silnik gasnąsy na LPG

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Golfik III 1.6 AEE, gaśnie na benzynie

Postprzez Livion » 14 sty 2013, o 12:09

Witam!
Otórz mam taki problem - odpalając rano po resecie ECU(zdjęte klemy na nocke) na zimnym silniku chodzi w miare ładnie, lecz gdy wyłącza sie ssanie auto zaczyna chwile szarpać i gaśnie. po ponownym odpaleniu na chwile chodzi jakieś 2-3 sekundy i gaśnie. nie wiem co może byc tego powodem. Na gazie śmiga az miło, ma moc i równo pracuje. podczas jazdy na benzynie auto ma takie wymuszone przyspieszanie gdy pompuje pedałem gazu.

Nie wiem już co może go boleć. Czujnik temperatury OK, po podłączeniu VAG-iem pokazuje normalnie temperature. Podmieniana była cala kompletna przepustnica (sprawna bo od kolegi z auta). Wymienione przewody WN i Swiece.

Uciążliwy problem, bo gdy brakuje gazu to sie budze z reką w nocniku bo autko nie chce jechać na PB. Dodam także ze zawsze było paliwo w zbiorniku ponad rezwrwe ok 1/5 zbiornika. Pompke słychać po przekręceniu klyczyka.

Prosze o pomoc w rozwiązaniu problemu :) przeglądałem podobne tematy ale odpowiedzi jakotakiej nie znalazłem. nawet mam zamiar kupić nową pompke paliwa, bo może niedomaga? niestety nie mam możliwości sprawdzenia

Pozdrawiam, Livion
Livion
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 14 sty 2013, o 11:53
Lokalizacja: Skrzynki -=CWL=-

Golfik III 1.6 AEE, gaśnie na benzynie

 

Postprzez Livion » 14 sty 2013, o 13:07

kolego, ja ma podobny problem z gaśnieciem na prawoskrecie ale to na PB tylko tak sie dzieje i nikt nie wie dlaczego tak i co jest powodem :szok:
Absurdem jest to, że gdy klient przychodzi do mechanika i wie wszystko lepiej ... XD
Livion
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 14 sty 2013, o 11:53
Lokalizacja: Skrzynki -=CWL=-

Postprzez marcinkoz2910 » 14 sty 2013, o 14:20

Livion napisał(a):niestety nie mam możliwości sprawdzenia
zdejmij przewód paliwowy zasilający w komorze silnika

przytkaj go palcem z całej siły a druga osoba niech włączy silnik jak będziesz w stanie utrzymać ciśnienie to znaczy jest pompka ma słabą kondycję a jak wyleci z pod palca paliwo to bije dobrze

oczywiście to metoda pośrednia najlepiej było by z manometrem sprawdzić
ale już czegoś więcej się dowiesz
Avatar użytkownika
marcinkoz2910
Members
 
Posty: 4293
Dołączył(a): 20 lip 2008, o 15:16
Lokalizacja: Pogórze /k. Skoczowa

Postprzez pietrasiak2 » 14 sty 2013, o 14:33

moim zdaniem pompa ,ewentualnie filtr paliwa :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Livion » 14 sty 2013, o 14:50

filtr paliwka nowy założony. faktycznie może i pompka bo jak przytkam palcem tak niezbyt mocno to nie wybija paliwa, dopiero gdy popuszcze to troche psiknie paliwem. a ile powinna taka pompka bar nabijać jak sie kluczyk przekreca? :zdziwko:


skocze na zakład do mechanika i zmierze ile ona tam podaje i zaraz bede wiedział jakie ciśnienie tam jest.

niby powrotem cos tam paliwa wraca ale tak niezbyt wiele. zauważyłem jeszcze taki objaw ze jak sie popmuje gazem podczas jazdy to niechetnie ale jedzie
Ostatnio edytowano 14 sty 2013, o 14:57 przez Livion, łącznie edytowano 1 raz
Absurdem jest to, że gdy klient przychodzi do mechanika i wie wszystko lepiej ... XD
Livion
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 14 sty 2013, o 11:53
Lokalizacja: Skrzynki -=CWL=-

Postprzez pietrasiak2 » 14 sty 2013, o 14:53

Panowie jak macie wspomaganie to sprawdcie pompy wspomaganie jak sie przycieraja w momencie skrecania obciazaja silnik.Ja celuje na pompy wspomagania.Jak nie wiecie jak to sprawdzic dajcie zanc nawet na pw :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez pietrasiak2 » 14 sty 2013, o 14:54

No to masz odpowiedz na usterke pompa na bank do wymiany :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Livion » 14 sty 2013, o 15:25

no to jade po nową pompeczke i poinformuje o rezultatach wymiany ;-) oby to było to :mrgreen:

[ Dodano: 2013-01-14, 16:26 ]
po objechaniu sklepów pompka zamówiona na jutro, a jaka tam ma być bo jeden mówił ze 1,2 bara a drugi znów ze 3 bary? :shock:
Absurdem jest to, że gdy klient przychodzi do mechanika i wie wszystko lepiej ... XD
Livion
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 14 sty 2013, o 11:53
Lokalizacja: Skrzynki -=CWL=-

Postprzez Piekal » 14 sty 2013, o 17:31

Teraz obroty zaczynaja tez falowac na lpg,nie zawsze ale czasami tak. Gdy zdejme wtyczke od tps-u to problem ustepuje , wtedy trzyma obroty 1000-1200. Czy wlasnie problem tkwi w tym czujniku ?
Piekal
Badacz tematu
 
Posty: 292
Dołączył(a): 22 sie 2012, o 12:32
Lokalizacja: Dzierzno

Postprzez Livion » 14 sty 2013, o 18:36

a zdjemowałeś/czyściłeś może TPS? bo po takich opercjach to nie trafisz tak na oko jak był ustawiony. Trzeba by nastawy Vagiem wprowadzić dla tego czyjnika. TPS można sprawdzić pod Vagiem w bloku danych jest kąt otwarcia przepustnicy, wtedy powolutku wciskaj pedał gazu i obserwyj czy kąt sie zwiększa. Moze być tak, że jest gdzieś przytarty i łapie błedy bo na ścieszcze oporowej jest przerwa.
Absurdem jest to, że gdy klient przychodzi do mechanika i wie wszystko lepiej ... XD
Livion
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 14 sty 2013, o 11:53
Lokalizacja: Skrzynki -=CWL=-

Postprzez Lucek777 » 14 sty 2013, o 19:01

Piekal dałem ci link czytałeś ? jest tam wpis cyt .


Oto wybrane przykłady sytuacji, po których powinno się przeprowadzić omawianą tu procedurę Adaptacji :

► Akumulator pojazdu został odłączony, ponownie podłączony lub się rozładował.

► Sterownik silnika został wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.

► Zespół przepustnicy został przeczyszczony, wymieniony na nowy lub wymontowany i ponownie zainstalowany.


Ps. Problem leży najprawdopodobniej w adaptacji , pisał ci także Pablo i Livion . Bo z tego co pisałeś wnioskuję że przed resetem było ok ? . Bo jeśli przed resetem już był taki problem to tak jak napisał Livion może być uszkodzony TPS , Jeśli problem wystąpił po resecie to potrzebna po prostu Adaptacja .
Mój były goferek
moj-golf/golf-mk3-2-0-16v-abf-by-lucek777-t63414.html
Masz problem z autem , chcesz naprawić lub pospawać ? Napisz lub zadzwoń 501-973-826
Avatar użytkownika
Lucek777
Gaduła
 
Posty: 522
Dołączył(a): 18 paź 2009, o 04:34
Lokalizacja: LODZ
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Piekal » 14 sty 2013, o 19:51

Adaptacje robilem zgodnie z instrukcja i nic. Na moje to czujnik do wymiany bo gdy zdejme wtyczke to jest dobrze
Piekal
Badacz tematu
 
Posty: 292
Dołączył(a): 22 sie 2012, o 12:32
Lokalizacja: Dzierzno

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości