sonda lambda

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

sonda lambda

Postprzez Gst » 5 kwi 2013, o 13:11

Witam. od około miesiąca posiadam golfa 3 z silnikiem 1.8 ABS, poprzedni właściciel usuną katalizator i wstawił strumienice... od zakupu samochód do 3 tys nie wkręcał się na obroty wciskając pedał w podłogę tylko trzeba było pompować .. mówił że samochód jest skręcony żeby palił mało gazu.. ( na benzynie jest normalnie ale spalanie nie znane) wiedź pomyślałem pojeżdżę trochę skoro mało pali a za jakiś czas go wyreguluję .. ale zdziwiłem się bo tankując do pełna weszło mi około 29 l i przejechałem na tym 140 parę kilometrów w cyklu mieszanym. Więc spalanie bardzo duże, ustawienie gazu nic nie pomogło poza trochę mniejszym muleniem przy wciśnięciu gazu do oporu.. Myślałem o pękniętej podstawie wtrysku ale czytałem aby na wolnych obrotach spryskać okolice Plakiem i obserwować obroty ale nie było zmian.. więc kolejnym krokiem była sonda, znalazłem ją na kolektorze wydechowym z urwanym kablem... wychodzi od niej tylko czarny kabel długości około 10 cm .. nie widzę nigdzie miejsca gdzie mógł sie urwać ..(albo był urwany celowo ?) załączam filmik z pomiaru multimetrem.
http://w171.wrzuta.pl/film/8sZRirs9S4H/pomiar

Czy sonda jest sprawna ?
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 5 kwi 2013, o 14:16 przez Gst, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Gst
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 15 mar 2013, o 10:49
Lokalizacja: Jastków

sonda lambda

 

Postprzez prezesik » 5 kwi 2013, o 14:49

Z filmiku widać, że sonda dopiero się rozgrzewała, potem wg mnie pomiar prawidłowy- napięcie oscyluje między 0,3 a 0,7V.
Ile km ma przejechane parownik? Może czas na regenerację.
Jaką masz instalację LPG? II-genneracja, czy I-gen ze śrubą na wężu LPG?
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez seba650 » 5 kwi 2013, o 14:54

Silnik przed pomiarem był nagrzany do 90s?
seba650
Badacz tematu
 
Posty: 227
Dołączył(a): 26 lis 2012, o 22:42
Lokalizacja: SKIERNIEWICE

Postprzez Gst » 5 kwi 2013, o 22:34

Dziękuje za zainteresowanie tematem. A więc silnik był ciepły ale 90 stopni nie miał.. Odnalazłem na schemacie przewód od sondy i resztki instalacji i połączyłem wszystko.. być może jest to tylko moje wyobrażenie ale samochód stał się trochę żywszy podczas wciskania gazu, i nie ma efektu który może nie był duży ale jednak , chodzi o to że jak na wychodnic obrotach puszczałem gaz silnik nie schodził równo tylko czasem jeszcze jak by podkręcał...niestety nie znam przebiegu parownika ale zauważyłem że jest inny niż w papierach gaz zakładany był w 2007r. Jest silnik krokowy+ śruba.
Zatankowałem do pełna przejadę 100 km i do tankuję i zobaczę czy coś się zmieniło.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Gst
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 15 mar 2013, o 10:49
Lokalizacja: Jastków

Postprzez suchyvw » 5 kwi 2013, o 22:55

Zobacz jeszcze filtr powietrza bo od niego bardzo duzo zalezy, po kazdej zmianie np filtra, grzebanie przy sondzie musisz jechac na regulacje lpg.
To nie tylko samochód lecz kawałek życia..
moj-golf/golf-iii-1-8-adz-t51854.html
suchyvw
Badacz tematu
 
Posty: 224
Dołączył(a): 2 cze 2012, o 20:29
Lokalizacja: Łączno/Morąg


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 57 gości