Spalanie gazu - Wielki Problem. POMOCY

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Spalanie gazu - Wielki Problem. POMOCY

Postprzez damiansmoke » 28 sty 2012, o 17:56

Witam mam niemały problem, posiadam w swoim Golfie III 1993 rok, instalację gazową Autronic AP-600. Problem polega na tym, że samochód był zatankowany do pełna, a po 3 dniach (przejechałem na nim przez te kilka dni 71 kilometrów), strzałka od gazu pokazuje mi, że jest już połowa butli, jak mogę sprawić, by samochód miał mniej mocy ( w obecnym stanie jest bardzo dynamiczny), ale za to mniej spalał, bo mi pali jakieś 15 litrów, to raczej mała przesada

Umieszczam zdjęcia spod maski i z bagażnika gdzie znajduje się butla, proszę o wyjaśnienie oznaczonych pokręteł, do czego służą i jak najlepiej ustawić je by samochód mniej spalał.
Pod maską:
Obrazek
Obrazek
Bagażnik:
Obrazek
Avatar użytkownika
damiansmoke
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 14 sty 2012, o 18:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Spalanie gazu - Wielki Problem. POMOCY

 

Postprzez PabloSBT » 28 sty 2012, o 18:32

śruba nr 1 - regulacja wolnych obrotów
śruba nr 2 - regulacja czułości membrany czyli szybkości reakcji i spalania
śruba nr 3 - spuszcza nią się syf z parownika
śruba nr 4 - regulacja dawki gazu
śruba nr 5 - zakręcanie i odkręcanie butli
spalania nie sprawdzaj na butli ani na kontrolkach bo to jak tam pokazuje zależy od tego jak masz założony gaz :P u mnie po przejechaniu 50 km na butli mam rezerwę po przejechaniu ok 140 zapala się też rezerwa na centralce
a przejeżdżam na butli ok 320km miasto+trasa - do 360KM w trasie wyjeździj gaz do końca i zatankuj do pełna to będziesz wiedział ile ci pali :P i patrz lepiej po przebiegu ile możesz przejechać niż po tych kontrolkach możesz sobie zapisywać tankowania np na www.motostat.pl i bedziesz wiedział ile mniejwiecej ci pali
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez Golfik1986 » 28 sty 2012, o 18:36

taa dokladnie u mnie teraz zima rezerwa zaczyna mrugac przy 70km od zatankowania a przy 150km pali sie na stale takze ty sie nie ma co sugerowac lepiej patrzec na stacji
JAK RYCERZE ZAWSZE BRONIMY HONORU {Z}
Avatar użytkownika
Golfik1986
Ekspert
 
Posty: 1325
Dołączył(a): 18 paź 2008, o 20:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez pablomed » 28 sty 2012, o 18:40

Masz najuboższą I-generację instalacji. Twoje auto zasługuje na drugą.

1. - nie ruszaj -ustawiona jest fabrycznie, kręci się nią tylko w wyjątkowych przypadkach. Jest to tzw bypass- czyli kanalik obejściowy z gazem, a ta śr7bk jest jego zaworem. Puszcza do silnika gaz w ilości niezależnej od podciśnienia wytworzonego w dolocie silnika , czyli niezależnie od obrotów i mocy rozwijanej przez silnik - zawsze tyle samo.
2. regulacja składu mieszanki na wolnych obrotach w lewo bogatsza w prawo uboższa. W warunkach domowych kręcisz nią w prawo aż do momentu kiedy silnik traci obroty (bo zubożyła się mieszanka) - i potem odkręcasz trochę w lewo żeby obroty się ustabilizowały.
3. do spuszczania osadu z parownika - raz na paredziesiąt tysięcy trochę syfu sie uzbiera odkręcasz wówczas i wylaruje coś jakby mazut parę ml zwykle
4. Najważniejsza śruba, decyduje o mocy i spalaniu. Pokręcisz nią w prawo - ilość lpg spada silnik robi słabszy, mieszanka za uboga co jest szkodliwe, kręcisz w lewo - wzbogacasz mieszankę, jeśli ją trochę przebogacisz to silnik ciut zyskuje mocy ale spalanie rośnie znacznie, trzeba znaleźć odpowiednią pozycję i raczej tylko metoda prób i błędów. Jeśli teraz masz dobrą moc, ciut ją wkręć, etapami po pół obrotu, aż zaczniesz odczuwać spadek mocy, w tym momencie odkręć z ćwierc obrotu i powinno być ok.
5. Zakręcasz gaz przy naprawach instalacji pod maską
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez damiansmoke » 28 sty 2012, o 19:06

Czy jak odkręcam śrubę od osadu z parownika to jakieś inne muszę zakręcić?
Avatar użytkownika
damiansmoke
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 14 sty 2012, o 18:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Pawełgolfgreen » 28 sty 2012, o 19:06

Mowa o punkcie drugim jeśli skręcimy w prawo to rzeczywiśćie auto bedzie mniej paliło??
Kolego nie patrz na rezerwę gazu bo i tak to przekłamuje. patrz na stan kilometrów jeśli np zatankujesz za 50 zł przejedziesz niecałe 140 km dopiero tankuj gaz.
Pawełgolfgreen
Badacz tematu
 
Posty: 323
Dołączył(a): 28 lip 2011, o 19:39
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez damiansmoke » 28 sty 2012, o 19:39

Nie o to chodzi, chcę spuścić ten osad (ściek z parownika) czy muszę coś zakręcić by nic się nie stało, czy po prostu odkręcam tą śrubę i jak wszystko wyleci to zakręcić ją z powrotem??? Wszystko już wiem i bardzo Dziękuję za pomoc.
Avatar użytkownika
damiansmoke
Berbeć
 
Posty: 20
Dołączył(a): 14 sty 2012, o 18:54
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Pawełgolfgreen » 28 sty 2012, o 19:43

Wystarczy odkręcić tylko ten zaworek do końca i niech leci ten syf, nic nie trzeba zakręcać. Sam to robiłem, minuta i już gotowe
Jestem bokiem prędkości
Pawełgolfgreen
Badacz tematu
 
Posty: 323
Dołączył(a): 28 lip 2011, o 19:39
Lokalizacja: Legionowo

Postprzez thomasg » 29 sty 2012, o 11:45

damiansmoke napisał(a):zy po prostu odkręcam tą śrubę i jak wszystko wyleci to zakręcić ją z powrotem
najlepiej robić to na ciepłym parowniku, nie gorącym żeby się nie poparzyć ale ciepłym, lepiej spłynie ;-)
był MÓJ DRAGOONGREEN jest Borówka VARIANT
Avatar użytkownika
thomasg
Gaduła
 
Posty: 508
Dołączył(a): 26 mar 2011, o 16:17
Lokalizacja: 44-335


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości

cron