Stukanie w silniku golf III GT (AFT)

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Stukanie w silniku golf III GT (AFT)

Postprzez paxstor » 24 cze 2011, o 21:30

Witam. Mam od dłuższego czasu problem z silnikiem stuka w okolicy 2 cylindra rozbierałem już silnik bo na początku stukał na pierwszym cylindrze najgorzej po rozgrzaniu, a teraz po rozebraniu wsadziłem inny (tłok + korbowód) i jest cicho na pierwszym ale właśnie drugi zaczął stukać ale po nagrzaniu cichnie nie mam pojęcia co z tym może ma ktoś jakiś pomysł dodam ze głowica po regeneracji a popychacze nowe więc odpada, olej był zalany Castrol Magnatec 15W40
Avatar użytkownika
paxstor
Members
 
Posty: 752
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 21:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Stukanie w silniku golf III GT (AFT)

 

Postprzez k-m-r1 » 24 cze 2011, o 22:05

Ktoś chyba nie zna sie na mechanice i czytac nie potrafi

NIE TEN DZIAŁ !!!!!
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez paxstor » 24 cze 2011, o 23:51

k-m-r1, a możesz mi powiedzieć czemu nie ten dział???? :-x
Avatar użytkownika
paxstor
Members
 
Posty: 752
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 21:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez Snejk18 » 25 cze 2011, o 00:14

k-m-r1, Nie znasz rozwiązania problemu, nie wypowiadaj się.

k-m-r1 napisał(a):NIE TEN DZIAŁ !! !!!

Jeżeli paxstor, ma założony LPG to dział właściwy.
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez paxstor » 25 cze 2011, o 11:31

Mam LPG dlatego tu założyłem temat :dobani:
Avatar użytkownika
paxstor
Members
 
Posty: 752
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 21:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez k-m-r1 » 25 cze 2011, o 13:41

znam rozwiązanie silnik jest popsuty radzę wymienic...

dziwie sie bo jedni piszą w dziale tyczącym LPG a chodzi o silnik i typowe usterki nie mającego związku z instalacją LPG

jesli ktos opisuje prodlem z silnikiem i nijak sie tam nawet nie pojawia słowo lpg czy inna instalacja gazowa to jak mażna sie domyslac czy ma załorzony gaz ????????????
Ostatnio edytowano 25 cze 2011, o 20:41 przez k-m-r1, łącznie edytowano 1 raz
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez paxstor » 25 cze 2011, o 15:26

k-m-r1, chłopie ze silnik jest zepsuty to ja wiem nic nowego dla mnie, nie wiem o co ci chodzi :dobani: jeżeli nie umiesz pomóc w temacie to nie pisz.
A co do tematu to mam silnik z LPG to dlatego pisze w tym dziale...
Avatar użytkownika
paxstor
Members
 
Posty: 752
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 21:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez k-m-r1 » 26 cze 2011, o 15:20

skoro problem z silnikiem a nie lpg to nie ten dział .... :chytry:
jak ja opisywałem w tym dziale problem z głowicą to zaraz byłą reprymenda nikt nie pytał czy mam LPG
poza tym google nie boli skoro twierdzisz że silnik popsuty to remont lub drugi :lol:

STUKI W SILNIKU
Miarowe stukanie lub klepanie słyszalne najwyraźniej na wolnych obrotach

* Niewłaściwe luzy zaworowe (częstotliwość proporcjonalna do obrotów silnika). Zwiększenie obrotów silnika powoduje przejście klepania w równomierny hałas mechaniczny.
* Zużyty mechanizm napędu zaworów. Pęknięta sprężyna zaworowa powoduje metaliczny stuk o częstotliwości mniejszej o połowę od obrotów wału korbowego.
* Zużyty łańcuch rozrządu. Szeleszczący hałas zanikający po zwiększeniu prędkości obrotowej silnika.
* Pęknięty pierścień tłokowy (stuk o matowym szeleszczą-cym odgłosie słyszalny tylko przy małej prędkości obrotowej silnika).

Głuche uderzenia

* Zużyte panewki korbowodowe (regularne głuche stukanie, które może zmniejszyć się po dodaniu gazu). Najbardziej słyszalne jest przy gwałtownych zmianach prędkości obrotowej silnika. Częstotliwość proporcjonalna do obrotów wału korbowego.
* Zużyte panewki główne (głuche pojedyncze uderzenia nasilające się podczas zmiany obciążenia i prędkości obrotowej silnika)
* Stuk tłoka (najbardziej zauważalny przy zimnym silniku i niskiej prędkości obrotowej) Luz sworznia tłokowego słychać jako metaliczne stukanie proporcjonalne do obrotów wału korbowego. Stuk jest słyszalny przy prędkości obrotowej biegu jałowego. Po zwiększeniu prędkości obrotowej zwykle zanika.

Głucha, przytłumiona i nieregularna praca silnika

* Nie pali jeden z cylindrów.
* Sprawdzić wtryskiwacz lub ciśnienie sprężania.

NADMIERNE ZUŻYCIE OLEJU

1. Zużyte tłoki i ścianki cylindra
2. Zużyte prowadnice lub uszczelki prowadnic zaworowych
3. Wyciek oleju przez uszczelki:

o olej na pokrywie zaworów - uszkodzona uszczelka korka
o olej na ściance miski olejowej za kołem zamachowym świadczy o uszkodzeniu tylnego uszczelniacza wału korbowego.
o olej na pokrywie łańcucha rozrządu i na wewnętrznej stronie koła pasowego - uszkodzony przedni uszczelniacz wału korbowego.

INNE OBJAWY

* Hałasy spowodowane uszkodzeniem łożysk alternatora lub prądnicy oraz wentylatora zanikają po zdjęciu paska klinowego.
* Nadmierna ilość spalin wydobywająca się po zdjęciu korka wlewu oleju świadczy o uszkodzeniu pierścieni tłokowych i przedmuchach do skrzyni korbowej.
* Zgrzyty towarzyszące włączaniu rozrusznika świadczą o uszkodzeniu sprzęgła zębatego rozrusznika (bendixu) lub zębów wieńca koła zamachowego.
* Stukot wyłącznika elektromagnetycznego podczas włączania rozrusznika świadczy o rozładowaniu akumulatora lub o uszkodzeniu cewek wyłącznika
http://www.motofakty.pl/artykul/co_tak_stuka.html
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez paxstor » 28 cze 2011, o 16:35

k-m-r1, Słuchaj czemu ty się czepiasz? Jeżeli jest coś nie tak z tym tematem to niech moderator go usunie i tyle, ja tu opisałem problem bo to dział techniczny i mam silnik z LPG to jak dla mnie to jest odpowiedni dział koniec....

PS. dzięki za opis :ok:
Avatar użytkownika
paxstor
Members
 
Posty: 752
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 21:08
Lokalizacja: Ostrołęka


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości