uszczelka pod głowicą czy termostat ???

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

uszczelka pod głowicą czy termostat ???

Postprzez ZeFirro22 » 6 sty 2012, o 22:23

Witam. A więc krótko i na temat 1.żółto brązowa maż pod korkiem wlewu oleju 2. ubywa płynu chłodniczego. 3.Na bagnecie olej czysty 4.W zbiorniczku wyrównawczym robi się ciśnienie i wyrzuca płyn po odkręceniu korka. 5.Wycieków brak (nie wykryłem okiem) 6.Na benzynie nie kopci na biało tylko na gazie(bo paruje). bardzo proszę o waszą pomoc. Niedawno kupiłem golfika i boje sie że już będą koszty :-( z miejsca dziekuję
ZeFirro22
Czytacz
 
Posty: 39
Dołączył(a): 6 sty 2012, o 21:43
Lokalizacja: Sandomierz

uszczelka pod głowicą czy termostat ???

 

Postprzez mariusz325 » 6 sty 2012, o 22:26

ZeFirro22, spokojnie , wyrzuca ci płyn bo masz uszczelke pod głowicą do wymiany i robi ci sie pod ciśnienie .Wymienisz i po kłopocie. ;-)
Avatar użytkownika
mariusz325
Gaduła
 
Posty: 488
Dołączył(a): 18 gru 2011, o 12:23
Lokalizacja: SMI
Rocznik: 1996
Silnik: 1900
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez ZeFirro22 » 6 sty 2012, o 22:46

Hmm dzięki ;-) Tylko ciekaw jestem ile mechanik sobie policzy... :-(
ZeFirro22
Czytacz
 
Posty: 39
Dołączył(a): 6 sty 2012, o 21:43
Lokalizacja: Sandomierz

Postprzez mariusz325 » 6 sty 2012, o 23:14

wymień sam to nie taki znów problem
Avatar użytkownika
mariusz325
Gaduła
 
Posty: 488
Dołączył(a): 18 gru 2011, o 12:23
Lokalizacja: SMI
Rocznik: 1996
Silnik: 1900
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez prezesik » 6 sty 2012, o 23:54

ZeFirro22 napisał(a):4.W zbiorniczku wyrównawczym robi się ciśnienie i wyrzuca płyn po odkręceniu korka.
ale tylko po odkręceniu na samym początku wywala, czy cały czas? Jeżeli cały czas to jw koledzy piszą - uszczelka pod głowicą, przerabiałem ten sam problem u siebie już 2x.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez ZeFirro22 » 7 sty 2012, o 09:11

Gdy silnik się nagrzeje węże robią się twarde tak jak by było w nich duże ciśnienie, po odkręceniu korka powoli płyn przez chwile wyrzuca bocznym zaworem w zbiorniczku. Gdy ciśnienie spadnie można dolać płynu i po rozgrzaniu to samo. Znajomy mi powiedział że być może walnięty termostat i się nie otwiera, i robi się ciśnienie ?? coś w tym stylu dziś jadę do mechanika zobaczymy... Pozdrawiam

[ Dodano: 2012-01-07, 22:53 ]
Witam. No i byłem u mechanika i stwierdził ze to nie jest uszczelka pod głowica. Problemem może być z nagrzewnica i na pewno termostat walnięty, także powymieniam sobie razem z korkiem zbiorniczka wyrównawczego i płynem bo pomieszałem różne typy i się pieni. A co do mazi to usłyszałem że gazowniki tak maja w sezonie zimowym. Gdy wymienię opisze co i jak. Pozdro All.. :-)
ZeFirro22
Czytacz
 
Posty: 39
Dołączył(a): 6 sty 2012, o 21:43
Lokalizacja: Sandomierz

Postprzez Berathor » 8 sty 2012, o 11:29

Sorry, że może się wtrącam, ale mam podobny problem, kupiłem golfa zbiorniczek był pusty, dolałem płynu tyle ile potrzeba następnego dnia patrzę a tu dużo ubyło, mówię susza była to instalacja zaciąga, po czym znowu dolałem historia się powtórzyła, bałem się że uszczelka pod głowicą, ale że musiałem wymienić stary olej, więc spuściłem go, nie zauważyłem w nim płynu, spaliny nie są białe, a na korku nie pojawia się żaden osad, nie mam też problemów z ciśnieniem. Samochód po wymianie oleju i dolewce płynu się uspokoił, lecz kiedy wyjechałem na 2 tygodnie, a samochód został w garażu znów ubyło około 0,5l płynu. Co to może być, jednak uszczelka? olej nadal wydaje się być czysty na bagnecie, na korku, zapach i kolor spalin w normie

Dodam że samochód stoi w suchym garażu więc jakikolwiek wyciek bym zauważył
Avatar użytkownika
Berathor
Czytacz
 
Posty: 136
Dołączył(a): 13 gru 2011, o 23:58
Lokalizacja: Skarżysko Kamienna

Postprzez mariusz325 » 8 sty 2012, o 11:50

ZeFirro22, a co ma termostat do tego?? termostat masz po to żeby sie tylko szybciej motor nagrzał i otwiera go na duży obiegi to wszystko.
Co do mazi pod korkiem to bzdury słyszałeś ,ja mam wszystko ok i też mam maż na korku.Maś sie robi od nie dogrzanego silnika,jak np. latasz po mieście .

p.s a dlaczego ci mechanik nie powiedział co jest przyczyną?
poszukaj w googlach to sie dowiesz co jest przyczyną wyrzucania płynu. 8-)
Avatar użytkownika
mariusz325
Gaduła
 
Posty: 488
Dołączył(a): 18 gru 2011, o 12:23
Lokalizacja: SMI
Rocznik: 1996
Silnik: 1900
Paliwo: ON
Nadwozie: 5-drzwiowe

Postprzez pawelek03576 » 8 sty 2012, o 12:23

ludzie co wy piszecie, to że po odkręceniu korka na ciepłym silniku wywala płyn to jest całkiem normalne bo w układzie podczas pracy wytwarza się ciśnienie, co do ubywania płynu to poszukaj dobrze wycieków i jeszcze co do mazi to jeśli robisz krótkie odcinki to przy niskich temperaturach to jest normalne przegoń golfa kilka razy na dłuższej trasie i maź powinna zniknąć - nie szukajcie problemów na siłę :cwaniak:
Avatar użytkownika
pawelek03576
Gaduła
 
Posty: 588
Dołączył(a): 7 maja 2008, o 16:42
Lokalizacja: wójcice

Postprzez szatannn » 8 sty 2012, o 12:47

z nagrzewnica?? a w ogóle to grzeje w srodku? jak tak to nie jest przyczyna nagrzewnica. wymien plyn i dobrze odpowietrz cały układ i powinno być dobrze. co do mazi to tak jak up koledzy pisza. mechanik moz ci wymyślić duzo rzeczy żeby tylko mieć zarobek.
szatannn
Badacz tematu
 
Posty: 339
Dołączył(a): 29 gru 2011, o 23:20
Lokalizacja: PKR


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości