Szarpanie ,4 cylinder przerywa!!

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Szarpanie ,4 cylinder przerywa!!

Postprzez cannondale » 3 maja 2011, o 14:23

Witam!
I znowu problemy! Odpalam auto strasznie trzęsie silnikiem ,4 cylinder przebiera.
-Iskra na świecy jest
-nowe świece kable kopułka
-nowy krokowiec
-nowe wszystkie czujniki
-nowe filtry PB i LPG
-te same objawy na PB i LPG
-obroty w normie
-po przekroczeniu 1800 obrotów auto przestaje szarpać (da się jechać ) auto nabiera mocy -przed 1800 szarpie przy przyspieszaniu -muszę trzymać na wysokich obrotach!
-spalanie w normie
-silnik "klekoce" słychać pierdzenie z rury wydechowej (układ wydechowy szczelny)
Auto się normalnie zachowuje-OPRÓCZ trzęsionki i szarpania przy przyspieszaniu tak do 1800 a potem GIT!!
cannondale
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 5 gru 2008, o 22:34
Lokalizacja: Poznań

Szarpanie ,4 cylinder przerywa!!

 

Postprzez prezesik » 3 maja 2011, o 16:07

Sprawdz kompresje, bo moze masz wypalony ktorys zawor.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez cannondale » 3 maja 2011, o 16:33

Miesiąc temu robiona cała głowica ! Robił kumpel więc "chyba" dobrze !
Wymieniałem uszczelkę i zrobiłem remont głowicy -wszystko-tak profilaktycznie jak już było rozebrane :-D
Widziałem głowicę przed i po szlifie i wszystko wyglądało OK
Jak sprawdzałem iskrę na świecy to dmuchał aż miło !
Mam małe problemy z serwem ( czasem po naduszeniu hamulca obroty spadają do 300 500 a potem ok)
Ale lewe powietrze aż tak by wpływało na silnik !
Szukałem "przecieków" powietrza ale nic nie znalazłem -wszystkie połączenia szczelne -więc chyba serwo pada!
cannondale
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 5 gru 2008, o 22:34
Lokalizacja: Poznań

Postprzez pablomed » 3 maja 2011, o 17:10

cannondale napisał(a):4 cylinder przebiera.
-Iskra na świecy jest
skąd to wiesz, gdyby tak było faktycznie to brak kompresji na tym cylindrze tylko jak sprawdziłeś że 4-ty nie chodzi. Jesli masz na myśli wyciąganie fajki to nie jest to metoda, sprawdź sobie kiedyś na zdrowym silniku możesz wyjąć fajkę i na wolnych nic si ę nie zmieni. Dopiero pod obciąeniem brak mocy i drganie jest.
Jeszcze raz szczelność podstawki od wtryskiem oraz węża do serwa i samego serwa sprawdź
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez cannondale » 3 maja 2011, o 17:43

Jak ściągniesz fajkę na pracującym silniku to słychać jak "silnik kuleje" na tym cylindrze -brak iskry(fajka zdjęta ) brak spalania!
Może to prostackie metody ale działają .
Wykręciłem świece włożyłem do fajki i odpaliłem silnik -iskra jest.
Co do szczelności to sprawdziłem już wszystkie połączenia !
Gdy podstawa wtrysku łapie lewe powietrze to możliwe są takie objawy jak w moim silniku?
Sprawdziłem już wszystko -kręciłem wtryskiem na wszystkie strony ale nic nie widać! Na kolektorze koło podstawy są "mokre plamy" ale trudno wywnioskować co to jest! :zalamany:
cannondale
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 5 gru 2008, o 22:34
Lokalizacja: Poznań

Postprzez K@mil » 3 maja 2011, o 18:07

Napisałes wyzej ze masz problemy z serwem ... sprawdz to dobrze bo i jeszcze raz sprawdz uszczelke pod wtryskiem bo jesli silnik łapie lewe powietrze to zazwyczaj wlasnie kuleje na najblizszym tloku od serwa.
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez pablomed » 8 maja 2011, o 13:36

cannondale napisał(a):Jak ściągniesz fajkę na pracującym silniku to słychać jak "silnik kuleje" na tym cylindrze -brak iskry(fajka zdjęta ) brak spalania!
czyli chodzi ci ot to że jak zdejmiesz fajkę i niema różnicy na wolnych to znaczy że ten cylinder nie działa. Też tak kiedyś mi się zdawało. Ale zdejmowałem tak dla testu u siebie po 1 fajce i na wolnych obrotach różnicy się nie słyszy ani nie czuje wibracji. Uważam że po prostu coś nie tak jest ze składem mieszanki u ciebie - zobaczymy zresztą tylko pamiętaj napisz co było jak naprawisz.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez cannondale » 8 maja 2011, o 19:32

czyli chodzi ci ot to że jak zdejmiesz fajkę i niema różnicy na wolnych to znaczy że ten cylinder nie działa.

...tak się zdziwiłem że aż poszedłem zobaczyć na parking jak to działa!
Nie wiem jaki masz silnik ale jak ściągnę fajkę ze świecy na pracującym silniku to wyraźnie słychać jak silnik zaczyna inaczej pracować.
Brak prądu na świecy -brak iskry -brak spalania-inaczej być nie może ;-)
Co do mojego problemu to niestety czarny scenariusz się sprawdził!
Miesiąc temu robiłem głowicę ale szlifierz coś spartolił i zawór się nie domyka brak sprężania i kuleje na 4-tym cylindrze!
Podstawa wtrysku szczelna ,zobaczę jeszcze serwo ale to dopiero jak poskładają silnik!
Ogólnie tragedija ale mają zrobić to na gwarancji! :-|
cannondale
Czytacz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 5 gru 2008, o 22:34
Lokalizacja: Poznań


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości