Witam Forumowiczów Mam problem w moim golfiku z obrotami - wiem, temat dość popularny, ale mam kilka pytań, a może ktoś miły coś podpowie Silnik 1.8 75 KM, Pb + LPG. Auto ma problem z obrotami, po zakupie auta obroty bardzo leniwie schodziły np. podczas zmiany biegów, ew. blokowały się w okolicy 2 tys. obr. Wyczyściłem wszystko - przepustnicę, obejrzałem TPS i ścieżki (wygląda jak nowy, złożona na starej nastawie), krokowca w ekstrakcyjną benzynę utopiłem, sprawdziłem podstawę mono wtrysku. Złożyłem, chodził równiutko jak zegarek, tylko obroty i na Pb i LPG jak dla mnie nawet po rozgrzaniu powinny być niższe - są około 1000 - 1050 (na obydwu paliwach). Zastanawia mnie jedna rzecz - czy ramię przepustnicy (tam gdzie założona jest linka od gazu) powinno się opierać o taką śrubę, która wydaje mi się służy do ustawiana obrotów ? Bo u mnie nie dochodzi do tej śruby, ponieważ trzyma ją krokowy Jednak problem z obrotami powrócił - po odpaleniu OK, podjadę kawałek i zaczynają stopniowo rosnąć, jak już złapie około 70 stopni C temperaturę, obroty zawieszają się na 2500 obr/min ! Wysiadłem, maska w górę i po kolei - odpiąłem krokowy - obroty jeszcze wzrosły, odpiąłem TPS - obroty spadają na 1000-1050 i chodzi równiutko. Podpiąłem z powrotem TPS - chodzi dobrze, podpiąłem krokowy - wszystko nadal ok, jadę kawałek i znowu się zawiesza. Chcę to wyeliminować w miarę możliwości szybko
Pytania:
Za takie rzeczy najczęściej odpowiada krokowiec ?
Czy ramię przepustnicy (tam gdzie zaczepiona jest linka gazu) powinno się opierać o tę śrubkę (od regulacji obrotów ?) ?
Czy zamienniki dostępne w sklepach po około 100 zł nadają się do czegoś ?
Jak rozpoznać, czy to krokowy, czy może tps ? (nieszczelność wykluczam)
Dzięki za zainteresowanie i pozdrawiam.