silnik gasnąsy na LPG

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Postprzez Pawcio64 » 25 lut 2013, o 20:02

wsadziłem sobie niebieski czujnik i po przejechaniu trasy po wyzej 30km pokazuje mi temp. 100*C i sie odrazu zatrzymałem bo nie chciałem przegrzac silnika :( czy to moze byc wina czujnika?
Pawcio64
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 3 gru 2012, o 01:38
Lokalizacja: Katowice

 

Postprzez łukasz1983 » 25 lut 2013, o 20:17

Pawcio64 napisał(a):wsadziłem sobie niebieski czujnik i po przejechaniu trasy po wyzej 30km pokazuje mi temp. 100*C i sie odrazu zatrzymałem bo nie chciałem przegrzac silnika :( czy to moze byc wina czujnika?

Wentylator chłodnicy ci się włącza?Może padł ci i dla tego się przegrzewa.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez zadumany » 25 lut 2013, o 21:00

odepnę jutro i zobaczę co się stanie. Ale zauważyłem coś jeszcze. Rano mam problemy z odpaleniem samochodu lecz po około minucie kręcenia odpala. I gdy przejadę po dużej kałuży, która ochlapie cały silnik od razu gaśnie i nie idzie odpalić. Więc gdzieś robi spięcie. I widze przeskakująca iskrę pomiędzy cewką a przewodem, wysokiego napięcie który idzie na kopułkę. Wygląda to tak jak by prąd nie szedł przez wtyczkę lecz gdzieś bokiem.
zadumany
Berbeć
 
Posty: 5
Dołączył(a): 20 lut 2013, o 23:40
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez łukasz1983 » 25 lut 2013, o 21:46

zadumany napisał(a): gdy przejadę po dużej kałuży, która ochlapie cały silnik od razu gaśnie i nie idzie odpalić. Więc gdzieś robi spięcie. I widze przeskakująca iskrę pomiędzy cewką a przewodem, wysokiego napięcie który idzie na kopułkę. Wygląda to tak jak by prąd nie szedł przez wtyczkę lecz gdzieś bokiem.

Nie spięcie tylko masz kable WN do wymiany(sprawdż też izolacje cewki,mogła pęknąć i może mieć przebicie),bo jak sam piszesz masz przeskakującą iskre między cewką a przewodem WN po ochlapaniu silnika a co za tym idzie brak iskry na świecach i dlatego gaśnie.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez PabloSBT » 27 lut 2013, o 00:15

odpowietrzyłeś dobrze układ?? jakiej firmy kupiłeś ten czujnik ??
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez DuDziAs » 28 lut 2013, o 19:02

Odgrzewam mój temat ponieważ miałem się podzielić informacjami gdy rozwiąże problem z moim golfikiem, sory że dość pózno to robie ale poprostu nie miałem wystarczająco czasu.
Okazało się że ubywający płyn chłodniczy był spowodowany przeciekającą pompą ''wody'' po wymianie nic już nie ubywa a z uszczelką pod głowicą jest wszystko w porządku.Jeśli chodzi o pykanie z wydechu to była to wina nowej świecy, poprostu chyba była wadliwa gdyż jak ją wykręciłem miała skrzywioną elektrodę.Problem z falującymi obrotami to będzie napewno krokowiec ponieważ dziś odpiołem wtyczkę ''przedmuchałem'' podpiołem i obroty się utrzymują a gdy się przejechałem samochód szedł jak nigdy, choć będzie to rozwiązanie na moment i trzeba będzie krokowca raczej wymienić.

To będzie chyba na tyle, dzięki za pomoc w temacie.
DuDziAs
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 11 gru 2011, o 19:35
Lokalizacja: Kłyż k.Tarnowa

gasnie gdy cieply

Postprzez skolar » 1 mar 2013, o 19:10

jak w temacie gdy silnik sie rozgrzeje do 90 stopni to gasnie gdy dam na luz a jak odlacze sonde lambda to juz jest wszystko w porzadku i nie gasnie dodam ze sie tak dzieje na lpg i ze sonde lambda wymienialem tydzien temu i auto bylo u regulacji lpg
skolar
Badacz tematu
 
Posty: 164
Dołączył(a): 7 lip 2012, o 17:02
Lokalizacja: Wodzisław Śl

Postprzez łukasz1983 » 1 mar 2013, o 19:27

Jedź do gazownika i reklamuj jego ustawienie,bo ci źle ustawił dawke gazu na biegu jałowym(po prostu za bardzo skręcił ci parownik.)
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Pawcio64 » 2 mar 2013, o 19:14

czujnik jest firmy febi bilstein Germany,
odpowietrzyłem, dochodzi do 100 niekiedy troszeczke przekroczy 100*C i spada do 90, moge tak jezdzic czy nie zabardzo :(?
Pawcio64
Berbeć
 
Posty: 19
Dołączył(a): 3 gru 2012, o 01:38
Lokalizacja: Katowice

Postprzez łukasz1983 » 2 mar 2013, o 19:29

Nie radził bym ci jeździć jeżeli te 100*C to prawidłowe wskazanie(bo może ci źle pokazuje temperature).Przegrzanie silnika grozi zniszczeniem uszczelki pod głowicą. :shock:
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 2 mar 2013, o 23:43

Regulacja do poprawki. Nie parownik raczej bo właśnie na zimniejszym by gasł, tylko za dużo kroków " w dół" ustawił"
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez PabloSBT » 4 mar 2013, o 22:26

masz miernik ?? jeśli tak to sprawdź rezystancję czujnika temperatury Obrazek

mi się wydaje że albo masz walnięty czujnik albo żle odpowietrzony układ węże nie są twarde jak jest ciepły?? ja w swoim wymieniałem 3 czujniki temperatury najpierw był topran później fae później febi i wszystkie były popsute dopiero po założeniu ELTH oryginału pokazuje w miarę dokładnie :)
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Poprzednia stronaNastępna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

cron