vw golf 3 1,8 90KM problem ze Stag 50

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

vw golf 3 1,8 90KM problem ze Stag 50

Postprzez Marcin12041982 » 23 mar 2013, o 22:46

Witam!!!Kupilem pare miesiecy temu golfika 1,8 90KM z instalacja gazową Stag 50 i parownikiem Tomaseto HP140 od poczatku byly z nią jakies problemy
-niechciala sie przełaczyc z benzyny na gaz(podczas jazdy przy przełaczeniu na gaz auto wogóle nie reagowało na wcisniecie pedalu gazu odrazu sie dusił dopiero sie przelaczył na postoju ale i tak nie za kazdym razem raz zgasl i dopiero za drugim razem zaczął chodzic na gazie a nieraz odrazu chodzil na gazie)
-teraz jest taka sytuacja ze jade do pracy rano gaz sie zalaczy a jak wracam to juz niedaje rady a na drugi dzien jest odwrotnie
-a na samym poczatku mialem tak ze wypalał tylko 18 litrów gazu a butla miesci 28L ale potem popusciele ta srubke na parowniku ta mała przy filterku i było OK i wypalał całą butle
Wymieniłem swiece i filterek gazu kopułka wyczyszczona i wszelkie złaczki wtyczki wiem ze byłoby trzeba wyrególowac parownik(posiadam interfejs do tej instalacji i kompa) i moje pytanie
-jak wyregolować parownik
-jakie powinny byc wskazania sondy na wolnych obrotach na gazie
-jakie ustawienia samego Staga 50 bo mam takie


typ cewki-na 4 cyl
sygnał cewki-0-5V
typ tps -0-5V
prog tps-0,30V
rególacja tps-tak
histereza tps -0,04V
wzbogacenie -50
zubożenie-40
predkosc aktuatora-200
opcja otwarcia-tak
prog tps-2,80V
aktuator na pozycje -111
predkosc aktuatora -210
typ sądy-0-1V
sąda -standard
regulacja od sądy-tak
prog sądy-0,46V
predkosc aktuatora-200
sąda zimna-10s
symulacja -wlasna
czas HI-0,60
czas LOW-0,80
czas wył-0,0
impulsy -0
typ przełaczenia-obroty w gore
obroty przelaczenia-1800
pozycja przelaczenia-90
temp.przelaczenia-tak
temperatura-10 st
max obroty gazu-6500
pozycja max-130
pozycja aktuatora dla 3000 tys-97
pozycja aktuatora dla 800-84
pozycja minimalna -70
rozszczelnienie-tak

i co najgorsza jestem za granica w kraju tulipanów i tutaj z fachowcami to jeszcze gorzej niz w polsce.PROSZE O JAKIES RADY!!!
Marcin12041982
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 24 lut 2013, o 18:58
Lokalizacja: Wielkopolska

vw golf 3 1,8 90KM problem ze Stag 50

 

Postprzez suchyvw » 23 mar 2013, o 22:57

Poszukiwania rozpoczolbym od przejrzenia dokladnie kabli wg schematu, nastepnie regeneracja reduktora, byly o tym tematy na forum. ;-)
To nie tylko samochód lecz kawałek życia..
moj-golf/golf-iii-1-8-adz-t51854.html
suchyvw
Badacz tematu
 
Posty: 224
Dołączył(a): 2 cze 2012, o 20:29
Lokalizacja: Łączno/Morąg

Postprzez Marcin12041982 » 23 mar 2013, o 23:33

instalacja ma niecałe dwa lata a wczesniejszy własciciel mało jezdził to raczej reduktor jest OK a przewody przejzałem i wyglada ze jest wszystko z nimi wporzadku (są całe nie pokruszone ani nic z tych rzeczy)to auto duzo stało bo co wtyczka to sypał sie zielony pyłek!!!

[ Dodano: 2013-03-23, 22:37 ]
A moze jakis dobry i pewny sposób na regulacje reduktora!!!
Dzieki za odpowiedz!!!
Marcin12041982
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 24 lut 2013, o 18:58
Lokalizacja: Wielkopolska

Postprzez suchyvw » 24 mar 2013, o 11:49

Marcin12041982 napisał(a):A moze jakis dobry i pewny sposób na regulacje reduktora!!!
Dzieki za odpowiedz!!!


Jezeli ma byc dobry i pewny to tylko regulacja u gazownika
To nie tylko samochód lecz kawałek życia..
moj-golf/golf-iii-1-8-adz-t51854.html
suchyvw
Badacz tematu
 
Posty: 224
Dołączył(a): 2 cze 2012, o 20:29
Lokalizacja: Łączno/Morąg

Postprzez Marcin12041982 » 24 mar 2013, o 16:50

Tak wszystko ładnie tylko na taka regulacje to bym musiał sie wybrac na wycieczke ponad 1000 km bo jestem w Holandi!!! wiem troche na temat regulacji metoda bąbelkowa tylko czym krecic przy reduktorze Tomaseto 140 :?:
Marcin12041982
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 24 lut 2013, o 18:58
Lokalizacja: Wielkopolska

Postprzez łukasz1983 » 24 mar 2013, o 17:22

Marcin12041982, Kolego masz tu zaznaczone na zdjęciu,którą śrubką kręcić,by ustawić reduktor metodą ''na bąbelki''
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/614 ... c48ec.html
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Marcin12041982 » 24 mar 2013, o 20:15

:-o o kurcze a ja własnie wczoraj w nocy coś znalazłem ze własnie ta śrubka ma byc wkrecona a powinno sie ustawiac tą grugą wiekszą i jak bąbelki sie untawi to tą mało powinno sie odkrecić tak aby chodził na wolnych obrotach!!! A znasz tą metode jesli tak to prosze opisz mi ja dokladnie!!!

[ Dodano: 2013-03-24, 19:30 ]
A co z tą drugą śrubką według ciebie i twojego opisu jak powinna być ustawionw :!:

[ Dodano: 2013-03-24, 19:48 ]
Bo ja wczoraj znalazłem taki opis
"odłaczyć wąż od reduktora i założyć kawałek takiego samego węża i zanurzyć go troszke w wodzie,podlaczyc elektrozawór na krótko do akumulatora (plus do plusa a minus do minusa)i własnie tą małą śrubkę zakrecić tzw.paybas a regulować tą dużą co jest od napiecia membrany(czułości reduktora)krecic tak aby bąbelki prawie przestaly lecieć(zapamietać w którą stronę kręcimy i gaz np przestaje lecieć i na odwrót bo to sie przyda w doregulowaniu)potem składamy wsio do kupy i jak nam niechce dobrze chodzic na gazie to wtedy popuszczamy powolutku tą własnie małą srubkę tzw.paybas tak aby na wolnych mial równe obroty.Nastepnie podłączamy kompa i ustawiamy sklad mieszanki tą małą śrubką tak aby na wolnych sonda oscylowała pomiedzy ubogą a bogatą mieszanką i tak samo na 3000 tyś.obrotów.a potem pozostaje nam konfiguracja na benzynie i na gazie a potem korekta parametrów wzgledem samochodu i silnika.

Ja coś takiego znalazłem to są posklejane ścinki porad róznych osób na różnych forach :-|
Marcin12041982
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 24 lut 2013, o 18:58
Lokalizacja: Wielkopolska

Postprzez łukasz1983 » 24 mar 2013, o 21:12

To zaczne od początku.
Posiadam sterownik Bingo M i parownik Tomasetto 100hp.
Ustawiłem go w ten sposób:
Podłączyłem Bingo pod lapka(rozgrzany silnik,włączone światła,nadmuch na 2 i radio.Symulacja jazdy,bo bez obciążenia troche inaczej sonda oscyluje),dałem w tryb "nauki" ,sterownik ustawił wartość PWA na 80 kroków,po tym zakręciłem małą śrubke na parowniku(silnik zgasł),odpaliłem i odkręcałem ją aż sonda na oscyloskopie poszła delikatnie w strone bogatej mieszanki,puźniej w zakładce otwarcie,zamknięcie krokowca na biegu jałowym dałem odpowiednio +20,-20 kroków,i sonda ładnie oscyluje od ubogiej do bogatej mieszanki.Tej dużej śruby nie ruszałem,jedynie w zakładce otwarcie,zamknięcie krokowca pod obciążeniem dałem odpowiednio +40,-40 kroków.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Marcin12041982 » 24 mar 2013, o 21:27

I to własnie tak jest jak jest naklepane dużo różnych instalacji gazowych Stag Bingo itp.a potem jest różnie z ustawieniami bo ja mam Stag 50 i z ustawieniami jest troche inaczej tz.z opisem programu i ustawieniami programu.
Marcin12041982
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 24 lut 2013, o 18:58
Lokalizacja: Wielkopolska

Postprzez łukasz1983 » 24 mar 2013, o 21:31

A jak jest u Ciebie z jazdą na benzynie?
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Marcin12041982 » 24 mar 2013, o 21:53

na benzynie jest OK (pracuje równo,zbiera sie dobrze)wymieniałem swiece czyscilem palec i kopułkę przewody są OK wiem że musze wyregulować reduktor tylko chyba za wiele sie już naczytałem bo mam metlik w głowie najpierw zrobie tak jak pisałem a potem pokombinuje odwrotnie to znaczy będe regulowac tą mała śrubko podczas metody bąbelkowej i sam sie przekonam który opis jest prawidłowy.Bo na jednym forum była nawet lekka zadyma pomiedzy dwoma osobami jeden pisał o regulacji małą śrubką a drugi dużą śrubką podczas metody bąbelkowej więc czarna magia
Marcin12041982
Berbeć
 
Posty: 8
Dołączył(a): 24 lut 2013, o 18:58
Lokalizacja: Wielkopolska

Postprzez łukasz1983 » 24 mar 2013, o 22:00

Chyba wiem o jakiej zadymie piszesz,też to czytałem.Ale oprócz regulacji parownika pasowała by regulacja sterownika,ale tu by pasowało,by wypowiedział się ktoś,kto ma doświadczenie ze sterownikiem Stag 50
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 15 gości