Świece do LPG

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Świece do LPG

Postprzez suchy1979 » 21 lis 2011, o 10:28

Witam. Temat był już co prawda wielokrotnie podejmowany,m ale z uwagi na to, że świece to element silnika, który wymienia się co jakiśczas, postanowiłem założyć nowy temat, który jest nie tyle pytaniem, co zachętą do dyskusji. W moim przypadku jest tak, że wymieniłem przewody WN, kopułkę zapłonu i świece. I właśnie zanim je wymieniłem zasięgałem porady w kilku sklepach motoryzacyjnych. Dotychczas jeździłem na 3 elektrodowych NGK, lecz postanowiłem je wymienić na takiem, jakie zaleca producent - czyli jednoelektrodowe. Dodam, że kiedy sprowadziłem samochód z Niemiec, były tam założone świeczki Bosch, jednoelektrodowe, i samochód po założeniu instalacji LPG jeździł na nich rok bez problemu. Świece 3 elektrodowe założyłem za namową gazowników, ale po ok 15 000 km, wiadomo trzeba je było wymienić. Myślę, że na tych Boscha pojeżdziłbym jeszcze trochę. Teraz powróciłem do punktu wyjścia, czyli do jednoelektrodowych NGK i zobaczymy jak będzie sprawował się silnik. Oczywiście o regeneracji świec nie ma mowy, ponieważ jak wiadomo każda mechaniczna ingerencja w elektrody może przynieść więcej szkody, niż pożytku. W sklepach motoryzacyjnych oczywiście próbowali mi wcisnąć specjalne świece do LPG, ale nie zdecydowałem się na nie. Wiadomo, że producent zaleca świece do silnika, który pracuje na benzynie i nie mógł przewidzieć, że kiedyś któryś z kolejnych właścicieli przerobi go na gaz. Więc teraz pytanie i kwesta zasadnicza: czy stosować w silnikach zasilanych LPG świece dedykowane przez VW, czy próbować innych wynalazków? Czekam na opinie. Pozdrawiam
suchy1979
Czytacz
 
Posty: 39
Dołączył(a): 24 paź 2011, o 14:41
Lokalizacja: Cieszyn
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Świece do LPG

 

Postprzez prezesik » 21 lis 2011, o 11:40

Ja zawsze stosowalem 3-elektrodowe i nigdy nie mialem problemow na LPG.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez strzeliniasty » 21 lis 2011, o 15:27

3elektrodowe Bosch super Plus
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Postprzez k-m-r1 » 21 lis 2011, o 16:23

3 elektrodoweNGK
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Artur G » 21 lis 2011, o 18:31

Od 7 lat 3-elektrodowe NGK. Nigdy nie miałem problemu.
Artur
Artur G
Czytacz
 
Posty: 100
Dołączył(a): 22 cze 2011, o 21:00
Lokalizacja: małopolska

Postprzez pawelek03576 » 21 lis 2011, o 19:14

suchy1979, masz dobre podejście żadnych wynalazków tylko to co zaleca producent ja jak kupiłem golfa miałem 3 elektrodowe NGK i cały czas jeżdze na takich tak jest w katalogu NGK dla tego silnika - nie jesteśmy inżynierami i nie wymyślimy nic lepszego :-)
Avatar użytkownika
pawelek03576
Gaduła
 
Posty: 588
Dołączył(a): 7 maja 2008, o 16:42
Lokalizacja: wójcice

Postprzez bryan92 » 21 lis 2011, o 19:47

Ja mam NGK, 3 elektrodowe z katalogu NGK do mojego AEA przychodzą właśnie takie.
Avatar użytkownika
bryan92
Czytacz
 
Posty: 127
Dołączył(a): 6 lip 2011, o 20:22
Lokalizacja: KGR

Postprzez pablomed » 22 lis 2011, o 00:01

suchy1979, zrobiłem w życiu już z 500 tysięcy kilometrów na LPG i wierz mi jeśli chodzi o nasze VW to kompletnie niema znaczenia ile będzie elektrod. Wieloelektrodowe są trwalsze, zdarzyło mi się już 100 tysięcy zrobić na jednym komplecie tak że środkowa elektroda była już zaostrzona od zużycia - i nic złego się nie działo.
Natomiast trochę trafiają do mnie opisy specjalnych technologi przy wytwarzaniu świec do gazu, tylko że są to głównie technologie po prostu wydłużające trwałość świec, czemu niby tylko do LPG.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez suchy1979 » 22 lis 2011, o 08:24

Dziękuję wszystkim za opinie. Powiem z własnego doświadczenia, że czasami warto samemu poszperać w necie i dobrać świece z katalogu, niż polegać na opini np. gazowników. Dotychczas jeździłem na świecach NGK BUR6ET, które dobrał mi znajomy gazownik. Jak się później okazało, ich parametry nie odpowiadają tym, jakie powinny być założone do mojego silnika. Sprawdziłem w katalogu: http://www.ngk.de/pl/wyszukiwarka-produ ... _BENZINER/ i okazało się, że dedykowane do mojego silnika AAM, 55 Kw powinny być założone NGK BUR5ET. Różnią się ciepłotą. Słyszałem, że niezłe są iskry i czasem sprawują się lepiej niż te "renomowanych" firm. No cóż kto klika, nie błądzi...
suchy1979
Czytacz
 
Posty: 39
Dołączył(a): 24 paź 2011, o 14:41
Lokalizacja: Cieszyn
Rocznik: 1995
Silnik: 2000
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości