ustawienia parownika tomasetto

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

ustawienia parownika tomasetto

Postprzez k-m-r1 » 7 mar 2014, o 17:17

Ma-mm bingo M
silnik 1.4 ABD

jak zawsze ustawiałem na postoju tak mnie coś pokusiło sprawdzić jak instalacja zachowuje sie po takim ustawieniu podczas jazdy

o ile na postoju fajnie ładnie faluje sonda i krokowy otwiera sie i zamyka tak podczas jazdy jest inaczej

5 bieg 2900-3100 obrotów dawka jest bogata non stop
4 bieg 2700-3300 obrotów dawka bogata non stop

skąd taki rozjazd ustawień podczas jazdy? bo na postoju jest książkowo

czy skręcać czarną plastikową śrubę bo ona jest od wydajności na wyższych obrotach???
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

ustawienia parownika tomasetto

 

Postprzez pablomed » 9 mar 2014, o 01:30

no dobra ale na czym polegała regulacja, kręciłeś parownikiem czy interfejsem ustawienia zmieniałeś? Raczej w tym wypadku musisz zmniejszyć górną granice kroków tą ogólna ew tą zależną od TPS, trochę próbowac tak i tak
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez k-m-r1 » 9 mar 2014, o 20:07

regulacja polegałą na ustawienia sterownika od podstaw
regulacja parownika oraz dobranie wartosci krrokowca

problem jest w tym żę na postoju i obrotach 3000 sonda faluje bogata uboga
podcza jazdy przy identycznych obrotach sonda pokazuje mieszanke bogatą i taka jest

teraz pytanie dlaczego po ustawieniu na postoju jest OK ale podczs jazdy NOK ??
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez pablomed » 10 mar 2014, o 00:27

W czasie jazdy pod obciążeniem z wciśniętym gazem krokowiec LPG pracuje w innym zakresie niż na wolnych to jest normalne. Czyli masz niewłaściwe ustawienia. Konkretniej nic nie można napisać chyba że wkleisz ustawienia. Czy trzeba będzie podregulować reduktor czy tylko kroki - na chwilę obecną nie da się napisać.
Można na przykład skręcić reduktor i zwiększyć kroki na wolnych, albo zostawić reduktor i zwiększyć kroki pod obciążeniem, samonauki próbowałes na początek?
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez k-m-r1 » 11 mar 2014, o 12:01

Czyli ustawianie na postoju przy obrotach 3000 to do kitu bo i tak trzeba robić poprawkę podczas jazdy ??
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez łukasz1983 » 11 mar 2014, o 16:03

k-m-r1 napisał(a):Czyli ustawianie na postoju przy obrotach 3000 to do kitu bo i tak trzeba robić poprawkę podczas jazdy ??
Nie jest do kitu.
Zrób naukę,wtedy ustawi ci się odpowiedni próg PWA.
Tps masz podpięty,zmienia ci się zakres obrotów z wolnych na te pod obciążeniem po wciśnięciu gazu?
A najlepiej to wklej filmik,pokazujący pracę na LPG.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez k-m-r1 » 11 mar 2014, o 21:12

TPS dziaa

nauke robilem na postoju (PWA nauka ustawia na 69-70 robione 3 prby )
krokowy na wolnych jest ograniczony do -10 +15 oscyluje +/- 5
praca pod bociazeniem to -20 +30 ale tych wartosci nie osiaga oscyluje miedzy +/- 6

z filmem bedzie lipa bo auto nie moje
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez pablomed » 12 mar 2014, o 00:50

czekaj nie kapuję, piszesz że że krokowiec oscyluje =/- 6 a mimo to mieszanka jest cały czas bogata? T z czego to wnioskujesz z wykresu lambdy? Bo coś niedawno pisałeś o dziwnym wykresie to jest to samo auto?
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez k-m-r1 » 12 mar 2014, o 11:30

to jest inne polówka 1.4
pod maską to samo co u mnie

kolega regenerował parownik i skończyło sie na wymianie całego parownika hehe :D
wymieniliśmy parownik na nowy i poprosił o ustawienie
ustawiłem tak jak to robie zawsze na postoju ale podczas jazdy jest co inengo

z moim autem poradziłem sobie okazało sie żę że czyszczenie mycie: dolotu wtrysku, odmy, reset sterownika ECU pomógł
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości