Straszanie duże spalanie na LPG, ucieka gaz ?

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Straszanie duże spalanie na LPG, ucieka gaz ?

Postprzez wojcio » 12 gru 2012, o 17:06

Witam. Problem jest taki. Któryś raz już samochód mi spalił o wiele za dużo bo na pełnym zbiorniku gazu (30L) zrobiłem tylko 190km przy mieszanej jeździe (przeważnie trybem oszczędnym nie przekraczałem 100km/h ale nie raz się spieszyłem gdzieś i gaz był w podłodze). Pali już tak odkąd kupiłem ten samochód. Byłem u gazownika na regulacji parę razy, sondę wymieniłem bo już stara wg nie działała, filtr gazu sprawdzany. Czyżby uciekał którędy gaz ? Ale myślę że jak by tak było to gazownik by to wykrył. Dodam jeszcze że wskaźnik gazu na butli nie działa. Słucham propozycji rozwiązania problemu. Instalacja gazowa zwykła, chyba drugiej generacji bo przycisk od przełączania Pb/LPG jest taki płaski.

Pozdrawiam
wojcio
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 13 lis 2012, o 18:34
Lokalizacja: JJJ

Straszanie duże spalanie na LPG, ucieka gaz ?

 

Postprzez greg001 » 12 gru 2012, o 17:22

wojcio napisał(a):zbiorniku gazu (30L)

taką masz butle czy tyle tankujesz do niej ?? jeździsz do pustego baku że gaśnie auto?
Avatar użytkownika
greg001
Gaduła
 
Posty: 509
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 18:26
Lokalizacja: ślask / SBL
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez trojeczkaGT » 12 gru 2012, o 17:38

pojcio polecam w takim razie zainteresowac sie "sruba" od lpg albo zmienic gazownika bo moj 1.8 pali teraz od 10 L lub kolo 9 L, na liczniku mam 320 km i jeszcze jedzie na lpg chociaz jest troche rozgrzany na benynie te 4 km.
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez pablomed » 12 gru 2012, o 19:19

wojcio napisał(a):Słucham propozycji rozwiązania problemu
jest ich setki na forum, trzeba się upewnić czy silnik jest ogólnie sprawny, przyjąć można że jest sprawny jeśli na benzynie normalnie działa i pali benzyny tyle ile powinien. Jeśli jest sprawny pozostaje kwestia sprawdzenia dobrego doboru komponentów instalacji gazowej - istotny jest mikser żeby nie był za mały ani za duży tylko w sam raz - powiedzmy 38 mm średnica przelotu dla twojego sinika, następnie parownik (reduktor) nie może być zużyty - wytrzymują maks 100 tysięcy potem trzeba regenerować, na koniec pozostaje regulacja. A jak to nie można ci napisać póki się konkretnie nie dowiesz jaka to instalacja, przynajmniej czy I czy II generacja (śruba lub silnik krokowy na wężu gazowym z reduktora do miksera.)
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Opik » 12 gru 2012, o 20:13

pablomed napisał(a):mikser żeby nie był za mały ani za duży tylko w sam raz - powiedzmy 38 mm średnica przelotu dla twojego sinika


BLOSa :super:

jeżeli gaziarz regulował i wszystko jest ok, to w takim razie albo podjedź do innego, bo ten to dupa nie fachowiec, albo kup taką specjalną piankę do wyłapywania nieszczelności w instalacji LPG. Psikasz nią wszystkie elementy, przewody, parownik itd, i widzisz od razu gdzie jest nieszczelność. Moim zdaniem to jest za duże spalanie, nawet zakładając że jest źle wyregulowany gaz. Może któreś połączenie niedomaga, albo parownik się kończy i wywala przez niego gaz?
Avatar użytkownika
Opik
Members
 
Posty: 7058
Dołączył(a): 28 lis 2011, o 22:22
Lokalizacja: Lublin
Silnik: 2.0
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez wojcio » 12 gru 2012, o 23:19

Taką mam butlę. Tak przeważnie jeżdżę dotąd na gazie aż samochód zgaśnie. Jaką "śrubę" chodzi ? O taki nie elektryczny cały metalowy zawór ze śrubą który jest na wężu gazowym z reduktora do miksera ? A tak szczerzę mówiąc nie sprawdzałem ile pali mi benzyny ale sądzę że na pewno o połowę mniej niż gazu. Instalacja gazowa jest II generacji (ten płaski przycisk jest taki http://www.google.pl/imgres?q=druga+gen ... x=97&ty=75 ) i była zakładany dwa lata temu więc myślę że części instalacji nie są jeszcze tak zużyte choć na pewno wymagają sprawdzenia.
wojcio
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 13 lis 2012, o 18:34
Lokalizacja: JJJ

Postprzez greg001 » 13 gru 2012, o 00:51

czyli gdzieś 27L wejdzie do butli gazu
Avatar użytkownika
greg001
Gaduła
 
Posty: 509
Dołączył(a): 12 lip 2010, o 18:26
Lokalizacja: ślask / SBL
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez wojcio » 13 gru 2012, o 10:27

No tak z 29 L gazu wchodzi
wojcio
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 13 lis 2012, o 18:34
Lokalizacja: JJJ

Postprzez pablomed » 13 gru 2012, o 18:11

wojcio, dwa lata to niemożliwe żeby reduktor był do naprawy, czyli krótko piszac schrzaniona jest regulacja, masz zdaje się popularny sterownik Bingo, potrzebny taki gazownik który ma interfejs i umie to regulować, a w stępnie potrzebna jest dobra regulacja reduktora. Większość z nas ma problem ze znalezieniem dobrego fachowca od LPG. Rady sa dwie, szukasz do skutku zasięgając opini w okolicy, albo bierzesz się za to sam. Potrzeba trochę ogólnych zdolności do majsterkowania, interfejsy za 3-4 dychy, laptopa i trochę wiedzy ktrórą bez problemu znajdziesz w instrukcji regulacji (dostepna w necie)
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez wojcio » 13 gru 2012, o 19:04

Znaczy tak. Ten gazownik miał interfejs, podłączał komputer i wg. Jest jeszcze jeden gazownik w okolicy wiec pewnie go odwiedzę a jak to nie pomoże to pożyczę interfejs od kolegi i z tatą, bo on ma trochę większe pojęcie o mechanice spróbujemy to wyregulować. To jeśli by ktoś mógł to prosił bym o jakąś dobra sprawdzona stronę o regulacji gazu bo na forum na pewno już ktoś z takowej korzystał.

[ Dodano: 2012-12-13, 22:33 ]
A jeszcze mam takie jedno pytanie. Po ile przejechanych km samochód powinien osiągać temperaturę 90 stopni ?
wojcio
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 13 lis 2012, o 18:34
Lokalizacja: JJJ

Postprzez pablomed » 13 gru 2012, o 23:41

Nasze silniki 1.8 czy 2.0 sa ciężkie, żeliwne, niewysilone i wolno się nagrzewają. Mamy też w większości niecałkiem sprawne termostaty bo brak dobrych na rynku. Więc jadac spokojnie na mrozie możesz wogóle nie uzyskać 90 stopni albo dopiero po 5-10 km - zalezy od warunków i sposobu jazdy. Niemniej wyraźnie odczuwalne ciepło we wnętrzu przy sprawnym ukałdzie ogrzewania jest już jak wskazówka tylko się ruszy czyli koło 50 stopni. Temperatura silnika niema większego znaczenia jeśli chodzi o spalanie LPG w I i II generacji, znaczy na zimnym napewno więcej ale czy ma 50 czy 90 to już pali podobnie
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez wojcio » 14 gru 2012, o 00:18

No mi właśnie się nagrzewa do 90 po jakiś 10 km więc wolałem zapytać dla wykluczenia
wojcio
Czytacz
 
Posty: 35
Dołączył(a): 13 lis 2012, o 18:34
Lokalizacja: JJJ

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości