Twój problem z długim rozruchem na ciepłym silniku i koniecznością dodania gazu, aby silnik nie zgasł, może mieć kilka przyczyn. Czujnik temperatury to jedna z możliwości, ale warto rozważyć inne elementy, zanim zdecydujesz się na wizytę u mechanika, który nie chce powiedzieć, co zamierza zrobić. Oto kilka rzeczy, które możesz sprawdzić:
Czujnik temperatury silnika (CTS): Czujnik temperatury silnika (tzw. czujnik CTS) może rzeczywiście powodować problemy z rozruchem, zwłaszcza jeśli wysyła błędne dane do ECU (komputera sterującego), przez co mieszanka paliwowa jest niewłaściwa (np. zbyt bogata). Zdarza się, że czujnik przekazuje niepoprawne dane tylko przy określonych temperaturach silnika.
Zawór zwrotny paliwa: Problem z zaworem zwrotnym może powodować, że paliwo cofa się do baku po zgaszeniu silnika, co skutkuje długim kręceniem rozrusznikiem zanim pompa paliwowa ponownie zbuduje ciśnienie w układzie. Sprawdzenie zaworu zwrotnego w pompie paliwa może pomóc zidentyfikować ten problem.
Układ wtryskowy (wtryskiwacze): Zużyte wtryskiwacze mogą przeciekać, powodując zalewanie cylindrów paliwem, co szczególnie objawia się problemami z uruchomieniem na ciepłym silniku. Warto sprawdzić, czy wtryskiwacze działają poprawnie i nie przepuszczają paliwa.
Pompa wtryskowa (w dieslach)
--
Pozdrawiam,
Nosterix
Wysokiej jakości
sztance do biopsji