koledzy
GrZeChU91 i
golfik1000 bez przepychanek proszę
Kupno drugiego silnika to nie sztuka, może być lepszy, a może być gorszy niż ten wymieniany.
Usterką w nietrzymaniu ciśnienia może być wypalony zawór lub puszczające pierścienie.
Jeżeli silnik nagle stracił moc to sugeruje na wypalony zawór. Jeżeli silnik zaczął słabnąć powoli w ciągu roku to mogą to być pierścienie.
Pierw próba olejowa: nalanie kilka ml oleju na słaby tłok i sprawdzenie ciśnienia - jeżeli się nie zmieni to ewidentnie wskazuje na wypalony zawór. Jeśli ciśnienie sprężania wzrośnie to będą to pierścienie.
Jeżeli autko jest bardzo potrzebne w ciągu dnia to można jeszcze nim jeździć, ale należy się liczyć z większym spalaniem, mniejszą mocą, nierówną pracą silnika, ew. braniem oleju ( jeżeli to pierścienie ).
Ja na Twoim miejscu koleżanko zaprowadziłbym autko do mechanika ( zaufanego lub cieszącego się dobrą opinią ). Koszt remontu - jak koledzy wyżej pisali - 800 -1500zł.