Ubuwa płynu w chłodnicy.

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Ubuwa płynu w chłodnicy.

Postprzez marcin512256 » 21 gru 2011, o 16:17

Witam. Problem jest taki że ubywa mi płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Nie widać żeby gdzieś ciekło przy ukł. chłodzenia. Na korku wlewu oleju pojawia się maż o kolorze kawy z mlekiem. Autko trochę dymi na biało i prawdopodobnie trochę słabo idzie jak na 1.6. Co to może być?
marcin512256
Czytacz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 13 lis 2011, o 13:12
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Ubuwa płynu w chłodnicy.

 

Postprzez drlubicz » 21 gru 2011, o 16:26

na 99 procent uszczelka pod głowicą

[ Dodano: 2011-12-21, 15:27 ]
w większości warsztatów mają testery by to sprawdzić , wkręca się go zamiast korka w zbiorniczku, zabieg trwa 3 minuty
Avatar użytkownika
drlubicz
Czytacz
 
Posty: 49
Dołączył(a): 12 lis 2011, o 20:31
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez K@mil » 21 gru 2011, o 16:51

drlubicz,

marcin512256 napisał(a):Na korku wlewu oleju pojawia się maż o kolorze kawy z mlekiem


To nie powód zeby myśleć od razu o uszczelce.

marcin512256 napisał(a):utko trochę dymi na biało
Majonez w 1.6 wychodzi zawsze na zime :)

Standard przy takiej pogodzie. Człowiek w taką pogodę też dymi (z ust) jak rozmawia z kimś :wstyd:


Najpierw poszukaj wycieku :) w taką pogodę Ciężko będzie, ale najlepiej położyć pod silnik karton i zostawić go w garazu :)
Trzeba sprawdzić dokładnie chłodnice, okolice pompy wody (za rozrządem) oraz okolice króćca przy silniku (kolo czujnik) i sprawdzić stan przewodów od chłodnicy do bloku

Trzeba również pamietać że przy dolewaniu płynu do zbiorniczka, zeby nie lać go aż do MAX tylko najlepiej troszkę nad MIN *(ja zawsze mam plyn równo z zgrzewem zbiorniczka)...
Bo jak nalejesz MAX to on wyleci odpowietrznikiem do ok MIN, jak rozgrzejesz dobrze silnik
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez marcin512256 » 21 gru 2011, o 17:54

Pisałem że nie widać żadnego wycieku, a samochód dymił jak były jeszcze dość wysokie temperatury. Jeśli w warsztatach mają taki sprzęt do sprawdzenia uszczelki to się wybiorę żeby sprawdzili. A spadek mocy to też chyba raczej przemawia za uszczelką.
marcin512256
Czytacz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 13 lis 2011, o 13:12
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Postprzez drlubicz » 21 gru 2011, o 18:57

to proste urządzenie, zmierzy ono zawartość CO2 w tym co wylatuje ze zbiorniczka i będzie wiadomo
Avatar użytkownika
drlubicz
Czytacz
 
Posty: 49
Dołączył(a): 12 lis 2011, o 20:31
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez marcin512256 » 21 gru 2011, o 20:14

K@mil napisał(a):
Trzeba również pamietać że przy dolewaniu płynu do zbiorniczka, zeby nie lać go aż do MAX tylko najlepiej troszkę nad MIN *(ja zawsze mam plyn równo z zgrzewem zbiorniczka)...
Bo jak nalejesz MAX to on wyleci odpowietrznikiem do ok MIN, jak rozgrzejesz dobrze silnik


A co do tego to właśnie nalewałem do max i mi spadło tak właśnie do tego zgrzewu. Zobaczę czy spadnie poniżej minimum.
marcin512256
Czytacz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 13 lis 2011, o 13:12
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Postprzez K@mil » 21 gru 2011, o 21:03

A co do tego to właśnie nalewałem do max i mi spadło tak właśnie do tego zgrzewu. Zobaczę czy spadnie poniżej minimum.


No własnie zauważ czy spadnie niżej, czesto jest tak ze sie wleje do tego Maxa i plyn opadnie :)
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez Emiczka » 22 gru 2011, o 13:06

Miałam to samo co ty.. juz sprawdzałam kable, termostat i po wymianie uszczelki wszystko sie unormowało.. samochód odzyskał moc i płynu przestało ubywać. tez mam 1,6 jak ty.
Avatar użytkownika
Emiczka
VIP
 
Posty: 2205
Dołączył(a): 10 lis 2011, o 13:42
Lokalizacja: Łódź
Rocznik: 2003
Silnik: 1.6 passat B5fl
Paliwo: PB
Nadwozie: kombi

Postprzez PiJey88 » 22 gru 2011, o 15:02

K@mil napisał(a):Majonez w 1.6 wychodzi zawsze na zime

:zdziwko: :zdziwko: :zdziwko:
a w 1.4 i 1.8 już nie? miałem 1.6 i ani w lato ani w zimę nic nie miałem
jak wychodzi majonez to albo mało jeździsz i się nie dogrzewa albo walnięta uszczelka, ale po tym co opisał autor tematu większość wskazuje ze 99% to wina uszczelki pod głowicą

podstaw pod samochód karton (suchy) i sprawdź czy gdzieś kapie, będą ślady po całej nocy jeśli gdzieś coś cieknie, chyba ze ubywa ci bardzo bardzo wolno ten płyn to wyciek może być niezauważalny
Avatar użytkownika
PiJey88
Administrator
 
Posty: 5010
Dołączył(a): 2 lut 2007, o 09:16
Lokalizacja: Warszawa
Rocznik: 1996
Silnik: 2.8 VR6 AAA
Paliwo: PB
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez K@mil » 22 gru 2011, o 16:30

PiJey88 napisał(a):a w 1.4 i 1.8 już nie? miałem 1.6 i ani w lato ani w zimę nic nie miałem


Sory ale miales 1.6 101km :] nie wiem jak to tam jest ale w tych 75koni nawet jak bedziesz jezdzil po 2tys miesiecznie to bedzie delikatny majonezik pod korkiem, one juz tak mają
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez kochamfizykee » 22 gru 2011, o 16:45

A jesli faktycznie uszkodzona jest UPG to czy w dodatnie temperatury takze bedzie majonez pod korkiem ?
Avatar użytkownika
kochamfizykee
Czytacz
 
Posty: 28
Dołączył(a): 15 maja 2011, o 17:12
Lokalizacja: Białystok

Postprzez drlubicz » 22 gru 2011, o 23:51

nie ma takiej możliwości by przy w pełni szczelnej uszczelce pod głowica w silnikach bez odmy pojawiał się majonez nie ważne przy jakiej temperaturze i nie ważne jak mało auto jeździ, nieszczelność może być tak mała ze nim całkiem padnie auto przejdzie jeszcze 10 tyś km
Avatar użytkownika
drlubicz
Czytacz
 
Posty: 49
Dołączył(a): 12 lis 2011, o 20:31
Lokalizacja: Wrocław


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

cron