układ chłodzenia

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

układ chłodzenia

Postprzez tomek28 » 10 lut 2010, o 01:53

witam.po ostatniej wymianie plynu dzieja mi sie dziwne rzeczy.po przejechaniu ok 30 km.nagrzewnica zaczyna robic sie co raz bardziej zimna a pózniej po ok.10 km zamarza mi parownik i musze przerzucic na benz.temp na silniku ok(80-90)caly czas.wyciekow zadnych tez nie ma.odpowietrzony układ.termostat tez ok.pompa czy co?!brak słów.najgorsze jest to ze silnik pracuje równo i ma moc jak wczesniej.HELP.
tomek28
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 25 gru 2009, o 10:19
Lokalizacja: szczecinek

układ chłodzenia

 

Postprzez prezesik » 10 lut 2010, o 06:44

jak nagrzewnica robi się zimna i parownik zamarza to na 100% nieodpowietrzony układ chłodzenia oraz za mała ilość płynu w układzie. Jakby pompa nie chodziła to zaraz byś zagrzał silnik.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez tomek28 » 10 lut 2010, o 09:20

w takim razie jak najskuteczniej odpowietrzyc układ?
tomek28
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 25 gru 2009, o 10:19
Lokalizacja: szczecinek

Postprzez saladrus » 10 lut 2010, o 15:36

odkręcasz korek ze zbiorniczka i wł auto aż się wł wentylator ...

tylko teraz nie wiem jak ma być ogrzewanie wł czy nie ... ale niech się inni wypowiedzą

[ Dodano: 2010-02-10, 14:39 ]
poczytaj to http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic206271.html
Avatar użytkownika
saladrus
Members
 
Posty: 839
Dołączył(a): 18 lip 2008, o 20:57
Lokalizacja: Duszniki Zdrój

Postprzez prezesik » 10 lut 2010, o 16:06

ogrzewanie nie gra tu roli, przy nagrzewnicy nie ma "kranika", sterowanie ciepłym powietrzem jest poprzez klapkę w nawiewie, płyn non stop przepływa przez nagrzewnicę.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez tomek28 » 11 lut 2010, o 01:05

odpowietrzalem na wszystkie sposoby i dalej w aucie zimno jak wczesniej.nagrzewnica drożna bo sprawdzalem.przewody cieple po paru minutach jazdy.silnik tez normalnie sie nagrzewa.sam juz glupieje.
tomek28
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 25 gru 2009, o 10:19
Lokalizacja: szczecinek

Postprzez prezesik » 11 lut 2010, o 01:45

czyli masz problem z klapką w nawiewie - nie odsłania dopływu ciepłego powietrza.
Rozkręć panel z nawiewami i sprawdź czy wszystkie linki są na swoich miejscach (szczególnie ta ze środkowego pokrętła). - tylko w tym widzę przyczynę.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez mani51 » 11 lut 2010, o 22:13

prezesso napisał(a):czyli masz problem z klapką w nawiewie


to w żaden sposób nie tłumaczy zamarzającego parownika :-|

tomek28, kto Ci zmieniał płyn? Ty sam? Jesteś pewien że wszystko dobrze poskładałeś?
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Postprzez tomek28 » 12 lut 2010, o 00:20

sam zmieniałem juz kilka razy.za kazdym razem bylo ok.a po ostatnim szopki mam.plyn w zbiorniczku podnosi sie czasem pod korek.zmienilem tez korek i dalej lipa.
tomek28
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 25 gru 2009, o 10:19
Lokalizacja: szczecinek

Postprzez prezesik » 12 lut 2010, o 00:52

a nie wywala płynu ze zbiorniczka po porządnym zagrzaniu silnika?
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez tomek28 » 12 lut 2010, o 01:13

powiem Ci ze raz po dluzszej trasie jak wracałem ze szczecina to zaczely mi sie te problemy.wtedy wywaliło raz.w tamtą strone wszystko bylo ok.korek zmienilem na nowy i dalej to samo.albo pompa albo uszczelka(nie babluje w zbiorniczku plyn nawet przy wyższych obrotach
tomek28
Czytacz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 25 gru 2009, o 10:19
Lokalizacja: szczecinek

Postprzez mani51 » 13 lut 2010, o 12:17

co do pompy to mało prawdopodobne - żeby przestała pompować to musiały by się poobrywać wszystkie łopatki albo wirnik obracał by się na ośce. To jest pompa wirnikowa więc jej szczelność nie gra większej roli jeśli chodzi o wpływ na wydajnośc a zazwyczaj pierwsze co w niej pada to łożysko i to raczej słychać. Jeśli leci płyn do zbiorniczka wężykiem przelewowym to pompe zostaw w spokoju. Jeśli temperaturę pokazuje Ci stałą i nie ma bąbli w zbiorniczku to uszczelka też powinna być ok ale jeśli nie ona to ciężko znaleźć na odległość powód tego co się dzieje u Ciebie.

ja się poddaję, polecam egzorcystę bo dla mnie to już czarna magia z tego co opisujesz :-|
Avatar użytkownika
mani51
Members
 
Posty: 1415
Dołączył(a): 30 cze 2008, o 09:43
Lokalizacja: TJE, Wodzisław

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości