Witam, mam nadzieję że na tym forum ktoś zna ten silnik i postara się mi pomóc.
Pacjent to Seat toledo 1.6 aft 101km 97 rok z sekwencją brc.
Wydaje mi się że pali za dużo jak na moją jazdę.
Ostatnie dwa dni:
-2x trasa 30km, 1x 5km, 1x 15km bez przekraczania 90km\h, bez wciskania, troszkę jazdy na luzie, przeciąganie na biegach max do 2500rpm- 80km-8l gazu
-4x trasa 50km jazda emerycka, dużo przejechałem z górek na luzie, bez przekraczania 90km/h, max do 2500 rpm, 100km-8l gazu.
Przejeżdzam czasem przez małe miasto, jedne światła i tyle. Tak to trasa.
Jak na 1.6, sekwencję i delikatną jazdę wydaje mi się że powinien spalić stanowczo mniej.
Stary merc z silnikiem 2.3 na gaźniku i 1 generacji z pięcioma osobami na pokładzie i z ciśnięciem spalił mi 11l na trasie 70 km i 30km.
instalacja nie ma nabite więcej jak 10Kkm.
Auto jakiś czas temu kupiłem w stanie nie odpalającym ( uszkodzony emu immo )
Miało problemy z szarpaniem i dławieniem się w przedziale 2500-3500 rpm, na vag-u sonda pokazywała 1,5V cały czas, czarny kabel przy sondzie od strony wtyczki albo ktoś odciął albo się urwał, na moje oko był połączony razem z białym. Po podłączeniu napięcie lambda około 0,2V cały czas, na gazie i benzynie. Szarpanie i dławienie ustąpiło, spalanie się nie zmieniło. Jedynie mfa zaczęło jakoś inaczej pokazywać.
Pozostał jeszcze problem z wolno opadającymi obrotami po puszczeniu gazu (podbije je i dopiero schodzą) wyczyściłem przepustnice bardzo dokładnie, puszkę elektryczną też, próbowałem zrobić adaptację ale chyba coś jest nie tak.
Auto 2 razy miało sytuację że jechało tak jakby żwawiej i schodziło z obrotów od razu, po wyłączeniu zapłonu i zapaleniu od nowa problem pojawił się spowrotem. Lewego powietrza nie ma.
Teraz pytanie czy takie napięcie lambda może mieć wpływ na spalanie ? pokazuje 0,18V na benzynie a 0,16V na gazie, czyli ubogo. Powinno chyba oscylować wokół 0,5V ? Od czego jest ten czarny kabel ? Przed jego podpięciem pokazywało 1,5V ale nie było żadnych błędów, po podpięciu wyskakuje po paru dniach jazdy błąd: 00537-lambda (oxygen sensor) regulation, 18-10 Upper limit-Intermitted.
Słabo widać ale jak się ktoś dobrze przyglądnie to widać czarny kabelek ucięty, wpiąłem go w ten biały.