silnik gasnąsy na LPG

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Postprzez pietrasiak2 » 12 lut 2013, o 04:22

Moim zdaniem to bym sprawdzil zaplon bo masz zle ustawiony ,za wczesny i dostaje tzw samozaplonu i nie mozesz go za to wylaczyc lub czyjnik spalania stukowego jest walniety i przyspiesza zaplon
(ten nawet moze o 4 stopnie czasowo przyspieszac).Zaczol bym od zaplonu :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

 

Postprzez łukasz1983 » 12 lut 2013, o 19:10

Kolego DuDziAs obstawiał bym czujnik halla.
authority napisał(a):ABU mają to do siebie, że przy minusowych temperaturach nie osiągają 90 stopni, dodatkowo jeszcze jak masz parownik i ogrzewanie włączone. Ja w swoim ABU teraz max osiągam również 70-75 stopni.

Tu się z tobą nie zgodze.Kolego mam silnik ABU + lpg i nawet w duże mrozy(-15*C) po przejechaniu 6 km mam na blacie 90*C.Jak układ chłodzenia jest sprawny(głównie mowa o termostacie) to silnik musi osiągnąć 90*C nieważne lato czy zima.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez DuDziAs » 12 lut 2013, o 21:33

Może macie racje że czujnik halla jest padnięty z tym że dziś akurat samochód dość ładnie zapalał bez zbędnego kręcenia, obroty jednak dalej falują, pyka z tłumika i doszedł kolejny problem a mianowicie ubywa płynu chłodzącego lecz nigdzie nie przecieka, nie ma plamy pod samochodem , czyżby poszła uszczelka pod głowicą???zauważyłem też że oleju także ubyło w silniku i jest upaćkany w okolicach rozrządu i pompy wody.Zaczynam się bać że silnik się kończy, jutro wybieram się do mechanika, zobaczę co mi powie i podzielę się z wami informacjami.

Dzięki za dotychczasową pomoc.
DuDziAs
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 11 gru 2011, o 19:35
Lokalizacja: Kłyż k.Tarnowa

Postprzez łukasz1983 » 12 lut 2013, o 21:44

DuDziAs napisał(a):zauważyłem też że oleju także ubyło w silniku i jest upaćkany w okolicach rozrządu i pompy wody

Kolego może jestem przewrażliwiony ale może ci zamarzła odma (ostatnio mi dwa razy zamarzła i też miałem upaćkany silnik w okolicy rozrządu olejem) a odma w ABU lubi zamarznąć.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez authority » 12 lut 2013, o 21:52

łukasz1983, termostat mam na 100% sprawny, firmy Wehler. Dodatkowo sprawdziłem go przy jakiej temperaturze się zaczyna otwiera. Czujnik też raczej sprawny, bo gdyby zaniżał i płyn chłodzący osiągał te 90 stopni to by przewód do chłodnicy był gorący, a jest zimny. Kiedyś wymieniałem się informacjami z innymi użytkownikami ABU na forum vwgolf.pl i większość miała to samo.
Avatar użytkownika
authority
Czytacz
 
Posty: 89
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 00:28
Lokalizacja: Biała Podlaska

Postprzez łukasz1983 » 12 lut 2013, o 22:04

authority napisał(a):łukasz1983, termostat mam na 100% sprawny, firmy Wehler. Dodatkowo sprawdziłem go przy jakiej temperaturze się zaczyna otwiera. Czujnik też raczej sprawny, bo gdyby zaniżał i płyn chłodzący osiągał te 90 stopni to by przewód do chłodnicy był gorący, a jest zimny. Kiedyś wymieniałem się informacjami z innymi użytkownikami ABU na forum vwgolf.pl i większość miała to samo.

I po tym co piszesz to tylko to potwierdza że masz coś nie tak z układem chłodzenia.Ja po około 6 km mam już wąż idący do chłodnicy gorący a podkreślam że mój silnik to ABU.Nie zrozum mnie źle,że się czepiam albo co ale coś musi być nie tak jak się nie dogrzewa termostat,czujnik temperatury albo wskaźnik na desce rozdzielczej.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez authority » 12 lut 2013, o 22:14

Może po prostu ABU ABU nie równy. ;-) Jak już temp bliższe 0 to wszystko OK. Zobaczę i przejadę się raz na benzynie. łukasz1983, Twój samochód stoi pod chmurką czy w garażu?
Avatar użytkownika
authority
Czytacz
 
Posty: 89
Dołączył(a): 10 maja 2012, o 00:28
Lokalizacja: Biała Podlaska

Postprzez łukasz1983 » 12 lut 2013, o 22:19

authority napisał(a):Może po prostu ABU ABU nie równy. ;-) Jak już temp bliższe 0 to wszystko OK. Zobaczę i przejadę się raz na benzynie. łukasz1983, Twój samochód stoi pod chmurką czy w garażu?
Może i tak jest,że ABU ABU nie równy.Autko stoi pod chmurką(Niestety :cry: )
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

[mk3]1.6 ABU nie trzyma obrotów na zimnym silniku

Postprzez Asparte » 15 lut 2013, o 21:48

Dobry.
Od dwóch tygodni mam problem z moim golfem. Mianowicie, na zimnym silniku, żeby odpalić trzeba nożnie wciskać pedał gazu i trzymać na obrotach, aż silnik się zagrzeje, bo od razu gaśnie. Próbowałem regulować linkę gazu(zmieniać wartośc obrotów na luzie) i nic to nie dało. Na zimnym silniku jest ten problem zarówno na gazie jak i na LPG, ostatnio w dłuższej trasie (~250km) potrafił gasnąć na LPG na ciepłym silniku.
Pozdrawiam.
Asparte
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 20 lis 2012, o 20:49
Lokalizacja: S-ki

Postprzez PabloSBT » 15 lut 2013, o 21:55

po odpaleniu jakie ci trzymał obroty na zimnym?? odłącz wtyczkę od czujnika temperatury jest on w króćcu z którego wychodzą węże do chłodnicy i odpal jeśli odpali normalnie i będzie trzymał obroty 1100 to do wymiany masz czujnik temperatury :)
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez Asparte » 15 lut 2013, o 21:57

Na zimnym w ogóle nie trzyma obrotów. Po puszczeniu pedału gazu od razu gaśnie.
Asparte
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 20 lis 2012, o 20:49
Lokalizacja: S-ki

Postprzez PabloSBT » 15 lut 2013, o 21:59

sprawdź czy nie wisi ci jakiś kabelek przy silniku krokowym i czy wtyczka dobrze siedzi i odpal z odłączonym czujnikiem temperatury tak jak pisalem
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości