bodajże od ABF-a ) i jest spokój.
Sondy miałem dwie nowe ( dedykowane BOSCH-a ), do tego dwie używane od aut na chodzie ( auto chodziło i jeździło przy mnie przed rozbiórka ).
Z tego auta mam też listwę wtryskową z regulatorem ciśnienia paliwa, oraz całą przepustnice z TPS-em
Podmieniałem przepływomierz z tego auta i z innego sprawnego ( auto znajomego ).
Regulator wolnych obrotów z tych samych aut co przepływa
Mam drugi ECU, oraz aparat zapłonowy z Hallem
Rozrząd zmieniany był w ciągu 4 lat 3 razy ( po kupnie, przy robieniu uszczelki i drugi raz przy robieniu uszczelki - Victor Raintz to GÓWNO ! - uszczelki, śruby ) i jest na znakach.
Podmieniałem także przekaźnik R3 ( sterownie silnikiem ).
Czujniki temp. płynu chłodniczego ( obecnie oryginał z ASO )
Odma nowa i szczelna ( nie wiem ile razy przy tym już grzebałem i bym zauważył ). Dziur w gumie od kolektora ssącego nie ma nieszczelności.
Z moich rzeczy sprawdzane były ręcznie z multimetrem i są sprawne:
Przepływomierz, TPS ( w jednej i w drugiej przepustnicy ), krokowy, wtryski, regulator ciśnienia paliwa i pompa ( sprawdzane manometrem: ciśnienie i utrzymanie ciśnienia na listwie ).
Jak ktoś ma jakiś pomysł, który doprowadzi do rozwiązania problemu, to stawiam zgrzewkę browara ( wyślę pocztą ).
Dodam że poległo dwóch elektromechaników, ale robili to co ja: podpinali pod komputer oraz sprawdzali podzespoły ręczenie multimetrem.