Szarpanie na LPG i benzynie 1.4 60 km

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Szarpanie na LPG i benzynie 1.4 60 km

Postprzez oldsoul » 7 lip 2011, o 21:31

Witam, od pewnego czasu mam problemy z golfem. Mianowicie szarpie mi podczas jazdy jak i obroty delikatnie potrafią spadać na wolnych obrotach.

Na benzynie szarpie trochę mniej ale jednak. Na gazie problem się nasila. Nie jest to jakieś super mocne szarpanie ale jest znacznie bardzo dokuczliwe. Problem występuje szczególnie przy przyspieszaniu i raczej przy niższych obrotach do 2 tysiecy. Jednak powyżej 2 tysiecy nie jest duzo lepiej.

Aha i nie wiem czy ma to wpływ ale pluje mi wodą z wydechu, zostawia mokre plamy, które późnej wyparują.

Poradzicie co mam zrobić ?
oldsoul
Czytacz
 
Posty: 129
Dołączył(a): 23 lut 2011, o 21:31
Lokalizacja: Tuchola

Szarpanie na LPG i benzynie 1.4 60 km

 

Postprzez prezesik » 7 lip 2011, o 22:54

Zapewne masz silnik 1.4 ABD na jednopunktowym wtrysku.

Jeżeli szarpie mocniej na LPG a mniej na PB to pierwsza sprawa: kiedy wymieniałeś kable WN, kopułkę, palec i świece?
Układ zapłonowy przy instalacji LPG powinien być perfekt, ponieważ LPG jest bardzo czuły na niedomagania starego układu, kabli itp.
Prawdopodobnie (wg mnie) masz stare kable WN, które mają już przebicie, podobnie z kopułką, która od środka na stykach jest już wypalona. Świece też mogą się kłaniać.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez oldsoul » 8 lip 2011, o 00:11

a jak mogę sprawdzić te elementy o których piszesz żeby nie wymienić ich na darmo ?
oldsoul
Czytacz
 
Posty: 129
Dołączył(a): 23 lut 2011, o 21:31
Lokalizacja: Tuchola

Postprzez paxstor » 8 lip 2011, o 00:20

oldsoul, kable możesz sobie sprawdzić np w nocy, najlepiej widać jak się kable świecą i skacze z nich iskra to są do wymiany, kopułka i palec to widać co i jak jak zdejmiesz, ale jak by nie było i tak będziesz musiał to kiedyś wymienić, tu nic nie zrobisz na darmo będziesz miał pewność i spokój ze to jest ok :ok:
Avatar użytkownika
paxstor
Members
 
Posty: 752
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 21:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez Snejk18 » 8 lip 2011, o 00:42

paxstor napisał(a): kable możesz sobie sprawdzić np w nocy, najlepiej widać jak się kable świecą i skacze z nich iskra to są do wymiany

Tata miał kiedyś Poloneza z gazem. Coś działo się z zapłonem. Zrobiłem tak jak piszesz, oczywiście kable się "świeciły".
Następnego dnia wycieczka do motoryzacyjnego, sprzedawca doradził kable "specjalnie do gazu" (taki był napis na opakowaniu :p), były chyba tylko 2 czy 3 zł droższe od "zwykłych" więc pomyślałem czemu nie (chociaż tak sobie myślałem, że to pewnie jednak pic na wodę :p).
Wróciłem do domu, zamontowałem nowe kable. Przyszedł wieczór, maska w górę, odpalam silnik i co widzę, kabelki świecą się chyba nawet lepiej niż stare...
Wtedy wymieniłem chyba jeszcze świece i przeczyściłem kopułkę i palec.
Problem udało nam się w końcu zlikwidować, ale nie pamiętam co było przyczyną.
Pamiętam jednak, że kable "robiły dyskotekę" do samego końca kadencji Poldka u nas :)
Avatar użytkownika
Snejk18
Fanatyk
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 1 kwi 2009, o 22:19
Lokalizacja: Nasielsk

Postprzez paxstor » 8 lip 2011, o 02:24

Snejk18, dziwne te kable musialy byc ja jak kupilem nie tak dawno jakies niemieckie, podobno dobre to jak patrzylem wieczorem to ciemno bylo jak nie powiem gdzie heh :-P widac to zalezy od kabli
Avatar użytkownika
paxstor
Members
 
Posty: 752
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 21:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez oldsoul » 8 lip 2011, o 11:02

Więc tak, jeśli kable robią dyskotekę to je wymienić. Ale czy winę mają tylko kable czy zaraz muszę wymieniacz wszystko ?
Ostatnio edytowano 8 lip 2011, o 11:30 przez oldsoul, łącznie edytowano 1 raz
oldsoul
Czytacz
 
Posty: 129
Dołączył(a): 23 lut 2011, o 21:31
Lokalizacja: Tuchola

Postprzez paxstor » 8 lip 2011, o 11:29

oldsoul, do kopułki masz podłączone kable od świec a palec jest w środku tej kopułki :-)
Avatar użytkownika
paxstor
Members
 
Posty: 752
Dołączył(a): 28 lut 2011, o 21:08
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez oldsoul » 8 lip 2011, o 11:32

No ok to dziś w nocy sprawdzę czy kable mają przebicie. Myślę że z założeniem nowych kabli czy nawet kopułki nie było by problemu żeby zrobić to samemu ?
oldsoul
Czytacz
 
Posty: 129
Dołączył(a): 23 lut 2011, o 21:31
Lokalizacja: Tuchola

Postprzez prezesik » 8 lip 2011, o 13:49

Kable wymieniaj po kolei kazdy osobno, nie zdejmuj wszystkich na raz, bo bedziesz mia problem z podlaczeniem wg odpowiedniej kolejnosci. Zdejmij jeden stary, a na jego miejsce zaloz zaraz nowy i tak wszystkie po kolei.Kable wymieniaj po kolei kazdy osobno, nie zdejmuj wszystkich na raz, bo bedziesz mia problem z podlaczeniem wg odpowiedniej kolejnosci. Zdejmij jeden stary, a na jego miejsce zaloz zaraz nowy i tak wszystkie po kolei.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez oldsoul » 8 lip 2011, o 14:23

Cenna uwaga, a co do kopułki i palca ? też mogę tak po prostu założyć nowe ? Otrzymam jakieś wskazówki od was ?


I jeszcze jedna sprawa, jak jade na wysokich obrotach, to problem przerywania znika- gdyby kable miały przebicie to cały czas by przerywało mam racje ? A mi przy większych obrotach problem ustępuje.
oldsoul
Czytacz
 
Posty: 129
Dołączył(a): 23 lut 2011, o 21:31
Lokalizacja: Tuchola

Postprzez prezesik » 8 lip 2011, o 21:15

oldsoul napisał(a):jak jade na wysokich obrotach, to problem przerywania znika-
zawsze tak będzie.

Jak zmienisz ww elementy to zobaczysz jaką będziesz miał "rakietę". Zmień też świece, jak dawno nie wymieniałeś.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości

cron