Silnika bęzyna + gaz Spadają obroty silnika.

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Postprzez PaNdA » 13 wrz 2008, o 14:39

Cześć wam drodzy koledzy (1.6 + LPG) Mam małe pytanko do was ekspertów...mianowicie czy nastawnik wolnych obrotów ma swój wpływ na jeździe na gazie czy tylko benzyna?. Drugie moje pytanko... które czujniki oraz inne rzeczy mają wpływ na wolne obroty?... :-D Z góry bardzo dziękuje i pozdro!!! :-)
Avatar użytkownika
PaNdA
Czytacz
 
Posty: 141
Dołączył(a): 16 sie 2008, o 14:59
Lokalizacja: woj. Śląskie

 

Postprzez pablomed » 13 wrz 2008, o 15:48

wolne obroty są zapamiętane w pamięci sterownika silnika. Ten stara się tak ustawć przpustnicę za pomoca silniczka krokowego żeby były dobre.
Wyższe są na zimno, ew. po właczeniu klimy.
Silniczek krokowy reguluje wolne na obu paliwach.
Jest mechanizmem wykonawczym.
Sterownik silnika dostaje info od TPS (czujnik położenia przepustnicy), czujnika tem. powietrza, ew. układu klimy.
A że ta cała zabawa często się nie udaje, to mamy na forum setki pytań o nietrzymanie wolnych obrotów.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez PaNdA » 13 wrz 2008, o 16:11

Dzięki za odpowiedź!!!już prawie wszysko wiem...tylko że ja miałem wymieniony korkowiec i dalej na zimnym kręci się w okolicy 300 na minute a zima tuż tuż gdy sie rozgrzeje to wszystko wraca do normy...napewno powiesz mi czujnik temperatury...tylko że guuuuulf był na diagnostyce komputerowej i tam by wyszło że ten czujnik jest felerny...pozdro fachowcy pomóżcie!!! :-o :-?
Avatar użytkownika
PaNdA
Czytacz
 
Posty: 141
Dołączył(a): 16 sie 2008, o 14:59
Lokalizacja: woj. Śląskie

Postprzez pablomed » 13 wrz 2008, o 20:34

PaNdA napisał(a):.tylko że guuuuulf był na diagnostyce komputerowej i tam by wyszło że ten czujnik jest felerny.
niestety tu jesteś w błędzie. Komputer wykaże jak ma zwarcie albo przerwę całkowitą, a jeśli tylko stracił charakterystykę to nic nie wykaże. Tu się używa omomierza zwykłego.
Mierzysz po wyjęciu wtyczki między pinami 1 i 3 czujnika, na zimnym około 2,5 - 3 koma, na gorącym około 250 omów. Numerki pinów są na wtyczce.
A potem włączasz zapłon i we wtyczce kabli do czujnika między pinami 1 i 3 ma być napięcie 5V
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Bebzo28 » 14 wrz 2008, o 20:45

Nieweim już nic, ten nowy czujnik zakłamuje temoeratuer pokoazuj 20 stopni więcej.

Sprawdze ten stary czujnik.

Dzisiaj odpaliłem go na bezynie dodalem gazu przełaczył sie na gaz jest ok , po ujechaniu 200 metrów obroty silnika spadają do 300 i samochod gasnie , jak sie zagrzeje to trzyma dobrze ale jeszcze zdarza sie tak ze jade na rozgrzanym silniku i poch wili znowu obroty spadają do 300 i 500 jada i jada i pochwili juz jest ok 1000.

wymieniłem już silnik krokowy świece przewody palec rozdzielacza kopółke.

Co to moze być?

[ Dodano: 2011-09-09, 16:52 ]
Koledzy problem tkwił w czujniku temperatury cieczy.

Kupiłem czujnik z niebieskim pierścionkiem za 90 zł i wszystko gra.
Bebzo288
Avatar użytkownika
Bebzo28
Czytacz
 
Posty: 44
Dołączył(a): 1 wrz 2008, o 21:09
Lokalizacja: Słupsk

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości