silnik gasnąsy na LPG

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Postprzez gawior » 5 lis 2012, o 15:56

pablomed, a jak falują obroty ( nie gaśnie ), to co może być przyczyną ?
Silnik to 2E bez podtlenku LPG ( bardzo niedługo zamierzam założyć instalację ).

Z falowaniem borykam się od dawna ( prawie od początku posiadania tego auta ). Na początku dało się słyszeć/odzcuć troszeczkę jak by nierówną pracę na wolnych.
Teraz i od jakiegoś tam czasu auto często ma zmulenie np. kal depnę na biegu wrzucę następny i gaz, a tu muł. Do tego to falowanie - obroty są na 800rpm. skaczą do 600rpm. ECU podbija obroty na 1000rpm. i powoli schodzą na 800rpm i tak w koło. Jest tak nie zawsze. Czasem auto chodzi rowniusieńko i wiem że będzie chodziło jak zegarek i miało kopa - czyli czasem chodzi lepiej, a czasem gorzej.
Zapłonu nie da się dokładnie ustawić, bo znak pływa.

Odpięcie sondy lambda powodowało brak falowania i lepsze zbieranie się itp. ale ostatnio nawet z odpiętą sondą falowanie pojawiało się ( ja obstawiam coś z elektryką ).

Teraz co robiłem:

VAG nie pokazuje żadnych błędów. Na początku miał błąd czujnika spalania stukowego, ale wymieniłem na używany ( bodajże od ABF-a ) i jest spokój.
Sondy miałem dwie nowe ( dedykowane BOSCH-a ), do tego dwie używane od aut na chodzie ( auto chodziło i jeździło przy mnie przed rozbiórka ).
Z tego auta mam też listwę wtryskową z regulatorem ciśnienia paliwa, oraz całą przepustnice z TPS-em
Podmieniałem przepływomierz z tego auta i z innego sprawnego ( auto znajomego ).
Regulator wolnych obrotów z tych samych aut co przepływa
Mam drugi ECU, oraz aparat zapłonowy z Hallem
Rozrząd zmieniany był w ciągu 4 lat 3 razy ( po kupnie, przy robieniu uszczelki i drugi raz przy robieniu uszczelki - Victor Raintz to GÓWNO ! - uszczelki, śruby ) i jest na znakach.
Podmieniałem także przekaźnik R3 ( sterownie silnikiem ).
Czujniki temp. płynu chłodniczego ( obecnie oryginał z ASO )
Odma nowa i szczelna ( nie wiem ile razy przy tym już grzebałem i bym zauważył ). Dziur w gumie od kolektora ssącego nie ma nieszczelności.

Z moich rzeczy sprawdzane były ręcznie z multimetrem i są sprawne:
Przepływomierz, TPS ( w jednej i w drugiej przepustnicy ), krokowy, wtryski, regulator ciśnienia paliwa i pompa ( sprawdzane manometrem: ciśnienie i utrzymanie ciśnienia na listwie ).

Jak ktoś ma jakiś pomysł, który doprowadzi do rozwiązania problemu, to stawiam zgrzewkę browara ( wyślę pocztą :) ).
Dodam że poległo dwóch elektromechaników, ale robili to co ja: podpinali pod komputer oraz sprawdzali podzespoły ręczenie multimetrem.
Alpine CDA-7897->CHA-S634->Audio Art 200MS->DLS UR36S (UR2,5 i UR1 ) + Focal 6K2P, Rodek R4100A2->2xSTX 8" 23L@35Hz
gawior
Gaduła
 
Posty: 497
Dołączył(a): 12 kwi 2012, o 20:02
Lokalizacja: Częstochowa

 

1,4 ABD Gaz gaśnie :(

Postprzez bomber154 » 16 lis 2012, o 23:35

w moim golfiku który nie sprawiał mi problemów z gazem od kilku dzieje się nast, rzecz: podczas jazdy potrafi się odstawic gaz ale zarazem kontrolka gazu pokazuje ze gaz jest załączony.

wczoraj zauwazyłem ze odstawia się i załancza często w momencie gdy jade po werteoach typu kostka brukowa bądz połatany asfalt itd.

nie ma też różnicy czy auto jest zimne czy rozgrzane po gaz potrafi się odstawić po 100m badz bo 40km...

dodatkowo podczas prób przełaczenia się z benzyny na gaz słychac otwarcie butli plus kontrolka sygnalizuje ze gaz jest i idzie, lecz silnik nie dostaje tego gazu bo niema mocy i zwalnia jak by gazu nie było a jest w butli:/

może ktoś miał podobny przypadek badz wie co moze być przyczyna bo mam dosyć tego ze auto mnie zaskakuje tym ze odstawia gaz badz zaskakuje podczas jazdy
bomber154
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 16 lis 2012, o 23:29
Lokalizacja: szczecin

Postprzez da-w-id » 17 lis 2012, o 00:49

filtr gazu, sprawdz czy masz zawór odkręcony w butli do konca.
da-w-id
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 19 lut 2011, o 22:39
Lokalizacja: z garażu

Postprzez pietrasiak2 » 17 lis 2012, o 09:48

Pierwsze sprawdź
1.Stan połączeń instalki plusy i minusy
2.Sprawdź wtyczki na elektrozaworach czy nie są luźne przy butli i parowniku w tym w szczególności i sprawdź czy on "trzyma"
Tak to wygląda z opisu
bomber154 napisał(a):wczoraj zauwazyłem ze odstawia się i załancza często w momencie gdy jade po werteoach typu kostka brukowa bądz połatany asfalt itd.

sterowanie idzie na elektrozawór , a ten nie trzyma. Oprócz tego upewnij się czy masz gaz i jak przedmówca filtry sprawdź :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

gasnie na wolnych obrotach

Postprzez skolar » 19 lis 2012, o 22:12

a wiec tak mam takie same objawy jak kolega z postu http://www.golf3.pl/topics36/niskie-obroty-vt50282.htm z tym ze bylem z tym u gazownika u którego zakładałem gaz i gaśniecie po przełączeniu na gaz zlikwidował a na to ze samochód gaśnie jak jest na luzie np. kiedy stoję na światłach to powiedział ze przepustnice trzeba albo wyczyścić albo wymienić. dodam ze gdy sie przełączy na gaz gdy stoję to sie nie wyłącza i chodzi normalnie tylko dopiero kiedy ruszę i dam na luz podczas jazdy to gaśnie. dodam ze mam nowa instalacje gazowa i robiło tak od samego początku gdy mi ja założyli a silnik 1,6 aee . i czy to jest ta przepustnica co mowi mechanik czy cos innego bo niechce sie na niepotrzebne koszta wpakowac kupujac przepustnice
skolar
Badacz tematu
 
Posty: 164
Dołączył(a): 7 lip 2012, o 17:02
Lokalizacja: Wodzisław Śl

Postprzez pietrasiak2 » 20 lis 2012, o 09:48

Zacznij od przeczyszczenia i sprawdzenia szczelności układu na forum w poradach masz :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez skolar » 20 lis 2012, o 10:50

ale czytalem ze po wyczyszczeniu trzeba jakas adaptacje przeprowadzic za pomaca komputera ?? bo ja takiego czegos niemam a czy jest jakis inny sposob zeby zrobic ta adaptacje??
skolar
Badacz tematu
 
Posty: 164
Dołączył(a): 7 lip 2012, o 17:02
Lokalizacja: Wodzisław Śl

Postprzez pietrasiak2 » 20 lis 2012, o 10:53

Tak pokrutce sprawdzenie i ustawienie TPSu wyglada tak:

Żeby sprawdzic ustawienie TPSu najpierw muszi całkowicie zamknąc przepustnicę, żaby to zrobic trzeba cofnąc całkowicie silniczek krokowy , zdjąc z niego wtyczke i do dwóch górnych pinów podłaczyc napięcie 4-6V z jakiejś baterii albo prostownika i zaleznie jak podłaczysz bieguny to silniczek albo sie wysunie albo schowa, trzeba go całkowicie schować. Wtyczke od krokowca narazie nie podłanczaj żeby znowu krokowiec nie otworzył przepustnicy. Teraz miernik w reke i podłanczasz do to pinów 1-2 (pierwsze dwa piny od kabiny pasażerskiej) , wtyczka do TPSu musi byc cały czas podpieta , przekręcasz kluczyki żeby kontrolki sie zapaliły , napiecie na pinach 1-2 przy zamknietej przepustnicy musi wynosić 0,20-0,25V jesli jest innne to odkrecic 4 śrubki torx i wyregulować. Po regulacji sprawdzic czy ściezki nie maja przerw , czyli stpniowo otwierac przepustnice i obserwowąć wskazania voltomierza, napiecie musi płynnie rosnąc cały czas , aż do otwarcia około 1/4 przepustnicy potem napiecie juz nie rosnie i utrzymuje sie na stałym poziomie 4,8-4,9V , teraz trzeba sparwdzic 2 sciezke, podłanczamy voltomierz do pinów 1-4 , przy całkowicie zamknietej przepustnicy musi byc napięcie 0,0-0,2V i nie zmieniac się az do 1/5 otwarcia przepustnicy , potem napiecie powinno płynnie wzrastac aż przy całkowiteym otwarciu przepustnicy powinno miec wartość 4,5-4,9V , warto jeszcze sprawdzic napięcie zasilające TPS , odłacz wtyczke TPSu i do pinu 1-5 wtyczki podłacz woltomierz , powinno byc napiecie około 5V
Uwaga pin środkowy nr 3 to pin pusty , nie ma go poprostu, sa tylko piny 1,2,4,5

Na koniec jeszcze zresetuj ECU - odłacz klemy od akumulatora na chwilke.
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez skolar » 20 lis 2012, o 11:15

heh troszke to skomplikowane jak dlamnie;/ chyba go zawioze do tego gazownika zeby mi to zrobili

[ Dodano: 2012-11-20, 14:38 ]
a powiedzcie mi jeszcez czy jak przeczyszcze ta przepustnice to musze przeprowadzac ta adaptacje czy wystarczy tylko zresetowac komputer??
skolar
Badacz tematu
 
Posty: 164
Dołączył(a): 7 lip 2012, o 17:02
Lokalizacja: Wodzisław Śl

Postprzez pietrasiak2 » 21 lis 2012, o 08:23

Oczywiście możesz , być też może tak że nie będzie potrzebna adaptacja , :-)
zobaczysz co się będzie działo po czyszczeniu i restarcie :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez skolar » 21 lis 2012, o 22:43

a powiedzcie mi czy do czyszczenia to musze ja calkowicie rozkrecic ta przepustnice i wyciagnac czy tylko zdjac obudowe filtra i przeczyscic

[ Dodano: 2012-11-22, 14:32 ]
a wiec tak przepustnica wyczyszczona i wszystko smiga jak nalezy na bezynie niema problemu chodzi ideal ale na gazie nadal faluje i gasnie czy to bedzie wina zlego ustawienia gazu??

[ Dodano: 2012-11-22, 17:08 ]
bylem u gazownika i stwierdzil ze przepustnica do wymiany ;/ czy to mozliwe jak na benzynie chodzi normalnie a tylko na gazie tak gasnie ??
skolar
Badacz tematu
 
Posty: 164
Dołączył(a): 7 lip 2012, o 17:02
Lokalizacja: Wodzisław Śl

Postprzez pablomed » 22 lis 2012, o 18:16

oczywiście że nie, trafiłeś na osiołka poszukaj innego albo weź się za regulację samodzielnie opisów multum jest na każdym forum
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości