Stukanie zaworów.

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Stukanie zaworów.

Postprzez da-w-id » 6 gru 2012, o 16:02

Witam !
Dzisiaj moj golf 1,6 aea stal na dworze, -3, gdy odpalilem go po pracy przez 5 sek bylo slychac stukanie zaworów, czym moze byc to spowodowane ? Potem juz chodzil normalnie,
Zdarza mi sie to tylko w chlodniejsze dni.
Co moze byc przyczyną ?
da-w-id
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 19 lut 2011, o 22:39
Lokalizacja: z garażu

Stukanie zaworów.

 

Postprzez Paweu » 6 gru 2012, o 17:15

Co moze byc przyczyną ?


Tym że olej zgęstniał i jeszcze do nich nie dotarł.... ;-)
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez trollu » 6 gru 2012, o 17:45

ile olej ma nalatane? jaka klasa i marka?
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez łukasz1983 » 6 gru 2012, o 18:08

Mój jak postoi z 2 dni na mrozie to po odpaleniu przez pare sekund też słychąć zawory.Tak jak napisał kolega Paweu_mk3 jest zimno to olej gęstnieje i potrzebuje więcej czasu aby zacząć smarować silnik i dla tego po odpaleniu słychać stukot zaworów.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez da-w-id » 6 gru 2012, o 18:49

Olej ma nalatane 14 tys, w tym tyg robię wymiane,
czyli to wszyzztko wina gęstego oleju ?
da-w-id
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 19 lut 2011, o 22:39
Lokalizacja: z garażu

Postprzez Paweu » 6 gru 2012, o 18:59

da-w-id napisał(a):Olej ma nalatane 14 tys


Legenda głosi iż olej zmienia się co 10 tyś.

da-w-id napisał(a):czyli to wszyzztko wina gęstego oleju ?


Raczej niskiej temperatury przez którą gęstnieje olej.. ;p
Pewnie zalewasz 15w40 więc dostaniesz zaraz info iż zalewanie takiego oleju to zabójstwo dla silnika.. i polecą Ci 10w40. :lol:
Avatar użytkownika
Paweu
Members
 
Posty: 4281
Dołączył(a): 6 maja 2011, o 17:34
Rocznik: 1111
Silnik: 0.8
Paliwo: CNG
Nadwozie: cabrio

Postprzez da-w-id » 6 gru 2012, o 19:35

Leje 10 w 40, castrola.
Paweu_mk3 napisał(a):Legenda głosi iż olej zmienia się co 10 tyś.


No ale ja jezdze w 95 % w trasie, wiec wymianę mozna robic rzadziej.
Chociaz 15 tys.. też tak sie zaleca..
Przeciez przy moich przebiegach nie bede wymieniał oleju 2x do roku :)
da-w-id
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 19 lut 2011, o 22:39
Lokalizacja: z garażu

Postprzez łukasz1983 » 6 gru 2012, o 19:57

To że jeżdzisz większość w trasie to nie oznacza że możesz żadziej zmiemiać olej jak co 10000 km.Wręcz przeciwnie.Zmiana oleju+filtr to jest wydatek rzędu 100 do 150 zł więc jakbyś miał go zmienić 2 razy do roku to nie jest chyba taki duży koszt ;-)
Ostatnio edytowano 6 gru 2012, o 21:02 przez łukasz1983, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez trollu » 6 gru 2012, o 20:04

da-w-id napisał(a):Przeciez przy moich przebiegach nie bede wymieniał oleju 2x do roku

ja robię rocznie kilkanaście tys km, prawie 20. olej zawsze planuje wymieniać co 10k ale wychodzi że zmieniam co 11- 12. aktualnie też mam castrola i rano słychać zawory ale praktycznie jakby po 1 stuknięciu na zawór, trwa to sekundę. zmień olej z filtrem i zobacz czy coś się poprawiło. jak nie to można by sprawdzić ciśnienie oleju czy pompa jeszcze żyje lub zajrzeć do popychaczy. tylko jeżeli ogólnie tylko przy starcie klepnie to tragedii nie ma
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez pietrasiak2 » 15 gru 2012, o 08:52

Panowie stukanie zaworów to normalna sprawa,opisane jest to nawet w książce Sam Naprawiam - poczytajcie :-)
Avatar użytkownika
pietrasiak2
Members
 
Posty: 2043
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 09:52
Lokalizacja: stryków

Postprzez k-m-r1 » 15 gru 2012, o 20:25

jaka ksiażka taka wymiana
w jednych niby co 10 tys w innych co 15 tys

u mnie napisane co 15 tys i olej 10 w 40

a w innej 15 w 40 i co 10 tys zmiana

ja robie około 14-16 na jednym oleju
staram sie na zine porobic wszystko i cały rok mam z głowy
STUKANIE zaworów to normalne i zawsze będą po odpaleniu pukały tak te silniki mają
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez gello1 » 15 gru 2012, o 20:55

jeśli chodzi o taki dźwięk jak na filmiku to to jest dźwięk wtryskiwacza

http://www.youtube.com/watch?v=ItItE4oT ... &index=100

http://www.youtube.com/watch?v=hbjmyn46PiY
Avatar użytkownika
gello1
Gaduła
 
Posty: 723
Dołączył(a): 31 sie 2009, o 15:51
Lokalizacja: LKS

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości

cron