Witam.
Mam problem z obrotami w moim Golfie 1.8 AAM 75KM. Golfa posiadam od ponad roku, do tej pory nie było żadnych problemów z silnikiem. Tydzień temu zmieniałem w nim olej (Liqui Moly 10W40 półsyntetyczny), filtr oleju oraz wymieniałem cieknący wąż od chłodnicy (Golf dostał nowy płyn chłodniczy firmy K2). Golfem przejechałem ok. 150km i od 3 dni zauważyłem problemy z silnikiem. Zarówno na benzynie jak i na LPG silnik nie pracuje idealnie równo na niskich i wysokich obrotach. Przy przetrzymaniu silnika na poziomie np. 2000rpm co pewien okres czasu (1-2sek) zatrzęsie silnikiem tak, jakby jeden z cylindrów nie dostał iskry. Nie jest to nawet zauważalne na obrotomierzu, lecz wyczuwalne nawet w kabinie samochodu na kierownicy i na słuch. Przed chwilą odłączyłem akumulator na 15 minut, wyczyściłem styki palca i kopułki i zostawiłem silnik na wolnych obrotach aż nagrzeje się do 90 stopni tak, aby komputer ustawił się na nowo. Silnik jednak dalej przerywa. Pod korkiem oleju widoczna jest żółtawa maź, lecz była ona tam już przed wymianą oleju. Myślę, że to sprawa niedogrzanego silnika i jazda na krótkich odcinkach w mieście, z wydechu nie wydobywa się biały dym, a sama maź nie jest słodka w smaku. Gdzie szukać przyczyny nierównej pracy?
Pozdrawiam