Stukanie jakby zawory

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Stukanie jakby zawory

Postprzez trojeczkaGT » 1 lis 2011, o 12:01

Witam mam problem otoz swojego czasu golf przeszedl wymiane uszczelki pod glowica i po tym czasie zaczal stukac lekko nie jest to jakies mocne ale wczesniej w ogole tego nie bylo.

to jest taki dzwiek jak by zaduzym luzie na zaworach i teraz pytanie czy to moze byc kwestia ustawienia zaplonu czy samoregulatory zaworow ?


prosze nie pisac ze jedz do mechanika bo sam dla siebie chce byc mechanikiem a nie jezdzic za kazda pierdola do mechanikow.

(zaplon byl ustawiany na czuja jak cos) :D a nie chce ruszac go na darmo bo kazdy wie jak ciezko sie ustawia by bylo ok ;p
Aktualnie posiadam golfa III 1.9 TD umierajacego na ruda ospe i to >>> pozostale/chrysler-voyager-jaszczur-t77315.html a miałem tez audi 80 b4, byl tez golf III 1.8 GT i golf III kombi i vento.
Avatar użytkownika
trojeczkaGT
Members
 
Posty: 1745
Dołączył(a): 6 sie 2011, o 21:36
Lokalizacja: DDZ i DSW
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 3-drzwiowe

Stukanie jakby zawory

 

Postprzez Chimejra » 6 lis 2011, o 23:11

Witam!
Miałem podobny problem w lipcu, stukało spod maski coraz głośniej, pojechałem do mechanikora i on stwierdził ze zawory do roboty, tymczasem po kilku dniach wydmuchało świece z bloku bo była niedokręcona na przegladzie u gaziarza, zawsze warto sprawdzic to najpierw :-)
Chimejra
Berbeć
 
Posty: 3
Dołączył(a): 6 lis 2011, o 23:09
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez suchy1979 » 8 lis 2011, o 09:23

U mnie delikatnie stuka wtrysk i jest to podobno zjawisko normalne. Sprawdź skąd dokładnie wydobywają się podejrzane stuki. Stukanie zaworów na zimnym silniku to norma, ponieważ część oleju spływa z zaworów i musi minąć kilkadziesiąt sekund zanim komora niskiego i wysokiego ciśnienia w zaworze wypełni się olejem. Spalanie stukowe również powinno być automatycznie korygowane przez zapłon. W przypadku kiedy w jednym z cylindrów wystąpi spalanie stukowe wówczas aparat zapłonowy opóźnia zapłon w tym cylindrze o 4 stopnie. Jeśli to nic nie daje zapłon zostaje oźniony o 4 stopnie w pozostałych cylindrach i w ten sposób ECU sam eliminuje spalanie stukowe. Luzy na zaworach są elimnowane automatycznie przez sprężynę zaworu. Nie można go raczej wyeliminować, pozostaje jedynie wymiana zaworów. Jeśli się mylę, to proszę szanownych ekspertów o korektę.
suchy1979
Czytacz
 
Posty: 39
Dołączył(a): 24 paź 2011, o 14:41
Lokalizacja: Cieszyn
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez paxstor » 8 lis 2011, o 18:19

Szczerze wątpię żeby poszły zawory jeżeli wcześniej było dobrze może być tak jak kolega wyżej pisze ze wtrysk ale może być tez np niewłaściwe założenie uszczelki pod głowicą co powoduje przedmuch pomiędzy komorami i delikatne stuki ale to dał bym na szary koniec :-P
Avatar użytkownika
paxstor
Members
 
Posty: 752
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 21:08
Lokalizacja: Ostrołęka


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości