Silnik krokowy, TPS - wysokie obroty - pytanie

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Postprzez boleK1315 » 18 maja 2012, o 19:12

Kolego mierzymy rezystancje ścieżek. Cofasz krokowca do pozycji zamkniętej (wyłączony zapłon bo sie ustawi spowrotem) napięciem na pin pierwszy i ostatni bodajże. W zależności od podłączenia wysunie się albo schowa. TPS oczywiście już odpięty.

Pin 1 i 5 przy zamkniętej przepustnicy opór 520 - 1300 ohm
1 i 2 (przepustnica otwarta na 0-25%) - zmiennie
1 i 2 przepustnica otwarta od 25 - 100% - stałe
1 i 4 otwarta od 0 - 25% - stale
1 i 4 otwarta od 25 - 100% - zmienne

Napięcie na wtyczce 1 i 5 pin powinno wynosić ok 5 V

PS.
Wszystko pisane z głowy, wieczorem potwierdzę wartości bo nie pamiętam dokładnie.
boleK1315
Czytacz
 
Posty: 82
Dołączył(a): 11 lut 2012, o 23:46
Lokalizacja: Juszczyn

 

Postprzez Marecki » 18 maja 2012, o 19:24

Sorki że się wtrącę ja miałem problem z obrotami a mianowicie brakiem wolnych obrotów na Pb na LPG wszystko OK. Byłem u mechaniorów i mówili wymień podstawę wtrysku silniczek krokowy, wtrysk, filtr paliwa.Filtr wymieniłem bo od nowego nie był wymieniany i nic. wyczytałem na jakimś forum o naprawach żeby odłączyć akumulator więc go odłączyłem i złączyłem na jakąś minute przewód + z - i golfik chodzi jak trzeba . Jeśli nie próbowałeś to warto to nic nie kosztuje :-D
Marecki
Berbeć
 
Posty: 10
Dołączył(a): 24 sty 2012, o 19:36
Lokalizacja: Kwidzyn

Postprzez trojeczkaGT » 18 maja 2012, o 20:50

[ Dodano: 2012-05-17, 19:45 ]
Za radą Koleżanki :taaanyyy: :taaanyyy: :taaanyyy: odpiąłem TPS - silnik na zimnym trochę się krzywił - obroty kulały przez moment, ale zero szarpania, na gazie chodzi wzorowo, na Pb delikatnie wolniej się wkręca (na gazie lepiej idzie jak na Pb :-P ), obroty ani razu nie skoczyły, nie zawiesiły się, nie wzrosły :-D czyli walnięty TPS wychodzi na to, prawdę mówię ? Lepiej nowy kupić jakiś zamiennik, czy szukać sprawnej używki ? Skoro się zacina, to jest uszkodzony, czy może takie rzeczy się mogą dziać, jak np. jest źle ustawiony ?[/quote]

Mi Jej rada tez pomogla kiedys ;p

Polecam Ci kupic "nowa" sprawna uzywke przepustnice kompletna poniewaz jak kupisz nowy TPS to mozesz miec problemy z ustawieniem go.

Ja kupilem uzywana cala przepustnice zalozylem i dziala jak zloto. Szukaj przepustnicy z gwarancja rozruchowa np z rozbitka itp.

Mi wlasnie TPS robil "akuku" czasem bylo ok ladnie chodzilo a czasem odpalalem chodzil chwile ok a tu nagle obroty na 3000 tys i wez stoj na swiatlach tak ;/

wymieniaj przepustnice koszt ok 100 150 za kompletna
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez bogib184 » 18 maja 2012, o 21:48

Tak zrobię, a wiecie może, czy z wersji 90 KM, czyli np. silnik ABS pasuje taki cały mono wtrysk, czy się czymś różni od wersji 75 KM ?
Pomogę w montażu i wyborze sprzętu Car Audio :)
Clarion DRX-788 RUSB>Helix Esprit H400>Phase CFS 165>Helix B2 Precision>Phase CFS Tweeter>Helix H1000 Esprit>u-Dimension RM 210SL
bogib184
Gaduła
 
Posty: 652
Dołączył(a): 16 maja 2012, o 13:13
Lokalizacja: MAZOWSZE

Postprzez boleK1315 » 18 maja 2012, o 21:54

Heh, zrób najpierw to co napisałem, a później zabierz się za wymiane wtrysku.
boleK1315
Czytacz
 
Posty: 82
Dołączył(a): 11 lut 2012, o 23:46
Lokalizacja: Juszczyn

Postprzez bogib184 » 18 maja 2012, o 22:09

Spokojnie, spróbuję :) Chociaż reset kompa już robiłem i była lipa, ale + z - nie zwierałem, więc spróbuję. Pytam na wszelki wypadek: czy cała przepustnica z 1.8 90 KM podejdzie do 1.8 75 KM ?
Pomogę w montażu i wyborze sprzętu Car Audio :)
Clarion DRX-788 RUSB>Helix Esprit H400>Phase CFS 165>Helix B2 Precision>Phase CFS Tweeter>Helix H1000 Esprit>u-Dimension RM 210SL
bogib184
Gaduła
 
Posty: 652
Dołączył(a): 16 maja 2012, o 13:13
Lokalizacja: MAZOWSZE

Postprzez trojeczkaGT » 18 maja 2012, o 22:26

tak jest identyczna :) patrz tylko na ile pinow masz silniczek krokowy ;p

1.8 75 KM a 1.8 90 KM roznia sie walkiem rozrzadu i jeszcze czyms ale to siedzi "gleboko" takze przepustnica jest taka sama. Ja nie polecam cudowac ze zwieraniem plusa z minusem no ale jak kto woli ;p
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez boleK1315 » 18 maja 2012, o 23:22

Kolego jakiego plusa z minusem chcesz zwierać ? Masz doprowadzić napięcie ok 6V do krokowca żeby go cofnąć na maksa i wyregulować TPS.
boleK1315
Czytacz
 
Posty: 82
Dołączył(a): 11 lut 2012, o 23:46
Lokalizacja: Juszczyn

Postprzez bogib184 » 19 maja 2012, o 07:30

Sorki, pomyliłem Twój post, z radą mareckiego :-P On pisze, że odłączył aku i następnie na minutę złączył + i - :oops:

[ Dodano: 2012-05-24, 13:17 ]
Niestety, po wielu próbach regulacji TPS, nie dało żadnego rezultatu :/ Po cofnięciu krokowego napięcie na pinie 1 i 2 wynosi 0,24 V, rośnie bardzo płynnie do 4,74 V i jest miodzio, na pinie 1 i 4 napięcie 0,2 V, rośnie bardzo płynnie do 4,44 V i tu trochę brakuje do granicy wg. informacji jakie znalazłem powinno być od 4,5 do 4,9 V. Jednym słowem chodzi po podpięciu wszystkiego parszywie na wolnych :/ Po prostu sobie strzela cichutko w wydech, chodzi równo, za chwilę strzeli, zafaluje i na LPG i na Pb. Zrobiłem po regulacji TPS reset kompa, odpaliłem na benzynie bez gazu, rozgrzał się, wentylator się załączył i dalej to samo. Robiłem test z dezodorantem i nic - żadnej nieszczelności. Coś sobie pyka w okolicy mono wtrysku cały czas - dzwięk podobny jak w przekaźniku. Na obecną chwilę się poddaję i zostanie wymieniony cały mono, bo tutaj już nic innego nie wymyślę.
Pomogę w montażu i wyborze sprzętu Car Audio :)
Clarion DRX-788 RUSB>Helix Esprit H400>Phase CFS 165>Helix B2 Precision>Phase CFS Tweeter>Helix H1000 Esprit>u-Dimension RM 210SL
bogib184
Gaduła
 
Posty: 652
Dołączył(a): 16 maja 2012, o 13:13
Lokalizacja: MAZOWSZE

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 58 gości