sterownik sondy lambda

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

sterownik sondy lambda

Postprzez strzeliniasty » 26 wrz 2009, o 02:18

siemka

mam takowe pytanie
z instalacja LPG przy lewym nadkowy obok sterownika jest mla czara skrzyneczka na ktorej pisze "sterownik sondy lambda" i mruga sobie diodka

ale myk w tym ze ja nie mam sondy bo jest zrobiony pzelot. czy ten sterownik wogole musi byc wlaczony?? czy fakt ze jest wlaczony a sondy nie ma moze wplywac na zwiekszenie spalania??
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

sterownik sondy lambda

 

Postprzez Admor » 28 wrz 2009, o 08:34

To jest emulator sondy w kolektorze wydechowym. Powiem tak: musi być podpięte.

Jak nie masz sondy to to coś oszukuje komputer że ją masz (na gazie i na benzynie)

A jak masz sondę to oszukuje tylko na gazie. :D

Jak wywalisz to cudo to silnik zacznie ci falować, mulić i takie tam dziwne objawy. Dla testu to odpal silnik i spróbuj odłączyć zasilanie z tego to zobaczysz co będzie (efekt identyczny jak po odpięciu sondy :D ) [potem przydałoby się skasować błąd sondy VAG-iem)
Avatar użytkownika
Admor
Czytacz
 
Posty: 120
Dołączył(a): 17 maja 2008, o 11:17
Lokalizacja: Chrzanów

Postprzez pablomed » 28 wrz 2009, o 09:09

strzeliniasty, ale dokładniej, rozumiem brak sondy ale czy kabel od tego emulatora jest podpiety do kabla sondy przed jej wtyczką?
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Admor » 28 wrz 2009, o 10:44

pablomed ... - jest wpięty do kabla przed wtyczką sondy. Samą wtyczkę dobrze by było zabezpieczyć przed wilgocią. Niekiedy jest też wpięty bezpośrednio pod ECU ale wątpię żeby się komuś chciało bawić w przeciąganie kabla do ECU.

strzeliniasty Napisz jeszcze co chcesz dokładnie zrobić bo ja tam nie widzę w ogóle konieczności ingerowania w to. Emulator zastępuje Ci sondę której nie masz. We wszystkich instalacjach wtryskowych (bo w gaźniku nie) stosuje się emulator do gazu bo jak go nie ma to sonda lambda wariuje bo ma inną mieszankę spalin w wydechu. Tobie ktoś zrobił tak że zastąpił całkiem sondę więc można ją było wymontować (emuluje na gazie i na benzynie). Ja mam tak że emuluje mi tylko na gazie a na benzynie centralka lpg zwiera mi sondę bezpośrednio do komputera ECU i z niej bierze on sygnał.
Avatar użytkownika
Admor
Czytacz
 
Posty: 120
Dołączył(a): 17 maja 2008, o 11:17
Lokalizacja: Chrzanów

Postprzez pablomed » 28 wrz 2009, o 18:51

Admor, sorki ale pytałem autora tematu czy ma podpięty ten kabel przed sondą bo to chyba zasadniczo zmienia sytuację jeśli nie jest wpięty - wówczas przecież żadnej emulacji na LPG niema.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez strzeliniasty » 28 wrz 2009, o 22:48

Admor, jest sens w tym co mowisz ale jst ale

sondy nie mam bo jest zrobiony przelot a jak bylem na ustawieniu dawki gazu to gazownik spytal mnie "czemu to nie jest wlaczone?" i wlaczyl.
pzed wizyta u gazownika auto chodzilo z wylacoznym tym sterownikiem a gazownik je wlaczyl
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Postprzez pablomed » 29 wrz 2009, o 09:59

Skoro nic się nie zmienilo to cóż, jeździsz jak na pierwszej generacji. Nie wiem czemu sonde wywaliłeś, przecież jest w kolektorze wydechowym, co ma przelot do tego?
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Admor » 29 wrz 2009, o 18:57

pablomed napisał(a):Admor, sorki ale pytałem autora tematu czy ma podpięty ten kabel przed sondą bo to chyba zasadniczo zmienia sytuację jeśli nie jest wpięty - wówczas przecież żadnej emulacji na LPG niema.
- sorry mój błąd :wstyd:

ABS ma jedną sondę lambda . Albo w kolektorze albo w katalizatorze lub tłumiku środkowym w zależności kto co miał. I tu powstaje problem gdzie kolega strzeliniasty ma sondę . Ja mam emulowaną sondę wkręconą w kolektorze a na dole nie mam nic. Ona jest emulowana z centralki LPG i wpięta we wtyczkę przy kolektorze. Według "sam naprawiam" golfy 1,8 posiadają sondę lambda w tłumiku środkowym a w kolektorze jest tylko rurka do pomiaru CO2 (fabrycznie zaślepiona). Nic nie stoi na przeszkodzie żeby sondę wkręcić do kolektora a na dole zrobić przelot. Tą sondę trzeba emulować do poprawnego składu mieszanki.
Jeżeli kolega nie ma sondy w aucie ani w kolektorze ani na dole to na lpg sondę emuluje centralka lpg a na benzynie emulator zewnętrzny. A jak sonda jest w kolektorze i jest emulowana z centralki lpg (na gazie) a na benzynie jest dołączana do ECU to emulator zew. jest zbędny (i pewnie tak jest bo to tłumaczy poprawną pracę silnika na benzynie i na gazie z wyłączonym emulatorem zewnętrznym [albo co gorsze jest przerobione na I gen a wtedy po co komu jakakolwiek emulacja]).

strzeliniasty, musisz być na 100% pewien czy sonda jest w aucie czy nie (sprawdź w kolektorze). Jeżeli jest to możesz wyłączyć ten emulator z zasilania a potem z obwodu sondy. Jeżeli praca silnika się nie zmieni to wszystko jest ok. Sprawdź też co się stanie jak na włączonym silniku (na benzynie i tak samo na gazie) odepniesz zasilanie emulatora. jak zmienią się obroty albo coś w tym stylu to musi on zostać.
Avatar użytkownika
Admor
Czytacz
 
Posty: 120
Dołączył(a): 17 maja 2008, o 11:17
Lokalizacja: Chrzanów


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości