układ chłodzenia

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Postprzez Lampo » 13 lut 2010, o 18:59

Co do nagrzewnicy to ona moze być drożna ale może być zabita (osadu wewnątrz jej jest już tyle że zamiast się napełnić to płyn tylko chwilowo jest w jej obiegu) spuść jeszcze raz cały płyn i odczep górny wąż od obiegu wody w chłodnicy napełniaj po woli cały ten bałagan załóż te wąż i na zmianę raz górny raz dolny naciskaj przewody
odczep wąski przewód od odpowietrzania i umocuj go tak aby był wysoko
i znów ponów czynności z górnym i dolnym przewodem od obiegu chłodnicy
wszystko oczywiście na odkręconym korku od zbiorniczka


mimo ze brzmi to troszkę zabawnie to mi taka sztuczka pomogła
Lampo
Gaduła
 
Posty: 437
Dołączył(a): 4 sie 2009, o 23:19
Lokalizacja: Warszawa

 

Postprzez BORYSKA » 13 lut 2010, o 19:20

Tak się teraz zastanawiam czy jest możliwość aby uszkodzony w jakiś sposób termostat mógł zamknąć mały obieg. Może to głupie ale z opisu wynika że po rozgrzaniu silnika płyn przestaje krążyć po małym obiegu i dlatego nagrzewnica staje się zimna i zamarza reduktor. Tylko nie śmiejcie się od razu... ;-)
Dowolne urządzenie, uszkodzone w dowolny sposób (z wyjątkiem całkowitego zniszczenia),będzie doskonale działało w obecności wykwalifikowanego personelu naprawczego. :-)
Avatar użytkownika
BORYSKA
Badacz tematu
 
Posty: 235
Dołączył(a): 26 lis 2008, o 18:04
Lokalizacja: Okolice Krakowa... KPR

Postprzez Lampo » 14 lut 2010, o 01:02

moce byc to prawda kolego aczkolwiek nie do konca
ja chcialem wymieni ostatnio termosat i okazalo sie ze nowy kupiony okazał się zwalony a stary ori po wsadzeniu do gorącej wody otwiera się bez problemu wedle książki termostat otwiera się przy 87 stopniach celcjusza a zamyka przy 103...

najlepiej ja kprzy odpowietrzaniu na mój sposób niech kupi nowy termostat tylko dobrej firmy niech wymieni i odpowietrzy
Lampo
Gaduła
 
Posty: 437
Dołączył(a): 4 sie 2009, o 23:19
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez mani51 » 14 lut 2010, o 21:35

BORYSKA napisał(a):Tak się teraz zastanawiam czy jest możliwość aby uszkodzony w jakiś sposób termostat mógł zamknąć mały obieg


wyobraźnię mam bujną ale nie potrafię tego sobie wyobrazić ale faktycznie wygląda na to jakby coś blokowało obieg na nagrzewnicę i parownik. Może masz gdzieś zagięty wąż? Może jest tak że jak jest zimny to jest jakiś przepływ a po rozgrzaniu zgina się bardziej...tak jak pisałem, na odległość to możemy tylko gdybać :-/
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez tomek28 » 14 lut 2010, o 22:24

musze przejzec całą instalacje.moze cos znajde.
tomek28
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 25 gru 2009, o 10:19
Lokalizacja: szczecinek

Postprzez BORYSKA » 15 lut 2010, o 08:04

Jednak sprawdziłbym ten termostat. W końcu to niewiele roboty. Może jest w nim coś urwane i blokuje przepływ...
Tak sobie tylko gdybam :cwaniak:

Pozdro
Dowolne urządzenie, uszkodzone w dowolny sposób (z wyjątkiem całkowitego zniszczenia),będzie doskonale działało w obecności wykwalifikowanego personelu naprawczego. :-)
Avatar użytkownika
BORYSKA
Badacz tematu
 
Posty: 235
Dołączył(a): 26 lis 2008, o 18:04
Lokalizacja: Okolice Krakowa... KPR

Postprzez prezesik » 15 lut 2010, o 10:45

to sprawdzaj i napisz co tam było nie tak
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez tomek28 » 15 lut 2010, o 20:14

dopiero chyba w weekend bede mógl podziałac.tak jak dzisiaj patrzalem cały uklad jest goracy.wlot i wylot z nagrzewnicy tez a w srodku zimno.ciegno od przełaczanie ciepło zimno działa.tylko zastanawia mnie jedno które jest miedzy wiatrakiem a tym od regulacji temp.w zaden sposób nawet nie drgnie-przekrecajac pokrętłami.
tomek28
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 25 gru 2009, o 10:19
Lokalizacja: szczecinek

Postprzez Lukaszekombi » 16 lut 2010, o 01:22

kolega BORYSKA ma tutaj racje... po spuszczeniu płynu termostat sie zamknął i zablokował obieg poprostu musi sie rozgrzać do temperatury żeby puscił płyn chyba że się zaciął bo zdarzaja sie takie przypadki po spuszczeniu płynu, skoro po rozgrzaniu płyn wywala to trzeba jezdzic i dolewac płyn do momentu az termostat pusci i sie ustabilizuje
układ chłodzenia nie może sie zapowietrzyć :!: a dletego że cisnienie w układzie niweluje korek od zbiornika płynu chłodniczego i wyrównuje je, i nawet jesli powstanie "poduszka powietrzna to poprzez korek zostanie usunieta
Lukaszekombi
Berbeć
 
Posty: 9
Dołączył(a): 12 sty 2010, o 17:16
Lokalizacja: zamość

Postprzez BORYSKA » 16 lut 2010, o 08:10

Hmmm...
Więc wygląda na to że któraś klapka ci się zacięła albo koszulka cięgna wyskoczyła z zatrzasku i kręcenie pokrętłem przesuwa linkę razem z pancerzem nie ruszając przy tym klapki.
Przy pokrętle od intensywności nawiewu powinienieś mieć założoną linkę, która steruje klapką zupełnie odcinającą dopływ powietrza do kabiny.
tomek28 napisał(a):astanawia mnie jedno które jest miedzy wiatrakiem a tym od regulacji temp
Może mówimy teraz o tym samym.
A masz w ogóle nadmuch w kabinie? Dmucha ci w ogóle zimnym powietrzem?
Bo może ta klapa ci się zacięła lub jest jakiś problem z linką i dlatego ci nie dmucha ciepłe powietrze
Dowolne urządzenie, uszkodzone w dowolny sposób (z wyjątkiem całkowitego zniszczenia),będzie doskonale działało w obecności wykwalifikowanego personelu naprawczego. :-)
Avatar użytkownika
BORYSKA
Badacz tematu
 
Posty: 235
Dołączył(a): 26 lis 2008, o 18:04
Lokalizacja: Okolice Krakowa... KPR

Postprzez tomek28 » 16 lut 2010, o 23:38

witam.no i wszystko jasne.w jednym z trójników który laczy waz nagrzewnicy z parownikiem byla tasma izolacyjna ktora nakrecili na ten trójnik podczas zakładania instalacji(waz byl za luzny no to najlepiej tasme nakrecic zlozyc waz,opaske i gotowe.z tej tasmy to az sie zrobiła kulka która coraz bardziej blokowała.teraz grzeje jak głupi i parownik tez nie zamarza.po prostu nie bylo obiegu.DZIEKUJE WSZYSTKIM ZA POMOC I POZDRAWIAM!!! :super:
tomek28
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 25 gru 2009, o 10:19
Lokalizacja: szczecinek

Poprzednia strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

cron