Slabo pali na cieplym.

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Slabo pali na cieplym.

Postprzez WannaBeLoved » 12 mar 2018, o 14:30

Tak jak w tytule po ujechaniu jakis 5-6 km i zgaszeniu odpalenie wiąże się z 2++ minutowym chechłaniem go zanim złapie. Potem musze od razu na gaz przełączyć ( dodac gazu do 2k obrotów ) bo inaczej zdechnie.
Obstawiałem czujnik temperatury.
Pojechałem po poradę do DOMOROSŁEGO mechanika.
Otworzył maske... Spytał czy pompa wody była wymieniana bo byla jakoś w listopadzie.
I stwierdził że jak zostawiego mu w weekend to za 200 zł mi naprawi.
Oczywiście spytany a co mu dolega odpowiedział " Ja ci nie powiem "
Mam wrażenie że każda wizyta u mechanika to jak wypinanie tyłka podczas gejowskiej orgii. :zdegustowany:
1.8 Pb + LPG 90km 1992
[img]https://zapodaj.net/5f8ebaadca53c.jpg.html[img]
WannaBeLoved
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 24 lip 2017, o 06:10
Rocznik: 1992
Silnik: 1.8 90km
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 5-drzwiowe

Slabo pali na cieplym.

 

Re: Slabo pali na cieplym.

Postprzez nosterix1 » 20 wrz 2024, o 09:53

Twój problem z długim rozruchem na ciepłym silniku i koniecznością dodania gazu, aby silnik nie zgasł, może mieć kilka przyczyn. Czujnik temperatury to jedna z możliwości, ale warto rozważyć inne elementy, zanim zdecydujesz się na wizytę u mechanika, który nie chce powiedzieć, co zamierza zrobić. Oto kilka rzeczy, które możesz sprawdzić:

Czujnik temperatury silnika (CTS): Czujnik temperatury silnika (tzw. czujnik CTS) może rzeczywiście powodować problemy z rozruchem, zwłaszcza jeśli wysyła błędne dane do ECU (komputera sterującego), przez co mieszanka paliwowa jest niewłaściwa (np. zbyt bogata). Zdarza się, że czujnik przekazuje niepoprawne dane tylko przy określonych temperaturach silnika.

Zawór zwrotny paliwa: Problem z zaworem zwrotnym może powodować, że paliwo cofa się do baku po zgaszeniu silnika, co skutkuje długim kręceniem rozrusznikiem zanim pompa paliwowa ponownie zbuduje ciśnienie w układzie. Sprawdzenie zaworu zwrotnego w pompie paliwa może pomóc zidentyfikować ten problem.

Układ wtryskowy (wtryskiwacze): Zużyte wtryskiwacze mogą przeciekać, powodując zalewanie cylindrów paliwem, co szczególnie objawia się problemami z uruchomieniem na ciepłym silniku. Warto sprawdzić, czy wtryskiwacze działają poprawnie i nie przepuszczają paliwa.

Pompa wtryskowa (w dieslach)

--
Pozdrawiam,
Nosterix

Wysokiej jakości sztance do biopsji
nosterix1
Czytacz
 
Posty: 30
Dołączył(a): 19 wrz 2024, o 20:53
Rocznik: 1990
Silnik: 1.6
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości