Uszczelka pod głowicą ?

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

Uszczelka pod głowicą ?

Postprzez radarus » 26 kwi 2010, o 09:50

Podczas jazdy silnik ma temp. ok 75'C, w ruchu miejskim nagrzewa się do 90-95'C i włącza się wentylator i go schładza znowu do ok 75-80'C.
Niepokoją mnie te skoki temperatury, a poza tym czuć gaz z nawiewu jak stoję na światłach, a jak zgaszę silnik to przy silniku czuć płyn chłodniczy, a wycieków nie widać. przez miesiąc codziennej jazdy zgubił może 0,5l.

Jakieś sugestie? :niepewny:
radarus
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 26 gru 2009, o 01:46
Lokalizacja: Poznań

Uszczelka pod głowicą ?

 

Postprzez Tomuś » 26 kwi 2010, o 10:56

Jak dla mnie to te ''skoki temp'' są normalne jeśli mówimy o ruchu miejskim. Silnik przy wolnej jeździe stając na światłach rozgrzewa się po prostu bardziej czyli właśnie do 90'C i jeśli włącza się wentylator to taż prawidłowo. Gorzej gdyby temp skoczyła by do 110 np , a wentylator ani drgną wtedy trzeba by się martwić. Co do woni gazy z nawiewu to trudno mi się odnieś jeśli masz instalacje gazową to może nie daj borze jakaś nie szczelność lub brudny filtr wydziela podobny zapach. Niema się co martwic na zapas, sprawdź wszystkie wężyki i to czy na trasie też temp skacze ;-)
Avatar użytkownika
Tomuś
Badacz tematu
 
Posty: 207
Dołączył(a): 31 sie 2008, o 16:38
Lokalizacja: Jastrzębia

Postprzez Legionista » 27 kwi 2010, o 09:40

radarus napisał(a):a jak zgaszę silnik to przy silniku czuć płyn chłodniczy, a wycieków nie widać. przez miesiąc codziennej jazdy zgubił może 0,5l.


sprawdź cały układ od zbiorniczka do silnika - możliwe ze ci wycieka przy króćcu na rozgrzany silnik i od razu wyparowuje ci ... A jeśli płyn by uciekał do silnika to na bagnecie będą bąbelki powietrza - moje zdanie to masz wycieka z jakiegoś węża i tyle , sprawdź ten króciec przy silniku
Avatar użytkownika
Legionista
Members
 
Posty: 2202
Dołączył(a): 30 gru 2008, o 15:49
Lokalizacja: SFD

Postprzez kermid » 27 kwi 2010, o 14:03

Ja ze swojej strony dopowiem żebyś dobrze obejrzał chłodnice szczególnie w samych dolnych rogach czy nic ci się tam nie sączy.Jeszcze luknij na czujnik co załącza wentylator,on w chłodnice jest wkręcony i też może cieknąć tak przynajmniej jest u mnie
Avatar użytkownika
kermid
Badacz tematu
 
Posty: 228
Dołączył(a): 28 lut 2009, o 16:49
Lokalizacja: Białystok

Postprzez PabloSBT » 27 kwi 2010, o 20:15

gaz śmierdzi bo pewnie masz parownik po stronie pasażera zaraz pod szybą kup sobie filtr węglowy w jakimś stopniu likwiduje przykre zapachy :P na początku jak kupiłem ten filtr to wogóle gazem nie było czuć :)

A co do temperatury to normalne że masz skoki temp przy jeździe w mieście jak stoisz w korku często i ruszasz:) wszystko paruje a jak jeździsz często to i płyn chłodniczy paruje jeśli nie masz żadnych wycieków i twój samochód nie kopci na niebiesko to nie masz sie czym przejmować :D
PabloSBT
Members
 
Posty: 955
Dołączył(a): 14 sie 2009, o 11:06
Lokalizacja: TKI | Kielce

Postprzez radarus » 27 kwi 2010, o 21:31

No z tym filterkiem węglowym to nawet ciekawy pomysł :ok:
radarus
Berbeć
 
Posty: 7
Dołączył(a): 26 gru 2009, o 01:46
Lokalizacja: Poznań


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

cron