Silnik nie odpala

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Silnik nie odpala

Postprzez Joshy » 19 kwi 2012, o 08:01

Witam!!
Problem jest taki - silnik czasem pali za pierwszym razem, czasem trzeba nim strasznie heblować żeby zapalił i odpala np. za 5-6 razem, albo się buntuje i po kilku próbach odpalenia siada już akumulator.
Odpalany jest na benzynie, najczęściej problem się pojawia kiedy jest zimny, nawet jeśli mamy temperatury na zewnątrz 10 - 15 stopni.
Rozrusznik dobrze pracuje, cały czas kiedy się kręci.
Wymieniane były świece, kable, filtr paliwa, filtr gazu (z ustawianiem mieszanki), olej.
Jeśli już zapali to tylko raz się zdarzyło, że zgasł po jakiś 100 metrach, kiedy za szybko został przełączony na gaz.

Co może być przyczyną?
Jakby nie dało zrobić się samemu to udać się do zwykłego mechanika, który obsługuje również auta z gazem?
Dodam, że autko było już u elektryka, który po prostu wykasował błędy z komputera i tyle.
Joshy
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 17 kwi 2012, o 11:06
Lokalizacja: Ruda Śląska

Silnik nie odpala

 

Postprzez KaMe101 » 20 kwi 2012, o 21:11

Gdy samochód ci odpalił to falowały obroty przy wysprzęglaniu?
KaMe101
Czytacz
 
Posty: 129
Dołączył(a): 15 gru 2011, o 13:37
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez buri2604 » 23 kwi 2012, o 16:16

Może już naprawiłeś swoją strzałe.
Ja sądze że coś ci z prądem sie dzieje i raz dostaje iskre świeca a 2 razem nie. Sprawdz cewke od zapłonu( chyba to taksie nazywa ;P ) albo moduł prądowy i na kablach podłączająć świece same czy iskra idzie. Bo jeśli coś takiego sie dzieje to raczej coś z prądem. zapewne to siadło, ojciec ostatnio podobną sytuacje miał w swoim chrupku :)

[ Dodano: 2012-04-23, 15:23 ]
buri2604
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 12 lut 2012, o 22:41
Lokalizacja: Kwidzyn

Postprzez Joshy » 8 maja 2012, o 20:33

Niestety dalej problem ten sam. Auto było u mechanika, który stwierdził, że to chyba będzie coś z wtryskiem i on się tym nie specjalizuje, więc powiedział żeby szukać kogoś innego...

Dodam, że jak już odpali to czuć benzynę i strasznie dużo dymu jest - jasnego, jak i takiego czarnego (na początku).
Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie, ale temperatura na blacie to cały czas maksymalnie 70 stopni, nawet stojąc w upale w korku.

[ Dodano: 2012-05-09, 08:39 ]
KaMe101 napisał(a):Gdy samochód ci odpalił to falowały obroty przy wysprzęglaniu?


Przez kilkadziesiąt sekund po odpaleniu jest taki problem - wtedy trzeba po prostu poczekać na luzie i wraca do normalnego stanu. Jeśli w tym czasie chce się przegazować to gaśnie.
Joshy
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 17 kwi 2012, o 11:06
Lokalizacja: Ruda Śląska

Postprzez pietrasiak2 » 10 maja 2012, o 20:18

Sprawdź tak
1. Zdejmij wtyczkę z czujnika temperatury i spróbuj odpalić auto zobacz czy odpali.
2.Sprawdź czy pracuje silnik krokowy .
Pisałeś że elektryk kasował Tobie błędy jakie były , czy po prostu zrestartował sterownik?
3 . Sprawdził bym też pompę paliwa czy dobrze podaje paliwo ponieważ podchodzi mnie to na nie dobór paliwa (zdejmij wężyk wlot paliwa do mono wtrysku załącz zapłon paliwo powinno rzygać ok 2 sek ) :-D
:-D
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez marker10 » 10 maja 2012, o 22:44

a jak wygląda rozrusznik mam tak jak ty, gdy autko postoi i chce go odpalić to jest ciężko ale wiem że to rozrusznik i nie mam czasu sprawdzić wiec zobacz u siebie
Avatar użytkownika
marker10
Badacz tematu
 
Posty: 153
Dołączył(a): 17 wrz 2011, o 12:00
Lokalizacja: CW

Postprzez pietrasiak2 » 11 maja 2012, o 06:00

marker10 napisał(a):a jak wygląda rozrusznik mam tak jak ty, gdy autko postoi i chce go odpalić to jest ciężko ale wiem że to rozrusznik i nie mam czasu sprawdzić wiec zobacz u siebie

Zdarza się jeszcze taki myk , że rozrusznik w miarę dobrze jeszcze kręci a autko nie odpala to wina kostki stacyjki (efekt widoczny jest na desce mianowicie w momencie kręcenia przygasają mocniej kontrolki lub całkowicie przygasają) SPRAWDCIE bo było już parę takich przypadków
i ja sam tego doświadczyłem
Ale to w większym stopniu dotyczyć może - "marker10"
Pozdrawiam :-) :-) :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Joshy » 11 maja 2012, o 18:44

Stacyjkę wykluczam, ledwo widać że jest jakaś zmiana w kontrolkach przy przekręceniu kluczyka.
Czujnik był sprawdzany, ale po odpięciu nie było żadnej różnicy (ten czujnik z góry prawie przy podszybiu, chyba że to jakiś inny należy wypiąć).
Rozrusznik wydaje mi się, że dobrze pracuje.

Jak można sprawdzić czy działa ten silnik krokowy ??

Jeśli nie uda mi się tego zdiagnozować do poniedziałku, to niestety będzie trzeba się pofatygować do mechanika od wtrysków, który krzyknął 150 zł za diagnostykę komputerową, a potem rachunek będzie rosnął w zależności od diagnozy, roboty, części... :cry:

Aha, mniej więcej w okolicach silnika, po stronie pasażera, z przodu maski po kilku godzinach postoju samochodu widać plamę na asfalcie, zawsze tak jest po dłuższym postoju, prawdopodobnie to olej. Czy ma to coś wspólnego, czy po prostu odrębna sprawa?
Joshy
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 17 kwi 2012, o 11:06
Lokalizacja: Ruda Śląska

Postprzez pietrasiak2 » 11 maja 2012, o 19:32

Joshy napisał(a):Czujnik był sprawdzany, ale po odpięciu nie było żadnej różnicy (ten czujnik z góry prawie przy podszybiu, chyba że to jakiś inny należy wypiąć).

Czujnik temperatury w motorze 1.8 jest z przodu motoru na górze i ma 4 piny ,to raz
Joshy napisał(a):Jak można sprawdzić czy działa ten silnik krokowy ??
J
W momencie załączenia zapłonu popycha sworzniem przepustnicę (pólksiężyc na którym jest linka gazu ps .jeżeli działa on dobrze to jak odpalasz auto to pedał gazu powinien się sam trochę wcisnąć)
Joshy napisał(a): pofatygować do mechanika od wtrysków, który krzyknął 150 zł za diagnostykę komputerową

Nie daj się nabrać jeżeli napisałeś , że masz motor 1.8 to masz mono wtrysk nie podałeś SYMBOLU to wpięcie pod VaG - a tyle nie kosztuje w łodzi 20 - 50 zeta (chyba , że ktoś z forum Wam użyczy) bo 150 za diagnostykę TO PRZESADA . (TANIEJ WYSZEDŁ BY ZAKUP VAG I INTERFEJSU NA ALLEGRO I CHWILA WASZEJ LEKTURY)
Joshy napisał(a):Aha, mniej więcej w okolicach silnika, po stronie pasażera, z przodu maski po kilku godzinach postoju samochodu widać plamę na asfalcie,

Tutaj optycznie zdiagnozuj czy przypadkiem z bagnetu nie cieknie lub odmy? Ewentualnie filtru oleju??? Jeżeli to centralnie na środku pojazdu :-)

:-) :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Joshy » 13 maja 2012, o 16:30

Po wyjęciu czujnika temperatury żadnych zmian, silnik krokowy też chyba działa, jak zapalił pedał gazu dało się podnieść, więc sam musiał się lekko wcisnąć.

Jeśli w Łodzi za diagnostykę komputerową 20-50 zł, a w Chorzowie chcą 150 to faktycznie przebitka straszna...
Ale niestety nie wiem do jakiego mechanika się udać, a ten specjalizuje się we wtryskach.
Joshy
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 17 kwi 2012, o 11:06
Lokalizacja: Ruda Śląska

Postprzez pietrasiak2 » 13 maja 2012, o 17:31

Pompę paliwa to sprawdziłeś ? Odepnij jeszcze TPS i spróbuj odpalić . Jeżeli umiesz posługiwać się miernikiem to można pomierzyć jeszcze napięcia i oporność na wejściu do monowtrysku i między halem i cewką :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Joshy » 13 maja 2012, o 21:41

pietrasiak2 napisał(a):Tutaj optycznie zdiagnozuj czy przypadkiem z bagnetu nie cieknie lub odmy? Ewentualnie filtru oleju??? Jeżeli to centralnie na środku pojazdu :-)

:-) :-)




Okazuje się, że cieknie z układu chłodzenia, ubyło też płynu, więc się zgadza.
Tutaj zdjęcie poglądowe, tak to wygląda:
Obrazek

Jest mokro tam gdzie znajduje się strzałeczka i z prawej strony pod tymi rurami.
Z odpalaniem bez zmian...
Joshy
Berbeć
 
Posty: 18
Dołączył(a): 17 kwi 2012, o 11:06
Lokalizacja: Ruda Śląska

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości