uszczelka pod głowicą

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

uszczelka pod głowicą

Postprzez prezesik » 17 wrz 2009, o 18:18

Witajcie!

3 lata temu wymieniałem uszczelkę pod głowicą (przebieg 190 kkm) z powodu przedmuchu spalin do układu chłodzenia (wywalało płyn ze zbiorniczka).
Wczoraj powtórka z rozrywki, czyli przy przebiegu prawie 290 kkm znów spaliny poszły w układ chłodzenia i wywala płyn przez zbiorniczek, temp. zaczyna rosnąć do 110 stopni, masła na korku oleju brak (czyli jeszcze nie jest tak źle :hmm: )

Do tej pory silnik nigdy nie był przegrzany, choć go nie oszczędzałem - przy tej pojemności wyprzedzanie przychodzi z trudem i często deptałem mu nawet 100-110 km/h na III biegu, ale problemów nie było, poziom oleju i płynu w normie. Od około miesiąca na zimnym silniku po odpaleniu zaczął nierówno chodzić, szarpać, ale jak się rozgrzał było OK, choć odczułem spadek mocy.

Pytanko:
Ile czasu powinna wytrzymać uszczelka pod głowica? ile kkm?
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

uszczelka pod głowicą

 

Postprzez oizo » 17 wrz 2009, o 18:36

a planowales glowice? moze byla krzywa i wydmuchalo moze ktos zle dociagnal sruby? a moze wadliwa uszczelka? nie ma reguly na to przeciez.
oizo
 

Postprzez prezesik » 17 wrz 2009, o 18:41

głowicę planowałem, tylko zakładałem stare stare szpilki (nie wiedziałem o tym, ze wymienia się na nowe). Wszystkie szpilki dociągnąłem do 120 Nm, natomiast 3 sztuki się "przekręciły", czyli doszły do 100 Nm i dalej bez oporu, także nie przekręcałem ich dalej.
Ale jak piszesz - nie ma na to reguły.
Ważne, że jeszcze olej z płynem się nie połączył, to przynajmniej wydatek mniejszy, oleju i płynu nie będę kupował, tylko zleję.
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca

Postprzez pablomed » 17 wrz 2009, o 20:27

prezesso napisał(a):natomiast 3 sztuki się "przekręciły", czyli doszły do 100 Nm i dalej bez oporu, także nie przekręcałem ich dalej.
kolego, uznaj w tej sytuacji za sukces konstrukcji VW że aż tyle przejechałeś, skoro trzymało 7 z 10 szpilek.
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez K@mil » 17 wrz 2009, o 20:35

prezesso napisał(a):Wszystkie szpilki dociągnąłem do 120 Nm, natomiast 3 sztuki się "przekręciły", czyli doszły do 100 Nm i dalej bez oporu, także nie przekręcałem ich dalej.


Szpilki dokreca sie w trzech etapach Nm (w jakich jest napisane w ks serwisowej)... no i najwazniejsze szpilki przykreca sie zgodnie z kolejnością... Nie mozna przykrecac ich jak leci...
Avatar użytkownika
K@mil
POMOCNIK
POMOCNIK
 
Posty: 4895
Dołączył(a): 30 lis 2007, o 19:15
Lokalizacja: NDZ/CT

Postprzez prezesik » 17 wrz 2009, o 20:44

K@mil napisał(a):Szpilki dokreca sie w trzech etapach Nm (w jakich jest napisane w ks serwisowej)... no i najwazniejsze szpilki przykreca sie zgodnie z kolejnością... Nie mozna przykrecac ich jak leci...
ee no!!! to wiem, przecież tak dokręcałem, starego mechanika nie zaginaj :cwaniak: tylko fakt - 3 sztuki się lekko przeciągnęły :oops:
Avatar użytkownika
prezesik
Members
 
Posty: 4869
Dołączył(a): 25 lut 2008, o 20:06
Lokalizacja: Łęczyca


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości