Szybkie grzanie silnika 90 stopni i brak mocy

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Szybkie grzanie silnika 90 stopni i brak mocy

Postprzez starscream » 18 kwi 2012, o 11:08

Witam

Mam szybkie pytanie, ponieważ zastanawiam się czy jest normalne.
Mój silnik bardzo szybko sie nagrzewa w ciągu 10 minut ma 90 stopni włącza się wiatrak (który nie działa najlepiej , skrzypi itd) schładza go do 80 i tak w kółko, dodatkowo mam wrażenie że im bliżej tych 90 stopni auto traci moc.
Powiedzcie prosze czy to jest normalne że silnik tak szybko się nagrzewa? tak powinno być? że traci moc? jeśli nie co może być tego powodem? Dodam że płyn jest, może to być przez świece? Aż boje sie pomyślec co będzie jak przyjdą upały...
Z góry dziękuje za wszelkie sugestie.
Avatar użytkownika
starscream
Czytacz
 
Posty: 105
Dołączył(a): 9 gru 2011, o 14:40
Lokalizacja: Kraków

Szybkie grzanie silnika 90 stopni i brak mocy

 

Postprzez trollu » 19 kwi 2012, o 17:07

starscream napisał(a):w ciągu 10 minut ma 90 stopni

to szybko? :zdziwko:
wg mnie bardzo dobrze że szybko się grzeje ale przede wszystkim silnik ma trzymać te 90*C. słabnięcie to może być oznaka przegrzewania się.
jak wygląda sprawa z olejem?
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez rafal9119 » 19 kwi 2012, o 18:48

u mnie tez szybko dochodzi 90C . wymein swiece ,kopułke ,palec może pomoże.
MĄDRA SOWA RADZI: LEGALIZOWAC I SADZIĆ!!!!
rafal9119
Members
 
Posty: 943
Dołączył(a): 16 paź 2011, o 19:26
Lokalizacja: Pisz- NPI

Postprzez rav7 » 19 kwi 2012, o 19:56

najprostsze co mi przychodzi do glowy to poziom oleju sobie sprawdz.
VW Jest Bogiem, Predkosc nalogiem, Turbo zabawa a rozwaga podstawa...
Avatar użytkownika
rav7
Badacz tematu
 
Posty: 183
Dołączył(a): 25 mar 2011, o 13:16
Lokalizacja: KrK

Postprzez ares101 » 22 kwi 2012, o 22:55

ja 90 C mam po 3-4 km :d lecz zaniku mocy itp niema. trzyma rowniutko 90C
ares101
Czytacz
 
Posty: 110
Dołączył(a): 17 wrz 2011, o 00:17
Lokalizacja: Racibórz

Postprzez starscream » 24 kwi 2012, o 08:29

Hej
Wybaczcie że tak późno odpisuję.
trollu więc tak, poziom oleju sprawdzałem jest ok, płyn chłodzący też jest ok, oba węże do chłodnicy gorące więc chyba jest sprawna.
Sprawa wygląda tak nagrzewa sie do 90, włącza się wiatrak, dochodzi tak do 94 i zaczyna powoli spadać zejdzie do 80 i za jakiś czas znów 90 i znów wiatrak i tak w kółko.
Swoją drogą ten wiatrak nie chodzi za dobrze, powiedzcie mi żeby go oczyścić trzeba calą chłodice sciągać pewnie?
Avatar użytkownika
starscream
Czytacz
 
Posty: 105
Dołączył(a): 9 gru 2011, o 14:40
Lokalizacja: Kraków

Postprzez trollu » 24 kwi 2012, o 17:32

a jak z tą mocą? dalej zamula na ciepłym?
to że temp się waha jest normalne, z tego co można wyczytać na forum były 2 rodzaje zegarów(?) - w jednym wskazówka dokładnie pokazywała temp silnika i dlatego można było zauważyć jej wahania, później wprowadzili zegary gdzie wskazówka stoi w pionie w pewnym przedziale np 90+/-5*C, dokładnie nie pamiętam. z tego co piszesz to wszystko jest ok.
co do demontażu wiatraka to trzeba targać zderzak, wzmocnienie, odkręcić chłodnicę i delikatnie ją odgiąć, odrobina akrobacji i wiatrak masz na zewnątrz, tylko uważaj żeby za mocno się z chłodnicą nie szarpać bo króćce pourywasz czy coś w tym rodzaju i jest kłopot ;-)
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez starscream » 25 kwi 2012, o 08:49

Właśnie się będę zastanawiał ten wiatrak chodzi kiepsko i może faktycznie należałoby go wymienić bo co będzie jak przyjdą upały?
No własnie problem z mocą jest nadal na zimnym smiga natomiast im bardziej sie nagrzeje traci moc :cry:
Avatar użytkownika
starscream
Czytacz
 
Posty: 105
Dołączył(a): 9 gru 2011, o 14:40
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Emiczka » 25 kwi 2012, o 12:56

U mnie identycznie waha się temperatura ale to normalnie raczej jest. Traci moc tzn? nie wiem muli nie przyspiesza?
Wiatrak ci się normalnie załącza z tego co napisałeś, więc to chyba nie wina wiatraka. U mnie jak wiatrak nie chodził to strasznie warczał i się zacinał a u Ciebie chłodzi jak należy.
Avatar użytkownika
Emiczka
VIP
 
Posty: 2205
Dołączył(a): 10 lis 2011, o 13:42
Lokalizacja: Łódź
Rocznik: 2003
Silnik: 1.6 passat B5fl
Paliwo: PB
Nadwozie: kombi

Postprzez starscream » 26 kwi 2012, o 09:03

Emiczka dokładnie, brak przyspieszenia rozpędza sie strasznie długo - nie wiedzieć czemu.
Na przeglądzie gościu zwrócił mi uwagę że gaz jest źle ustawiony że pozycja CO wynosi 5,6 % a powinno być maksymalnie 1,5 max 2.
Kur** już 4 razy byłem u tych gaziarzy, nie jade tam już :-x chyba pojade do innych.
Co do wiatraka czasami własnie warczał i buczał tak jak u Ciebie ale dolałem mu WD40 i jest trcohe lepiej ale z ta moca to nie wiem :-|
Avatar użytkownika
starscream
Czytacz
 
Posty: 105
Dołączył(a): 9 gru 2011, o 14:40
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Emiczka » 26 kwi 2012, o 10:56

Nie no ta moc na pewno nie zależy od wiatraka ;p Ale myślę ze to jednak problem z tym gazem jest. Musisz pojechać do ogarniętych gaziarzy żeby ci powiedzieli co jest grane i dlaczego auto muli. Może masz ustawioną za duża dawkę lpg sama nie wiem. U mnie jak mulił pojechałam wyregulowali mi pod komputerem i chodzi jak należy do dziś i moc jest. No ale podstawa to dobry gazownik niestety do magików nie ma co jeździsz szkoda czasu i pieniędzy niestety.
Jakby jednak wiatrak ci buczał dalej nie opłaca się w niego inwestować a kupić nowy ja dałam chyba ze 120 złotych a komfort bez porównania.
Avatar użytkownika
Emiczka
VIP
 
Posty: 2205
Dołączył(a): 10 lis 2011, o 13:42
Lokalizacja: Łódź
Rocznik: 2003
Silnik: 1.6 passat B5fl
Paliwo: PB
Nadwozie: kombi

Postprzez starscream » 27 kwi 2012, o 08:35

Emiczka może dziś uda mi sie podjechac , musze znaleść jakiś warsztat normlany w Krakowie, nadal tylko nie mam sondy lambdy sprawnej ale to chyba nie powinno miec znaczenia przy regulacji gazu, bo krokowca nie mam tylko śrubę?
Avatar użytkownika
starscream
Czytacz
 
Posty: 105
Dołączył(a): 9 gru 2011, o 14:40
Lokalizacja: Kraków

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości