Spore spalanie LPG regenreacja głowicy a moze nowy silnik?

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Spore spalanie LPG regenreacja głowicy a moze nowy silnik?

Postprzez starscream » 20 gru 2011, o 10:22

Hej

Tematów na temat sporego spalania gazu dużo, chyba przeczytałem wszystkie.
Jako że jestem nowicjuszem w sprawach motoryzacyjnych moim autkiem zajmuje się mój przyjaciel.
Problem dotyczy spalania silnik 1,4 a spalanie obecnie 13 l na 100km. Butla miesci 28 l i przejeżdzam na niej około 216km :-(
Auto było ostatnio ustawiane u gazownika.
Filtry powietrza, oleju itp. podstawowe rzeczy zrobilismy, wszystkie nowe oleje itd. Kupiony nie dawno jako pierwsze moje autko.
Kolega stwierdził odnośnie tego wysokiego spalania że do regeneracji jest głowica. Koszt? no własnie ponoć około 200 -300zł.
I tu pojawiło się pytanie, czy opłaca się to robić czy lepiej kupić nowy silnik?
Będę wdzięczny za waszą opinię jak uważącie co zrobić w tej sytuacji?

Jak czytam na forum że ludzie przy silnikach 1.8 mają spalanie 10L to aż łezka się w oku kręci :-( Jak sądzicie ile w takim razie u mnie powinno być?

Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
starscream
Czytacz
 
Posty: 105
Dołączył(a): 9 gru 2011, o 14:40
Lokalizacja: Kraków

Spore spalanie LPG regenreacja głowicy a moze nowy silnik?

 

Postprzez drlubicz » 20 gru 2011, o 11:25

aby dowiedzieć się ile auto powinno palić gazu należy przymnożyć ile ma palić benzyny razy 1,3 czyli jak np taki golf pali w mieście 10 litrów benzyny to mnożymy to razy 1,3 i mamy wynik ile będzie palić gazu, co do głowicy to w golfie to pikuś i myślę ze nie warto wymienić silnika z powodu uszkodzonej głowicy bo nie wiesz co kupisz w nowym silniku

[ Dodano: 2011-12-20, 10:27 ]
u mnie wysokie spalanie było przez uszkodzony czujnik temperatury cieczy , niby taka pierdółka a palił 4 litry więcej
Avatar użytkownika
drlubicz
Czytacz
 
Posty: 49
Dołączył(a): 12 lis 2011, o 20:31
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez starscream » 20 gru 2011, o 12:35

drlubicz dzięki za pomoc:) co do spalania czytałem sporo postów forumowiczów którzy mają taki sam silnik przy 1,4 pisza o spalaniu rzędu ,7 8 9 l jeśli by mi się udało dojść do takiego było by super bo przy obecnym aż boję sie myślec co będzie dalej jak śnieg spadnie to podskocze do 15 :(
Co do głowicy to rozumiem że do jakiegoś fachowca to się oddaje tak? tu gra rolę cena co do nowego silnika w sumie racja musiałbym miec kogoś uczciwego kto sprzeda dobry silnik...
Zastanawiam się czy na pewno ta regeneracja pomoze...:/
Avatar użytkownika
starscream
Czytacz
 
Posty: 105
Dołączył(a): 9 gru 2011, o 14:40
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Legionista » 20 gru 2011, o 13:14

albo masz reduktor cały zasyfiony i dlatego ci więcej pali ..
okręć śrubę pod nim i sprawdź czy wyleci syf ...
A jak nie to regulacja całego reduktora i spalanie zmniejszy sie


Nie sądzę aby to była winna głowicy ..
Avatar użytkownika
Legionista
Members
 
Posty: 2202
Dołączył(a): 30 gru 2008, o 15:49
Lokalizacja: SFD

Postprzez starscream » 20 gru 2011, o 15:31

Legionista dzięki za cenną wskazówkę, jak tylko kolega będzie miał chwilę czasu to zobaczymy na ten reduktor, jeśli by sie okazało że to nie głowica też będę się cieszył :)
regulacja reduktora to rozumiem że do gaziarza z czymś takim się jedzie? droga to sprawa jest?
Avatar użytkownika
starscream
Czytacz
 
Posty: 105
Dołączył(a): 9 gru 2011, o 14:40
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Emiczka » 22 gru 2011, o 14:54

Ja kupowałam w tym roku nowy reduktor dałam za niego 175 złotych. Ale tez mi się nie wydaje zęby głowica miała coś do tego.
Moja rada udaj się do dobrego gazownika niech Ci sprawdzi wszystko.
Ile lat już jeździsz na tym reduktorze?
Avatar użytkownika
Emiczka
VIP
 
Posty: 2205
Dołączył(a): 10 lis 2011, o 13:42
Lokalizacja: Łódź
Rocznik: 2003
Silnik: 1.6 passat B5fl
Paliwo: PB
Nadwozie: kombi

Postprzez starscream » 23 gru 2011, o 10:23

U gazownika podobno dobrego już był, ja auto kupiłem nie dawno gaz był w nim montowany według dokumentacji w 2006
Avatar użytkownika
starscream
Czytacz
 
Posty: 105
Dołączył(a): 9 gru 2011, o 14:40
Lokalizacja: Kraków

Postprzez pablomed » 23 gru 2011, o 16:13

starscream, za mało na razie masz informacji. Ktoś tam powiedział o głowicy, ktoś o reduktorze - ale na jakiej podstawie. najlepiej opisz jak wygląda spalanie i zachowanie silnika na benzynie, jeśli ok to pozostaje prosta kwestia regulacji i/lub regeneracji reduktora, pisząc prosta mam na myśli prosta dla dobrego fachowca, to ze byłeś u jednego nic nie znaczy, bo znaleźc takiego który umie i któremu sie chce jest dość ciężko.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Bradley » 23 gru 2011, o 17:44

Legionista napisał(a):albo masz reduktor cały zasyfiony i dlatego ci więcej pali ..
okręć śrubę pod nim i sprawdź czy wyleci syf ...

Czasem juz nie ma co wyleciec bo caly syf ma stala konsystencje i przywarl do ukladu kanalikow w reduktorze. Pomaga tylko plukanie, srubokret i szmata :)
To samo w obudowie filtru gazu. Pelno opilkow metalu przylepionych do magnesiku, ktory zwieksza swoja objetosc 2x bo nikt tam nie zagladal.
VW Vento 1.9TDI 1Z ++ :)
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
Bradley
Fanatyk
 
Posty: 1120
Dołączył(a): 15 maja 2009, o 13:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Katowice

Postprzez Emiczka » 23 gru 2011, o 19:00

to po 5 latach na pewno jest syf;p
Avatar użytkownika
Emiczka
VIP
 
Posty: 2205
Dołączył(a): 10 lis 2011, o 13:42
Lokalizacja: Łódź
Rocznik: 2003
Silnik: 1.6 passat B5fl
Paliwo: PB
Nadwozie: kombi

Postprzez starscream » 27 gru 2011, o 10:02

Na benzynie jeździłem bardzo mało, prawie wogóle, wiec ciężko mi powiedzieć coś na temat spalania benzyny, dodatkowo nie działa mi wskaźnik paliwa więc nawet nie wiem ile jej mam :-(
Gazu pali jak wspominałem 13l autko ma swój przebieh 292 tyś z tego co kolega mówi który będzie mi robił z autkiem to że przy takim przebiegu bardzo prawdopodobne że to wina głowicy, że sprawdzi się kompresje? (co kolwiek to znaczy?) i wszystko będzie jasne, ja jak wspomniałem nie mam pojęcia o tym :zalamany:
Gaz gaziarz ustawił podobno tak jak ma być pod 1,4
Avatar użytkownika
starscream
Czytacz
 
Posty: 105
Dołączył(a): 9 gru 2011, o 14:40
Lokalizacja: Kraków

Postprzez matteusz » 27 gru 2011, o 10:33

stary ja miałem to samo w Astrze I 1.6, tylko że ja miałem dużo gorzej bo po mieście chlała mi nawet 18L gazu, ustawiana była kilka razu, sprawdzana była szczelność...
W końcu wymieniłem parownik i silnik krokowy od gazu i spadło do 10L...
Do momentu naprawy silnik na gazie zachowywał sie tak:

http://www.youtube.com/watch?v=xq8IPt6k ... e=youtu.be

P.S Został mi po niej filmik :P
Ostatnio edytowano 27 gru 2011, o 10:40 przez matteusz, łącznie edytowano 1 raz
VW GOLF MK4 Candy White
Obrazek
Avatar użytkownika
matteusz
Gaduła
 
Posty: 525
Dołączył(a): 9 lis 2011, o 20:17
Lokalizacja: Gostynin k. Płocka

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości