usczelka pod głowicą ??

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

usczelka pod głowicą ??

Postprzez silspaw » 18 mar 2009, o 17:16

Witam.Mam taki problem ze swoim autkiem.Jakis czas temu zaczeło mi sie kopcić spod maski i czuć było spaleniznę w kabinie.Moj mechanior zdiagnozował ze walniety byl uszczelniacz na drodze skrzynia polos- i mial racje, półos czesc skrzyni , wszystko zawalone olejem.Zrobilem to i jakis czas byl spokój teraz sytuacja sie powtarza.Mechanik obejrzał go z kanału, stwierdził że trzeba to wszystko ladnie umyc i ze podejrzewa uszczelke pod głowicą.No i troche mnie tym zmartwił, bo jest to troche kosztowny zabieg: uszczelka, planowanie no i robocizna. Mimo wszystko napiszcie proszę (wiem ze juz to bylo wałkowane) jakie sa objawy walnietej uszczelki pod glowicą.Może macie jakieś inne sugestie?Poradzcie co zrobić
silspaw
Badacz tematu
 
Posty: 205
Dołączył(a): 18 sie 2007, o 15:12
Lokalizacja: konin

usczelka pod głowicą ??

 

Postprzez prezesik » 18 mar 2009, o 20:38

silspaw napisał(a):Moj mechanior zdiagnozował ze walniety byl uszczelniacz na drodze skrzynia polos- i mial racje, półos czesc skrzyni , wszystko zawalone olejem.Zrobilem to i jakis czas byl spokój teraz sytuacja sie powtarza.Mechanik obejrzał go z kanału, stwierdził że trzeba to wszystko ladnie umyc i ze podejrzewa uszczelke pod głowicą
a co ma walnięta uszczelka pod głowicą do nieszczelnej półosi?? Przecież półoś nie wychodzi z głowicy tylko ze skrzyni... chyba że ten mechanik widział jakieś inne silniki tak montowane hehe :lol:
Opisz dokładniej co się dzieje z silnikiem, gdzie ten olej cieknie. Bo z tego co widzę to ten mechaniorek to jakiś naciągacz...

walnięta uszczelka pod głowicą objawy:

- dymi z rury na biało
- majonez pod korkiem oleju
- wywala płyn przez korek w zbiorniczku wyrównawczym
- olej przedostaje się do płynu
- słabo się zbiera, ogólnie słaby silnik
- dużo pali
- wciąga olej
- wciąga płyn
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez silspaw » 18 mar 2009, o 20:55

chodzi o to ze przed tem był walniety uszczelniacz i stamtąd walił olej, teraz uszczelniacze sa git a olej znow wali na os , skrzynię i kolektor wydechowy i teraz pada podejrzenie ze to uszczelka, ale najpierw trzeba wyczyscic wszystko z oleju azeby diagnoza byla sluszna

[ Dodano: 2009-03-18, 19:59 ]
a co ma walnięta uszczelka pod głowicą do nieszczelnej półosi?? Przecież półoś nie wychodzi z głowicy tylko ze skrzyni... chyba że ten mechanik widział jakieś inne silniki tak montowane hehe
Opisz dokładniej co się dzieje z silnikiem, gdzie ten olej cieknie. Bo z tego co widzę to ten mechaniorek to jakiś naciągacz...

jakbys czytal uwaznie i ze zrozumieniem to bys wiedzial o co mi chodzi, a tak wprowadzasz tylko zamieszanie :-D , a mój mechanior to spoko gosc który nie raz grzebał w moim guferku i wierz mi zna sie chlopina na rzeczy,pracuje w ASO ale niestety nie w VW

[ Dodano: 2009-03-18, 20:03 ]
a co do objawów to kopci na biało ale chyba tylko na zimnym silniku, co do majonezu to tez sie pojawia pod korkiem, ale myslę ze moze to byc wina niedogrzanego silnika( tak sadze, ale reki sobie uciąć nie dam :-P ), co doinnych objawów - chyba nie ma , czasami zniknie troche płynu, ale nie jest to jakis drastyczny ubytek w porównaniu z tym ze auto jest czesto i codziennie jezdzone

Gdzieś czytałem ze jak sie odkręci pokrywę od zbiorniczka chlodnicy i odpali auto, to jesli uszczelka jest trafiona widac na powierzchni plynu babelki jakby sie gotował- no cos takiego, czy to prawda ?
silspaw
Badacz tematu
 
Posty: 205
Dołączył(a): 18 sie 2007, o 15:12
Lokalizacja: konin

Postprzez prezesik » 18 mar 2009, o 21:29

silspaw napisał(a):Gdzieś czytałem ze jak sie odkręci pokrywę od zbiorniczka chlodnicy i odpali auto, to jesli uszczelka jest trafiona widac na powierzchni plynu babelki jakby sie gotował- no cos takiego, czy to prawda ?
tak, ja tak miałem, spaliny szły w układ chłodzenia, węże były napęczniałe i bardzo twarde, a ze zbiorniczka bomblowało.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez silspaw » 18 mar 2009, o 22:38

A tak przy okazji to zachodzę w głowe jak olej moze tryskać na kolektor wydechowy( chociaz tak sie niestety dzieje u mnie) skoro jest zamocowany wyzej anizeli poziom uszczelki na głowicy??Czy jest to wogóle możliwe ??Jeśli nie spod uszczelki to skąd ??Bo pod spodem (pod autem)wszystko uwalone jak pisałem wyzej oski ,czesc skrzyni biegów itd, ale zeby walił olejem do góry??? Juz sam nie wiem
silspaw
Badacz tematu
 
Posty: 205
Dołączył(a): 18 sie 2007, o 15:12
Lokalizacja: konin

Postprzez BORYSKA » 18 mar 2009, o 23:54

silspaw napisał(a):Jeśli nie spod uszczelki to skąd ??Bo pod spodem (pod autem)wszystko uwalone jak pisałem wyzej oski ,czesc skrzyni biegów itd


Najprawdopodobniej masz wyciek oleju spod pokrywy zaworów. Wbrew pozorom wyciek na samej gorze korpusu silnika potrafi skutecznie zachlapać kolektor, nawet skrzynię biegów, półosie napędowe aż po samą misę olejową.
Dowolne urządzenie, uszkodzone w dowolny sposób (z wyjątkiem całkowitego zniszczenia),będzie doskonale działało w obecności wykwalifikowanego personelu naprawczego. :-)
Avatar użytkownika
BORYSKA
Badacz tematu
 
Posty: 235
Dołączył(a): 26 lis 2008, o 18:04
Lokalizacja: Okolice Krakowa... KPR

Postprzez silspaw » 19 mar 2009, o 11:14

To raczej niemożliwe dwa miechy temu była ona wymieniana na nową
silspaw
Badacz tematu
 
Posty: 205
Dołączył(a): 18 sie 2007, o 15:12
Lokalizacja: konin

Postprzez czoper » 19 mar 2009, o 12:40

Możliwe możliwe u mnie uszczelka była wymieniana i po dwóch miesiącach padła ale myślę że była jakaś felowna albo żle dokręcona była bo wymieniłem i już tak z pół roku i nic nie widac. Spróbuj wyczyścic dobrze cały silnik tam gdzie jest zachlapany olejem i sukcesywnie po każdej jeździe oglądaj gdzie się pojawia wyciek i wtedy będziesz widział świeże wycieki ewentualne taka moja rada ;-)
czoper
Czytacz
 
Posty: 42
Dołączył(a): 26 paź 2007, o 20:42
Lokalizacja: Lomza

Postprzez silspaw » 19 mar 2009, o 13:32

moze i tak zrobię, kupie nową uszczelkę i zmienię, ale z tymi ogledzinami bedzie maly problem bo musialbym na kanał za każdym razem wjeżdżać , to raz a dwa że chlapie na kolektor nie z góry (od strony pokrywy zaworów )ale od dołu, w kazdym badz razie trzeba do dogłębnie obejrzeć
silspaw
Badacz tematu
 
Posty: 205
Dołączył(a): 18 sie 2007, o 15:12
Lokalizacja: konin


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 15 gości