Sterownik Bingo-M ustawienia

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Postprzez dziabi3 » 1 gru 2008, o 23:28

pablomed,

czytaj od tego miejsca

jesli sie powiodła nastawa to puszczasz gaz i silnik przewarznie pracuje na jałowych ale niekiedy zdycha albo nie równo pracuje

jest o parowniku

śruba na parowniku to głownie wolne obroty

reguluje sie ją po regulacji dużych obrotów czyli dużych opciązen czyli te 3 tys

a potem jeszcze raz sie poprawia od początku

bo !!!!!!!!!!!!

sruba na parowniku ma 7 kronie wiekszy wpływ na mieszanke na wolnych obrotach niz na wysokich

a ustawienie wysciowe pwa czyli pozycja krokowca ma 7 krotnie wuekszy wpływa na duze obroty niz na małe

i dlatego najpierw jak pisałe najpier duze obroty czyli pwa krokowca potem parownik czyli jałowe i jeszcze raz od początku bo te nastawy wpływają na siebie w stosunku 7:1 lub 1:7 i trza znalesc złoty srodek

a jesli ci chodzi o małą śrubkę bajpas to ja mam zakręcona ale czytaj co teraz pisze dalej i zerknij na fotke

czyli proporcja wygląda tak

sruba na parowniku jałowe 7 > wysokie 1

ustawienie krokowca jałowe 1 < a wysokie 7

kiedys znalazłem taki zajebisty opis z wykresem ktury to pokazywał

naszkicuje to wam

<
3.jpg


Grzenio


jeśli parownik jest wzuło to ok

u ciebie wyjściem by było podkręcenie tego bajpasu ale to by dało tylko to ze auto by sie krztusiła ale nie gasło

jeśli sie już bawisz to nie idź na kompromisy

jak ja miałem problem i sie nauczyłem ustawiac sam za pomocą internetu i olewam gaziazy


jak co to pytac niema sprawy doglądam ten temat przynajmniej 2 razy dzienie


jesli ma ktos konkretne pytania odpowiem na wszystkie

moze moje wypowiedzi wyglądają chaotycznie ale to wynika z tego ze to jest proste tylko trudno to napisac

i trudno kogos od reki nauczyc

ale czytajcie i pytajcie

ale prosze pamietac ze jesli cos jest zepsute w instalce albo w silniku to moze nie byc tak pieknie z tymi nastawami moze wam nie wychodzic

a dodam ze to co napisałem to tylko uruchomienia lpg zeby działało ale to jeszcze nie szczyt mozliwosci bingo m

zostaje jeszcze tps i ustawienie min i max otwarc prawidłowo i kupa innych mniej znaczących
Średnie spalanie 7,5>8l lpg /5,8l pb
dziabi3
Members
 
Posty: 513
Dołączył(a): 10 wrz 2007, o 20:40
Lokalizacja: ewewefwef

 

Postprzez pablomed » 1 gru 2008, o 23:55

Ano, widzisz tam nie czytałem "ze zrozumieniem wszystkiego". Tak czy inaczej opis się nadaje do FAQ gdyby był, ale jest gdzieś indziej, jeśli się zgodzisz :)
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez dziabi3 » 2 gru 2008, o 17:19

na faq to nie wszystko i zbyt chaotycznie troche napisałem

trzeba by troszkę wzbogacić jeszcze

o ustawianie tych kroków silnika min i max jałowych i analogicznie duzych obciązen min i max

< punkty od 10 do 13>


>>>> aby każdy wiedział to napisze o co chodzi z tymi ujemnymi krokami i dodatnimi w punktach od 10 do 13

ilość tych kroków jest w zależności jeśli to minus jest odejmowana od pwa wartości korkowca lub jeśli dodatnia to dodawana i w taki sposub są stworzone granice możliwości sie otwierania korkowca i zamykania jak i na jałowych i dużych obciążeniach czy też zwanych wysokich obrotach<<<<<<<<

a wygląda to tak ze jeśli dobrze przeprowadzimy nastawy te co pisałem wcześniej to :

punkt 10 daje sie na początek -10
punkt 11 daje sie na początek +20

wiem ze wcześniej pisałem około troche inne wartości i proszę sie nie dziwić wyrazie co poprawimy

punkt 12 daje sie -40 i przeważnie sie tego nie rusza przy względnie sprawnej instalacji bo starczy

punk13 daje sie + 40 i przeważnie sie tego nie rusza przy względnie sprawnej instalacji bo starczy

to są nastawy można powiedzieć uniwersalne jeśli ktoś ma działający tps lub nawet gdy on nie jest podpięty

dalsze korekty tych punktów dają minimalną ekonomikę auta a raczej kulturę pracy silnika i osiągi

dla ciekawy dlaczego to sie ustawia tak a nie inaczej wyjaśniam



gdy ustawimy pwa korkowca punkt 9 i ustawimy parownik <pisałem to już> to wskazanie sonda powinna nam pięknie biegać od lewej do prawej , to świadczy ze mieszanka jest stechiometryczna czyli ok

i teraz gdy auto pracuje na biegu jałowym i sonda pobiegnie w lewo czyli mieszanka jałowa to korkowiec zacznie sie otwierać zgodnie z prędkością jaką sie ustawi w punkcie 14 < dodam ze wartość ujemna zwalnia wartosci dodatnia przyspiesza prędkość otwierania sie , wartości które podałem są prze zemnie sprawdzone i je polecam> i silnik pięknie równiutko zaczyna pracować bo lubi bogatą mieszanek

ale gdy ją dostanie sonda zaraz wykrywa bogata mieszankę i zamyka korkowca a silnik zaczyna nierówno pracować bo ma ubogą mieszankę

i teraz mam tą samą sytuacje co na początku i tak sie dzieje w kółko non stop w cyklu ok 2 sekund

przy niektórych silnikach ten objaw jest wkurzający i dlatego stworzono nastawy w punktach 10 i 11

punkt 10 ogranicza zejście korkowca od zadanej wartości pwa nie niżej niż mu sie ustawi wiec jesli silnik zbyt mocno cyklicznie przygasa daje mu sie np nie -20 tylko tak jak ja napisałem -10 czyli nie pozwolimy mu sie zamkną 0 20 tylko o 10 kroków

punkt 11 to ograniczenie korkowca przed nadmiernym otwieraniem sie od wartości pwa korkowca, akurat ta nastawa nie działa tak zle na silnik i daje sie +20 ale nie więcej bo nie trzeba a mniej to sie ustawia dopiero po nastawach podczas jazdy aby nie za mało ostawić bo auto nie będzie nam sie zbierało

dosłownie te nastawy wyżej są po to aby silnik nie falował jak głupi na jałowych

punkt 12 i 13 to analogicznie to samo tylko ze to ograniczenia korkowca podczas dużych obrotów i obciążeni

tu sie nie ogranicza auta bo niema sensu dusić auta

dodam ze silnik krokowy nigdy nie zbliży sie do tych wartości bo im silnik pracuje z szybszymi obrotami to sonda biega na wskaźniku ale nie wykonuje tak rozpiętych ruchów jak na jałowych obrotach silnika a cykl jej ruch to ok 1 a nawet 0,5 sek a nawet mniej w zalerznosci o ilosci przepływających gazów w tłumiku


>>>> na pewno sie znajdzie ktoś kumaty i zapyta a czemu nie ustawić wszystkich wartości z punktów od 10 do 13 na 0 a tylko ustawic pwa dobrze abby sonda oscylowała czyli biegał

odpowiadam wtedy by sie instalacja zachowywał jak instalacja na srube 1 generacji

po to sie wykorzystuje te całe falowania sondy i korkowca po to aby nasycać tlenem a potem nie dopaloną mieszanką katalizator aby spalał on nieczystości i działał jak najdłużej

jak ktos ciekawy niech szuka zasad działania sondy lambda 2 stanowej i katalizatora <<<<<<




teraz o nastawach funkcji tps



tps to taka funkcja która sczytuje napięcie z czujnika położenia przepustnicy auta zwane tps i zarządza przełanczaniem nastaw sterownika z jałowych obrotów < 10 i 11 > na duze obciążenia <12 i 13>

w zalerznosci od stopnia wciśnięcia pedału

i teraz ustawienie tps jak liniowy 0-5 v i wpinamy sie pod < z zułto zielonym kablem od bingo > kabelek na przepustnicy ten co na nim jest przy max wciśnięciu gazu 5 volt i płynie maleje podczas puszczania gazu

i wygląda to tak ze przy około 1/8 wciśniętego gazu następuje przełączenie sterownika na duże obciążenia czyli nastawy z punktu 12 i 13


jutro jak sie ruszę to wam nakręcę filmik i porobię skriny


dodam ze kupę informacji jest na elektrodzie razem z filmikami i opisami np tps liniowy a bosz mono jakie są różnice

ja podaje te które są najlepsze według mnie jako elektronika i informatyka i gościa który zjadł żeby na bingo
Średnie spalanie 7,5>8l lpg /5,8l pb
dziabi3
Members
 
Posty: 513
Dołączył(a): 10 wrz 2007, o 20:40
Lokalizacja: ewewefwef

Postprzez Grzenio » 3 gru 2008, o 23:17

[przed regulacją1z2]
[po regulacji wg. dziabi3]
[przed regfulacją 2z2]
[przejażdżka po regulacji]

filmy z programu Bingo-M. Począwszy od pierwszego podłączenia interfejsu do sterownika -->zmiana nastaw-->przejażdżka po zmiania nastaw. Prośba o zerknięcie. Może ktoś swoim fachowym okiem zauważy coś ciekawego. Starałems ię postępowac zgodnie z instrukacjami dziabi3

[ Dodano: 2008-12-06, 23:38 ]
Autko jest po wstępnej regulacji wg. instrukcji dziabi3. Udało mi się uchwycić moment jak autko mi zgasło (8:47). Dojechałem do skrzyżowania poczekałem na zielone i próbowałem ruszyć. Może ktoś kto się oreintuje w tematyce regulacji gazu mógłby podpowiedzieć w czym tkwi problem.


[ Dodano: 2008-12-07, 21:39 ]
Może ktoś potrafi jednak zdiagnozować przyczynę zgaśnięcia silnika (zapis na filmie 8min47s)
Grzenio
Czytacz
 
Posty: 56
Dołączył(a): 17 sie 2008, o 10:09
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Papiś » 14 maja 2009, o 00:34

Popróbowałem trochę przenieść w/w wskazówek na własne podwórko i w związku z tym kilka pytań.
Jeśli dobrze zrozumiałem to nastawy z pkt.<10 i 11> powinny ograniczać na jałowych otwarcie krokowca do zadanych wartości wartości. U mnie sprawa wygląda tak, że pasek obrazujący pracę aktuatora spokojnie i gładko sobie przechodzi po za zakres nastaw z pkt. <10 i 11> (u mnie są to sugerowane -10 i +15) nie wychylając się jednak po za nastawy z pkt. <12 i 13>.
I tu pierwsze pytanie czy ów niebieski pasek pracy aktuatora wskazuje faktyczną pracę krokowca czy też jest to wskazanie "życzeń" sterownika?
W kwestii żółto-zielonego przewodu ze sterownika i jego podpięcia pod przepustnicę(te 5V ;-) ): czy ma to być "na stałe" czy też tylko czasowo do regulacji oraz czy kolega dziabi3 ma na myśli wpięcie się do jakiegoś kabelka w czujniku położenia przepustnicy?
Pytania te podyktowane są faktem, że czytając ten temat staram się jakoś doprowadzić do ładu pracę mojej instalacji - "pływające" jałowe obroty przy pracy na LPG (na Pb jest oki).
Korzystając z okazji upomnę się o dziabi3 o obiecane screeny czy też filmiki, a kolegę Grzenia proszę o odświeżenie jego wstawek na Rapidzie, bo tylko jeden link działa (ten sprzed zmian).
Pozdrawiam.
Jeszcze dodam bo nie widzę w podpisie, że sterownik to BingoM
Papiś
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 14 maja 2009, o 00:04
Lokalizacja: Kraków

Postprzez dziabi3 » 20 maja 2009, o 18:25

niebieska kreska pokazuje autentyczny stan silnika krokowego

tps podpina się na stałe i on decyduje kiedy przełączyć zakresy pracy korkowca z jałowych na te pod obciarzeniem

jałowe to ten mały zakres od np -10 do +15 czyli 25 kroków do dyspozycji

a duze np -40 do +40 czyli 80


jeśli depniesz w gaz ok 1/5 jego zakresy to bingo przełącza na doże obciążenia i daje większa możliwość korkowcowi


ale dobrze wyregulowany reduktor nie da powodu korkowcowi aby musiał za wiele się wychylać na jałowych a na dużych obciążeniach praktycznie korkowiec będzie oscylował wokół pwa czyli punktu 0 tzn pwa to 0 dla granic jakie ustawiasz dla krokowa


przepraszam postaram sie nakręcić filmik z pracy bingo m

nagrałbym film instruktażowy ale marny zemnie aktor


napisze tak jeśli ustawcie zakresy pracy tak jak pisałem i tps włączony prawidłowo to robi sie tak:


}}}}}}}}stałym pwa ustawia się dawkę gazu pod obciążeniem i tak

jsli jest ubogo sonda na żółtym to pwa sie zwiększ a >>jeśli na czerwonym bogato to zmiesza >>jsli oscyluje to pwa właściwe

}}}}}}}}śruba reduktora ustawia się jałowe i tak samo jeśli ubogo to się wykręca jeśli bogato to wkręca >>> sonda oscyluje prawidłowo

ale dla ludzi nie lubiących lekkiego falowania na lpg polecam ustawić na bogato lub prwie bogato czyli sonda czasami zawieszająca się na bogatej ale nie dotykająca żółtej

a na dużych obciarzeniach będzie oscylować tak robią gaziarze
Średnie spalanie 7,5>8l lpg /5,8l pb
dziabi3
Members
 
Posty: 513
Dołączył(a): 10 wrz 2007, o 20:40
Lokalizacja: ewewefwef

Postprzez Amanda » 4 wrz 2009, o 13:15

niebieska kreska pokazuje autentyczny stan silnika krokowego


Z tym się nie zgodzę - jest to wskazanie "życzeń" sterownika?
Z własnego doświadczenia - zacinał mi się krokowiec i zanim do tego doszedłem niejednokrotnie podniosło mi się ciśnienie :kwasny:
W krokowcu nie ma nic co odczytywałoby jego aktualną pozycję/stan - czujnik położenia, więc jak tłoczek będzie się zacinał w prowadzeniu/cylindrze, sterownik starał się będzie zmienić jego położenie (i pokaże to na ekranie) lecz nic z tego nie wyjdzie.
Passat B3 Variant GT 1.8/ABS 1991 (z "nowym" silnikiem z 94') + LPG/Zavoli/BingoM
Amanda
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 4 wrz 2009, o 13:02
Lokalizacja: Płd.Wlkp

Postprzez radek246 » 20 wrz 2009, o 20:51

Witam,mam pytanie?jezdze vw golfem3 abd bingo ,1.4 ABD.Mam taki problem że silnik na gazie na wolmych obrotach faluje a na bezynie jest ok.Sada pracuje raz uboga raz bogata czyli pracuje prawidlowo,a tps mam ustawiony, bosz mono,reszta ustawien fabryczna .Prosze o rade jak ustawic a zeby nie falował na obrotach? z gory dziekuje. :-)
Radek
radek246
Berbeć
 
Posty: 1
Dołączył(a): 20 wrz 2009, o 20:35
Lokalizacja: Toruń

Postprzez k-m-r1 » 22 wrz 2009, o 12:22

to ja jeszce dorzuce byłem na regulacji po pierwszym tys i obroty podniesli mi chłopaki z 800-900 na 1050 widziałem jak zmieniał czyt obracał śrubą w parowniku po co to zrobili ??

[ Dodano: 2009-09-24, 06:53 ]
i brak odpowiedzi na moje pytanie :cisza:
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 18 gości