Spalanie LPG 13,5l na 100km Co nie tak?

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Spalanie LPG 13,5l na 100km Co nie tak?

Postprzez AdrianGolf3 » 1 mar 2013, o 13:47

Witam kupiłem jakiś miesiac temu Golfa 3 1993
Benzyna silnik 1,6 + LPG
I tankowałem dwa razy za 30zł i 80km zrobie na tym wg mnie strasznie duzo
Jeżdze w jedna strone max 8km wiec spalanie bedzie wieksze bo to nie jakis długi dystans jakie powinno byc w moim przypadku spalanie? Oraz jak temu zaradzic? PS. Spalanie tak przy temperaturze -2stopie.
AdrianGolf3
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 1 mar 2013, o 13:43
Lokalizacja: Polska

Spalanie LPG 13,5l na 100km Co nie tak?

 

Postprzez prezesik » 1 mar 2013, o 15:02

Jaki stan membran w parowniku? - może czas na wymianę :-| (wymiana co ok. 80 tys.km)
Ile km przelatane na LPG?
Kiedy wymieniałeś filtr powietrza? - przy LPG wymiana co ok. 5 tys.km
Jakie ciśnienie w kołach?
Hamulce nie trzymają? - tzn koła się lekko kręcą?
Ciągałeś wtedy przyczepkę? :-D

Spalanie w trasie nie powinno przekroczyć 8,5-9l LPG.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez pablomed » 1 mar 2013, o 15:41

AdrianGolf3, trzeba się odnieś do tego czy silnik prawidłowo działa i ma normalne spalanie na benzynie. Jesli na benzynie jest ok to pozstaje ci tylko kwestia instalacji gazowej. W szczególności jaki jest stan parownika - jako kolega wyżej pisze, oraz kwestia regulacji. I jeszcze nie napisałes w jakich warunkach te 8 km przejeżdżasz, w mieście z korkami takie spalanie ujdzie, przy jeździe z w miare stałą prędkością jest o wiele za duże.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez AdrianGolf3 » 1 mar 2013, o 15:50

A wiec tera odpowiem na czesc pytań reszte dam znac jak tata wroci jestem nowym kierowca wiec jezdze wg przepisów :E
Auto ma przejechane 265.000 km
Ciśnieie w kołach 1,8
Filtr nietykany nie wiemkiedy byłbo auto mam od miesiaca taksamo z membrana w parowniku dzis zobacze z tata jak to wygląda. Jutro chce jechac do regulacji myślicie ze to dobry pomysł?
AdrianGolf3
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 1 mar 2013, o 13:43
Lokalizacja: Polska

Postprzez Opik » 1 mar 2013, o 15:54

prezesik25, co Ty tworzysz z wymianą filtra powietrza co 5tys? ;>
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez AdrianGolf3 » 1 mar 2013, o 17:06

a CZY MOGE zdjąc membrane i jak bedzie ok spowrotem złozyc?
AdrianGolf3
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 1 mar 2013, o 13:43
Lokalizacja: Polska

Postprzez Opik » 1 mar 2013, o 17:10

możesz, ale musisz do tego wyciągnąć parownik i go rozkręcić
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez AdrianGolf3 » 1 mar 2013, o 17:25

a czy trzeba kupic zestaw regeneracyjny czy można tak poprastu go wyczyscic?
AdrianGolf3
Czytacz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 1 mar 2013, o 13:43
Lokalizacja: Polska

Postprzez Opik » 1 mar 2013, o 17:57

parownik w środku czyścisz, ale membrany są dość delikatne, a jeżeli niedomagają to czyszczenie nic nie pomoże, tylko wymiana. Rozciągają się z czasem i nie pracują tak jak powinny
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez prezesik » 1 mar 2013, o 18:20

Opik, wcześniej wymieniałem co 5kkm, teraz już od tego odszedłem, wymieniam co 8-10kkm, no ale spalanie w trasie mam ok 8l LPG na zimówkach.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez łukasz1983 » 1 mar 2013, o 19:01

AdrianGolf3, Jaki masz kod silnika,czyźby ABU?
Kolego masz za niskie ciśnienie w kołach w golfie 1,6 na zimuwkach minimum z przodu to 2,3 i 2,1 z tyłu,ja osobiście jeżdże na 2,4 na przodzie i tyle i jest ok(troche jest mniejszy komfort ale za to auto lepiej się prowadzi.)
Sprawdź świece,kable WN,kopułke,palec i sonde,to podstawa,i oczywiście zmień filtry jak ich nie zmieniałeś po kupnie auta.
Ja mam 1,6 ABU + lpg i spalanie mam 9,5 na sto a głównie jeżdże krótkie trasy 11 w jedną strone i drógie tyle z powrotem(praca) także ty masz za duże spalanie jak na ten silnik.
Jedż do gazownika na regulacje i powinno być ok.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Opik » 1 mar 2013, o 21:44

prezesik25, ale to bez sensu przeciez bylo, silnik zasysa dokladnie to samo powietrze co przy jezdzie na pb, juz mniej bym sie dziwil gdybys wymienial co tue filtr LPG (chociaz to tez bezsens, zalecaja wymieniac co 30 tys, ja co 20 wymieniam zeby miec spokoj)

łukasz1983, to cisnienie masz za duze, jest w instrukcji Golfa i we wlepce na klapce wlewu paliwa wlasciwe cisnienie podane, sprawdze pozniej to napisze, ale zalezy od opon i obciazenia. Maksymalnie jest podane chyba 2.1 z przodu i 2.3 z tylu, ale tak jak mowie sprawdze i napisze
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 9 gości

cron