Silnik krokowy, TPS - wysokie obroty - pytanie

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Silnik krokowy, TPS - wysokie obroty - pytanie

Postprzez bogib184 » 17 maja 2012, o 13:12

Witam Forumowiczów :-D Mam problem w moim golfiku z obrotami - wiem, temat dość popularny, ale mam kilka pytań, a może ktoś miły coś podpowie ;-) Silnik 1.8 75 KM, Pb + LPG. Auto ma problem z obrotami, po zakupie auta obroty bardzo leniwie schodziły np. podczas zmiany biegów, ew. blokowały się w okolicy 2 tys. obr. Wyczyściłem wszystko - przepustnicę, obejrzałem TPS i ścieżki (wygląda jak nowy, złożona na starej nastawie), krokowca w ekstrakcyjną benzynę utopiłem, sprawdziłem podstawę mono wtrysku. Złożyłem, chodził równiutko jak zegarek, tylko obroty i na Pb i LPG jak dla mnie nawet po rozgrzaniu powinny być niższe - są około 1000 - 1050 (na obydwu paliwach). Zastanawia mnie jedna rzecz - czy ramię przepustnicy (tam gdzie założona jest linka od gazu) powinno się opierać o taką śrubę, która wydaje mi się służy do ustawiana obrotów ? Bo u mnie nie dochodzi do tej śruby, ponieważ trzyma ją krokowy :/ Jednak problem z obrotami powrócił - po odpaleniu OK, podjadę kawałek i zaczynają stopniowo rosnąć, jak już złapie około 70 stopni C temperaturę, obroty zawieszają się na 2500 obr/min ! Wysiadłem, maska w górę i po kolei - odpiąłem krokowy - obroty jeszcze wzrosły, odpiąłem TPS - obroty spadają na 1000-1050 i chodzi równiutko. Podpiąłem z powrotem TPS - chodzi dobrze, podpiąłem krokowy - wszystko nadal ok, jadę kawałek i znowu się zawiesza. Chcę to wyeliminować w miarę możliwości szybko :)
Pytania:
Za takie rzeczy najczęściej odpowiada krokowiec ?
Czy ramię przepustnicy (tam gdzie zaczepiona jest linka gazu) powinno się opierać o tę śrubkę (od regulacji obrotów ?) ?
Czy zamienniki dostępne w sklepach po około 100 zł nadają się do czegoś ?
Jak rozpoznać, czy to krokowy, czy może tps ? (nieszczelność wykluczam)
Dzięki za zainteresowanie i pozdrawiam.
Pomogę w montażu i wyborze sprzętu Car Audio :)
Clarion DRX-788 RUSB>Helix Esprit H400>Phase CFS 165>Helix B2 Precision>Phase CFS Tweeter>Helix H1000 Esprit>u-Dimension RM 210SL
bogib184
Gaduła
 
Posty: 652
Dołączył(a): 16 maja 2012, o 13:13
Lokalizacja: MAZOWSZE

Silnik krokowy, TPS - wysokie obroty - pytanie

 

Postprzez Emiczka » 17 maja 2012, o 14:50

z reguły jak krokowy jest silniczek walnięty falują obroty. Tps cóż ja jak miałam walnięty to działy nie niesamowite rzeczy zawieszał się, sam dodawał gazu, dusił się i w późniejszych etapach gasnął.

Odepnij TPS i pojeździj tak zobacz czy coś się zmieniło oczywiści od razu więcej benzyny ci będzie palił więc się nie przeraź tym. U mnie cały czas jest odpięty TPS na benzynie chodzi tragicznie ale na gazie chodzi idealnie i co dziwne wcale z tego powodu więcej mi lpg nie pali ani nic.
Zacznij od tego TPS-a i zobacz czy ci się coś zmieniło. Na benzynie będzie gorzej chodził ale na gazie powinno być wszystko ok. Jak tak będzie tzn, że TPS a jak dalej będzie problem obroty będą sie zawieszać to wtedy krokowy z tym czy powinien dotykać nie mam pojęcia i nie chce cię wprowadzać w błąd żaden
Avatar użytkownika
Emiczka
VIP
 
Posty: 2205
Dołączył(a): 10 lis 2011, o 13:42
Lokalizacja: Łódź
Rocznik: 2003
Silnik: 1.6 passat B5fl
Paliwo: PB
Nadwozie: kombi

Postprzez bogib184 » 17 maja 2012, o 15:00

Super informacja i odpowiedź ;-) Powiem, że autko właśnie lubi sobie dodać gazu i poszarpuje jak się wolniej turlam :-) Sprawdzę co i jak i dam znać w temacie ;-)
Pomogę w montażu i wyborze sprzętu Car Audio :)
Clarion DRX-788 RUSB>Helix Esprit H400>Phase CFS 165>Helix B2 Precision>Phase CFS Tweeter>Helix H1000 Esprit>u-Dimension RM 210SL
bogib184
Gaduła
 
Posty: 652
Dołączył(a): 16 maja 2012, o 13:13
Lokalizacja: MAZOWSZE

Postprzez Emiczka » 17 maja 2012, o 15:11

to daj znać.
Pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Emiczka
VIP
 
Posty: 2205
Dołączył(a): 10 lis 2011, o 13:42
Lokalizacja: Łódź
Rocznik: 2003
Silnik: 1.6 passat B5fl
Paliwo: PB
Nadwozie: kombi

Postprzez boleK1315 » 17 maja 2012, o 15:16

Czujnik temperatury sprawdź.
boleK1315
Czytacz
 
Posty: 82
Dołączył(a): 11 lut 2012, o 23:46
Lokalizacja: Juszczyn

Postprzez bogib184 » 17 maja 2012, o 17:46

Myślałem o czujniku, ale jak go odpiąłem, to silnik leciutko sobie podnosi obroty, więc chyba jest ok. Wiem, że od czujnika potrafi falować, ale nagle ruszyć z 1000 na 2500 obr/min to chyba nie aż tak :-P Zastanawia mnie to, że obroty powinny w tej motorowni być na ciepłym około 850, a ty 1000-1050... no i ta śrubka za tym ramieniem przepustnicy - powinna się stykać z ramieniem ? Dla próby odkręcę jeszcze krokowy (bo to z jego powodu nie ma tego styku) i zobaczę na jakim poziomie będą obroty, bo jak na 850 obr/min to chyba wtedy zacięty jest ten krokowiec :oops: ale w pierwszym rzędzie sprawdzę jak Koleżanka sugerowała - odepnę TPS i poczekam na rozwój wydarzeń ;-)

[ Dodano: 2012-05-17, 19:45 ]
Za radą Koleżanki :taaanyyy: :taaanyyy: :taaanyyy: odpiąłem TPS - silnik na zimnym trochę się krzywił - obroty kulały przez moment, ale zero szarpania, na gazie chodzi wzorowo, na Pb delikatnie wolniej się wkręca (na gazie lepiej idzie jak na Pb :-P ), obroty ani razu nie skoczyły, nie zawiesiły się, nie wzrosły :-D czyli walnięty TPS wychodzi na to, prawdę mówię ? Lepiej nowy kupić jakiś zamiennik, czy szukać sprawnej używki ? Skoro się zacina, to jest uszkodzony, czy może takie rzeczy się mogą dziać, jak np. jest źle ustawiony ?
Pomogę w montażu i wyborze sprzętu Car Audio :)
Clarion DRX-788 RUSB>Helix Esprit H400>Phase CFS 165>Helix B2 Precision>Phase CFS Tweeter>Helix H1000 Esprit>u-Dimension RM 210SL
bogib184
Gaduła
 
Posty: 652
Dołączył(a): 16 maja 2012, o 13:13
Lokalizacja: MAZOWSZE

Postprzez boleK1315 » 17 maja 2012, o 21:43

Kolego w pierwszym poście piszesz, że TPS złożony na starej nastawie. Co to znaczy ? Może prościej. Miernik w rękę wziąłeś i ustawiłeś to wszystko jak się należy czy ustawiłeś na pałę ?
boleK1315
Czytacz
 
Posty: 82
Dołączył(a): 11 lut 2012, o 23:46
Lokalizacja: Juszczyn

Postprzez bogib184 » 17 maja 2012, o 22:13

Nie na pałę :oops: Wyjąłem cały mono wtrysk, zaznaczyłem jak był ustawiony i ponownie tak złożyłem. Miernikiem się nie bawiłem, ale gdzieś przemknął mi przed oczyma opis ustawiania TPS za pomocą miernika.
Pomogę w montażu i wyborze sprzętu Car Audio :)
Clarion DRX-788 RUSB>Helix Esprit H400>Phase CFS 165>Helix B2 Precision>Phase CFS Tweeter>Helix H1000 Esprit>u-Dimension RM 210SL
bogib184
Gaduła
 
Posty: 652
Dołączył(a): 16 maja 2012, o 13:13
Lokalizacja: MAZOWSZE

Postprzez WSZ » 18 maja 2012, o 07:19

Ja nie wiem, jak miałem problemy z samochodem i odpiąłem ten TPS to u mnie auto zrobiło się wariat :D.
Nie wiem jak Wam to pomaga, ale ważne, że pomaga :D
Avatar użytkownika
WSZ
Badacz tematu
 
Posty: 169
Dołączył(a): 14 mar 2011, o 09:53
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Postprzez Emiczka » 18 maja 2012, o 07:47

oj wierz mi, że u mnie pomogło;)
Ja stawiam kolego jednak na ten czujnik TPS
Avatar użytkownika
Emiczka
VIP
 
Posty: 2205
Dołączył(a): 10 lis 2011, o 13:42
Lokalizacja: Łódź
Rocznik: 2003
Silnik: 1.6 passat B5fl
Paliwo: PB
Nadwozie: kombi

Postprzez bogib184 » 18 maja 2012, o 11:49

Pomierzyłem miernikiem TPS:
Na zamkniętej przepustnicy - 2,23 V, rośnie wraz z jej otwieraniem do 4,77 V, z tego co mnie pamięć nie myli, to są zdaje się poprawne wartości, wychodzi na to, że się po prostu zacina podczas jazdy :/ Po odpięciu tylko przez moment kaprysi na zimnym motorku - gaśnie albo łapie 600 obr/min, ale po chwili jest cacy :-D Będę jeździł póki co z odpiętym TPS, bo trochę mam innych wydatków na autko: mocowania górne i tuleje wahaczy, bo trochę głośno zawieszenie pracuje i prowadzi się trochę nerwowo :oops: ale dzięki Koleżance, przynajmniej wiem, na czym się skoncentrować przy tym problemie ;-)
Pomogę w montażu i wyborze sprzętu Car Audio :)
Clarion DRX-788 RUSB>Helix Esprit H400>Phase CFS 165>Helix B2 Precision>Phase CFS Tweeter>Helix H1000 Esprit>u-Dimension RM 210SL
bogib184
Gaduła
 
Posty: 652
Dołączył(a): 16 maja 2012, o 13:13
Lokalizacja: MAZOWSZE

Postprzez Emiczka » 18 maja 2012, o 12:37

Kolego staram się służyć pomocą :-)
Avatar użytkownika
Emiczka
VIP
 
Posty: 2205
Dołączył(a): 10 lis 2011, o 13:42
Lokalizacja: Łódź
Rocznik: 2003
Silnik: 1.6 passat B5fl
Paliwo: PB
Nadwozie: kombi

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 57 gości