Spala płyn chłodzacy

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Spala płyn chłodzacy

Postprzez PaZi91 » 16 sty 2013, o 22:54

Witam !
Mam problem z golfikiem 18 (abs) . Spala mi płyn chłodzący i to dosyć bardzo dymi tak ze świata nie widać za mną. Wymieniona została uszczelka pod głowica i została wyszlifowana i dalej bez zmian. Pomóżcie gdzie jeszcze szukać przyczyny ? Dodam jeszcze tyle ze jak sobie tak myślę ze uszczelka by mogła byc uszkodzona czy głowica pęknięta to raczej by bulgotało w zbiorniczku wyrównawczym?
Avatar użytkownika
PaZi91
Czytacz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 8 gru 2011, o 15:54
Lokalizacja: Rzeszów

Spala płyn chłodzacy

 

Postprzez pablomed » 16 sty 2013, o 23:12

PaZi91, nie pamiętam czy kolektor dolotowy w Twoim aucie jest podgrzewany cieczą - sprawdź to bo kolektor może być pęknięty.
A jeśli nie - to coś w trakcie naprawy zostało skichane, czy głowica źle sprawdzona czy kiepska uszczelka - trudno wyrokować bez rozbiórki.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Pawełgolfgreen » 16 sty 2013, o 23:23

jedz na prawdzenia obecności CO2 w płynie chłodniczym. ja rok temu płaciłem ok 50 zł.
Jestem bokiem prędkości
Pawełgolfgreen
Badacz tematu
 
Posty: 323
Dołączył(a): 28 lip 2011, o 19:39
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez PaZi91 » 16 sty 2013, o 23:28

kolektor jest własnie podgrzewany ciecza tez własnie mysle czy to czasem nie od niego. Jak wykluczyc ze to nie kolektor?

[ Dodano: 2013-01-16, 22:31 ]
co do złego złożenia czy wadliwej uszczelki to ciśnienie z komory spalania raczej by wywalało wodę ze zbiornika?
Avatar użytkownika
PaZi91
Czytacz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 8 gru 2011, o 15:54
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez pietrasiak2 » 20 sty 2013, o 20:43

Możesz złączyć węże zasilające kolektor by wyeliminować go.Ale mogła pęknąć też głowica przy kanale ssącym i zaciąga podciśnieniem płyn w komorę spalanie i dlatego nie wali ciśnienia w układ i to należało by sprawdzić szczelność głowicy :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez Livion » 21 sty 2013, o 10:31

kolego, wykręć swiece i zobacz czy są jednakowej barwy, tzn ze jeżeli któraś taka rdzawa będzie bardziej niż inne t ozaciąga kanałem z podciśnieniem jak pisał kolega wyrzej. a jeżeli będą jednakowego odcieniu to kolektorem. A dawałeś nowy Oring jak składałeś po wymianie głowicy? bo jezeli dobrze pamietam to jest w kolektorze od strony głowicy oring. albo poprostu sie zawinął przy składanie...
Absurdem jest to, że gdy klient przychodzi do mechanika i wie wszystko lepiej ... XD
Livion
Czytacz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 14 sty 2013, o 11:53
Lokalizacja: Skrzynki -=CWL=-

Postprzez pietrasiak2 » 21 sty 2013, o 13:14

Bardzo trafna sugestia kolegi Livion , co można jeszcze zasugerować to może faktycznie być trefna uszczelka , llub nie dociągnięta szpilka , :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez PaZi91 » 21 sty 2013, o 16:22

odkreciłem po kolei swiece i z 2 i 3 tak chlapało ze az po oczach . Wiec rozebrałem jeszcze raz sprawdziłem kolektor czy nie puszcza płynu ale nie wiec stwierdziłem ze głowica kupiłem inna głowice i płynu już nie bierze ale troszke jak by olej spalało bo smierdzi i na siwo dymi ale nie jest zle niewiadomo ile głowica lezała nieuzywana . mogłem jeszcze uszczelniacze wymienic u niej ale tyle kasy juz wydałem ze odpusciłem sobie może to błoad a może jak sie troche rozchodza całkiem przestanie dymic na siwo.
Avatar użytkownika
PaZi91
Czytacz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 8 gru 2011, o 15:54
Lokalizacja: Rzeszów

Postprzez pietrasiak2 » 21 sty 2013, o 17:43

A mówiłem że głowica mogła dostać :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości