Stożek i LPG

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Stożek i LPG

Postprzez DjRider89 » 17 sie 2013, o 19:42

Witam nabyłem ostatnio filtr stożkowy K&N razem z dolotem i mam pytanie bo opinie sa podzielone jedni mowmontowac pod ggaz drudzy ze nie i teraz prosze o wasze opinie a i powiedzcie jak najlepiej doprowadzic dolot zimnego powietrza pozdrawiam jesli temat sie powtorzyl to sorry :)
Avatar użytkownika
DjRider89
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 11 lis 2011, o 23:03
Lokalizacja: Gorzow Wielkopolski

Stożek i LPG

 

Postprzez k-m-r1 » 17 sie 2013, o 21:56

zimne powietrze to on sobie sam zasysa spod zdeżaka
zimniejsze nie będzie

jedynie na ssaniu można pokombinowac ale to mizerne skutki i może ciut zmieni sie kultura prasy silnika ze wzrostem spalania

i jeszce o srożkowym
było nie raz każdy odradza lub stwierdza brak reaultatów
bo jak do tej pory nikt na hamowni nie pokazał poprawy i wiecej kucy

to taki tuning jak spojlery by kumple nie mieli to sie szpanuje
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez pablomed » 17 sie 2013, o 23:41

DjRider89 napisał(a):jak najlepiej doprowadzic dolot zimnego powietrza


znikąd nie prowadzisz bo przecież stożek powietrze zasysa spod maski, stożek umieszczasz mniej więcej tam gdzie teraz jest filtr powietrza, a separacja ma polegać na tym żebyś fragment komory silnika ze stożkiem oddzielił blacha czy plastykiem od reszty komory tak żeby nie trafiało do stożka powietrze ogrzane od silnika lub chodnicy, fotek w necie znajdziesz miliony. Niema przeszkód montować ale niema tez sensu montować, tylko dla wyglądu i innego dźwięku .
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Opik » 18 sie 2013, o 01:00

To może ja się wypowiem, bo widzę że na razie żadnych konkretów ;)

Przede wszystkim, sprawa podstawowa - jeżeli stożek i LPG to co najmniej Blos a najlepiej sekwencja. Czasami na mikserku się uda, ale podkreślam - czasami. W 99% przypadków będziesz miał mniejsze lub większe problemy z gazem, od szarpania po gaśnięcie. Do niektórych nowych samochodów montaż LPG wręcz "wymusza" montaż stożków i wiele zakładów tak robi - V6, V8 itp większe silniki. Tyle w temacie gazu
Sprawa druga - stożka nie wsadza się ot tak o pod maskę, nie tędy droga. Dobrze założony stożek to separacja go od gorącej komory silnika. Sposobów i patentów jest wiele, najlepszy z nich masz przedstawiony u mnie w temacie (dla leniwych - prawie sam dół pierwszego postu).
Punkt trzeci, niejako wynikający z II - dolot zimnego powietrza. W Golfie masz tą wręcz idealną możliwość podciągnięcia dolotu do odseparowanej komory spod prawej kratki w zderzaku.

Jeżeli spełnisz powyższe warunki - tak, możesz montować stożek do lpg. I mówię to jako osoba która dogłębnie zbadała temat stożka, jego separacji i lpg. Obdzwoniłem blisko 30 poważnych zakładów z wieloletnim stażem w branży żeby poznać ich opinię (panów Mietków zakładających gaz w warsztacie na ogródkach działkowych miejskiego osiedla pomijam), a patentów na oddzielenie stożka wraz z dolotem chłodnego powietrza od silnika przetestowałem u siebie w samochodzie kilka, bawiąc się z różnymi materiałami i sprawdzając różnice termometrami.




palio45, jakbyś mógł to nie edytuj moich postów i nie wywalaj z nich niczego ;)
Ostatnio edytowano 18 sie 2013, o 08:26 przez Opik, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 18 sie 2013, o 09:56

Opik napisał(a):żadnych konkretów
no tak, kolega powtórzył to co napisałem o separacji, a to co napisał o LPG to żaden konkret tylko powtarzane opinie. Niema problemów z LPG, tylko trzeba nowej regulacji i tyle w temacie.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez robert19kor » 18 sie 2013, o 10:07

mój brat miał w astrze stożek+lpg i nie było żadnych problemów
robert19kor
Badacz tematu
 
Posty: 369
Dołączył(a): 18 sty 2010, o 18:16
Lokalizacja: Koronowo

Postprzez Opik » 18 sie 2013, o 10:12

pablomed napisał(a):Niema problemów z LPG, tylko trzeba nowej regulacji i tyle w temacie.


oczywiście że są problemy z LPG, ale w wypadku prehistorycznych i/lub źle ustawionych/założonych instalacji.


No i jeżeli dla Ciebie poświęcenie paru dni na kombinowanie z różnymi kształtami, wykończeniami i materiałami do obudowy stożka, średnicą, kształtem i miejscem na puszczenia rury z dolotem chłodnego powietrza, oraz sprawdzanie wszystkiego przy pomocy termometrów nie jest niczym konkretnym, to konkretne są zapewne tylko obliczenia z NASA ;)
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Grzesiek2507 » 18 sie 2013, o 16:04

Kolega mial ABS-a na stozku i mikserku, no coz...jezdzilo to normalnie. Narzekal, ze potrafi zgasnac na zimnym silniku np. na skrzyzowaniu.
Avatar użytkownika
Grzesiek2507
Members
 
Posty: 3684
Dołączył(a): 4 mar 2012, o 15:12
Lokalizacja: Izbica Kujawska

Postprzez DjRider89 » 18 sie 2013, o 17:45

Dziekuje serdecznie za odpowiedz pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
DjRider89
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 11 lis 2011, o 23:03
Lokalizacja: Gorzow Wielkopolski


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości