temp oleju 2E

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

temp oleju 2E

Postprzez misiekkf » 22 kwi 2011, o 15:19

orientuje sie ktoś jaka jest graniczna temp oleju w siilniku 2E ? (2.0 8V)

bo pojawił sie u mnie taki problem że przy tych temp które są w ostatnich dniach, olej osiąga przy ostrej jeździe około 116 118 a przy w miarę normalnej po mieście około 105 - 110.
do tego temp cieczy pokazuje 90 no i to by sie raczej zgadzało bo nie słychać ani nie widać żeby ja gotowało, a wiatrak chodzi jak głupi ;/ a i dodam ze czujnik od temp z chłodnicy został już wymieniony, nie jestem tylko w 100% pewnien co do sterownika pod maska do wiatraka czy jest on w pełni sprawny. Orientuje sie ktoś o co może z tym chodzić?
Avatar użytkownika
misiekkf
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 16 sty 2011, o 14:41
Lokalizacja: Wwa

temp oleju 2E

 

Postprzez pablomed » 22 kwi 2011, o 19:58

skoro temperatura płynu nie wskazuje na przegrzanie to na razie sterownikiem i wentylatorami się nie zajmuj bo znaczy że chłodzenie jest prawidłowe. U mnie temp oleju to jakieś 95-105 stopni, wydaje mi się że albo wszystko masz ok albo przyczyną nieco wyższych wskazań może być niedokładny czujnik od MFA w podstawce filtra oleju. Nie znam jego norm oporów przy różnych temperaturach więc nie podpowiem więcej. A czy sterownik działa to sprawdzisz tak że wyjmij wtyczkę w czujniku który zmieniałeś, i we wtyczce zwieraj styki parami. Na włączonym zapłonie sterownik będzie cykał i załączał wentylator albo na I albo na II biegu zależy którą parę styków zewrzesz. Na wyłączonym zapłonie zadziała tylko I bieg. Brak II biegu może świadczyć o uszkodzeniu sterownika, zobacz wówczas najpierw na bezpiecznik blaszkowy który na nim jest
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez grzywka1992 » 8 maja 2011, o 20:05

kolego ja w passacie z 2E nawed w zimie miałem temperaturę oleju w granicach 100-120 i niby to normalka
grzywka1992
Berbeć
 
Posty: 17
Dołączył(a): 23 kwi 2011, o 22:03
Lokalizacja: Libiąż

Postprzez RAQnio_V » 8 maja 2011, o 20:14

u mnie temp. dochodzi do max 95'C i to jak stoję. Jak jadę to ok 85-89'C, a co najlepsze termostat się otwiera (ciepełko w aucie jest i oba węże są ciepłe), na blacie pokazuje płyn chłodniczy mam między 80 a 90'C dojdzie do 90 włącza się wentylator... Trochę mnie to martwi, ale nie za bardzo wiem jak z tym walczyć :( teraz tak mam w ADY, poprzednio w AAM miałem tak samo tylko na liczniku woda dochodziła do max 70'C i nigdy wyżej, a olej 90-95'C
Wąsko i wysoko... Na przekór stereotypom :D
Avatar użytkownika
RAQnio_V
Badacz tematu
 
Posty: 381
Dołączył(a): 23 kwi 2011, o 06:22
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez trollu » 8 maja 2011, o 22:38

co ma płyn chłodniczy do oleju? u mnie w ADY płyn zawsze 90'C a olej różnie, zależnie od jazdy od 70kilku 'C do 80 kilku, pow 90'C zaobserwowałem tylko pare razy
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez strzeliniasty » 9 maja 2011, o 17:01

misiekkf, u mnie przy spokojnej jezdzie temperatura oleju to wg MFA 95-100 stopni a przy ostrej jezdzie (autostrada) przy ostatnich "upalach" pokazalo nawet 130stopni pytalem sie mechanika o co kaman a on mowi ze tak powinno byc zeby sie nie martwic tylko zeby pilnowac zeby temperatura plynu nie poszla za duzo do gory (przegrzanie silnika)

w poprzednim golfie 1,8ABS to temp rowniez byla na tym poziomie jaki mam teraz dopiero jak w czasie deptania temp pokazywalo 160 to sie zmartwilem ale okazalo sie ze czujnik sie spsul :)
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Postprzez RAQnio_V » 9 maja 2011, o 18:34

różni ludzie, różne samochody, różne opinie.

co ma płyn chłodniczy do oleju?

napisałem to tylko do wiadomości :-D
Wąsko i wysoko... Na przekór stereotypom :D
Avatar użytkownika
RAQnio_V
Badacz tematu
 
Posty: 381
Dołączył(a): 23 kwi 2011, o 06:22
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez strzeliniasty » 9 maja 2011, o 19:56

trollu napisał(a):co ma płyn chłodniczy do oleju
plyn chlodniczy przeplywajac przez plaszcz wodny odbiera cieplo z oleju ktory jest pod tlokami przez co zapobiega zacieraniu sie silnika
Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Postprzez trollu » 9 maja 2011, o 23:29

strzeliniasty napisał(a):plyn chlodniczy przeplywajac przez plaszcz wodny odbiera cieplo z oleju ktory jest pod tlokami przez co zapobiega zacieraniu sie silnika

odbiera ciepło w znikomym stopniu, dlatego stosuje się chłodnice oleju.
strzeliniasty napisał(a):nawet 130stopni

za dużo jak dla mnie, takie temperatury olej osiąga przy mocnym bucie na torze, słaby olej zamienia się wtedy w wodę, skutki raczej niemiłe
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi

Postprzez strzeliniasty » 10 maja 2011, o 00:16

Avatar użytkownika
strzeliniasty
Members
 
Posty: 2656
Dołączył(a): 9 paź 2008, o 22:42
Lokalizacja: Strzelin / Wrocław

Postprzez TRD » 20 maja 2011, o 23:24

nie jest źle, pamiętaj że to nie nowe auto chłodnica oleju może być już troszkę zasyfiona, a najważniejsze jest to na jakim oleju latasz, ja w corrado przy ostrym pałowaniu i upale na dworze max miałem 115 a kolega w taki samym miał 130 przy normalnej jeździe zawsze było między 98-100
'94 Golf SAVOY 1.8 ABS
Avatar użytkownika
TRD
Czytacz
 
Posty: 142
Dołączył(a): 26 mar 2009, o 18:34
Lokalizacja: Łomża

Postprzez trollu » 21 maja 2011, o 02:01

skoro już o chłodnicy oleju - mam taka u siebie w ADY?? a jak jest to gdzie bo specjalnie jej nie szukałem ale w oczy tez mi się nie rzuciła.
co do temperatury - teraz temp powietrza w dzień w okolicach 30'C, na 5 biegu przy 80-100km/h mam lekko ponad 80'C, w mieście przy spokojniej jeździe dzisiaj max 96'C
Sarkazm - ponieważ strzelanie do idiotów jest wciąż nielegalne.
Avatar użytkownika
trollu
VIP
 
Posty: 2503
Dołączył(a): 27 sie 2010, o 13:03
Lokalizacja: SKL/Cz-wa
Rocznik: 0
Silnik: byl ADY jest M52TUB28
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: kombi


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości