pablomed napisał(a):może iskra się pojawia na świecach
tylko jak skoro ECU nie widzi obrotów i nie wysyła sygnału do cewki na podanie impulsu, poza tym zależy jak się palec ustawi, może pomiędzy stykami i nie ma fizycznego połączenia cewki z świecą. inna sprawa że po zgaszeniu silnika odcina paliwo, prąd a silnik jeszcze trochę przekręci i raczej w cylindrach nie ma już mieszanki więc nie ma się co zapalić. only rozrusznik, być może któryś przekaźnik tak jak piszesz.
pepi napisał(a):Witam, podepnę się pod temat. łatwa jest wymiana ?
to zależy
odpinasz aku, ściągasz kierownicę, jeżeli masz poduchę to lepiej z nią ostrożnie. obudowa stacyji jest przykręcona do kolumny śrubą zrywaną przy odpowiednim momencie, w fabryce przykręcają obudowę i łeb śruby się urywa, zostaje tylko okrągły łebek. Śrubę najlepiej ruszyć przecinakiem. Ja wymieniałem kostkę jakieś 3 m-ce temu, wcześniej kierownica nigdy nie była odkręcana i było trochę zabawy z ta śrubą, pomagał mi kumpel - elektryk samochodowy. Mówił że u mnie i tak lekko poszło bo czasami jest problem ją odkręcić. Później szukasz zwykłej śruby w domu i wkręcasz ją w miejsce tej z okrągłym łbem, nie pamiętam czy tam jakaś 11 była czy coś koło tego. Za ori kostkę dałem 60-70 zł ale kumpel mi ją załatwiał bo jego szef miał ją na stanie. Kup najlepiej ori albo jakiś droższy zamiennik jeśli nie chcesz niedługo znowu targać kierownicy
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.