VW Passat b4 1.8 ABS duże spalanie gazu

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

VW Passat b4 1.8 ABS duże spalanie gazu

Postprzez Szheyk » 27 lis 2013, o 23:37

Witam , borykam się z problemem dużego spalania gazu .
Vw passat b4 1.8 abs 90 km mono-wtrysk (różni się tym od golfa że siedzi tam hydrauliczna krótsza skrzynia biegów )
reduktor Tomasetto 100hp
Spalanie w trasie max 110km/h a tak to około 90 - 100 km na poziomie 13l
mieszany 15l/100
Gaz przełącza się przy 2 tyś obrotów , ale często czekam aż trochę się zagrzeje na benzynie .
Nie wiem od czego mam zacząć sprawdzanie tego dużego spalania.
Może mi ktoś powiedzieć od czego może zależeć te spalanie?
Wymieniłem filterek gazu
Wiem że zależy również od stanu
Filtra powietrza , przewodów zapłonowych i świec
jakie mam kopić świece jedno elektrodowe czy jakie.
Chciałbym najpierw wszystko przygotować , powymieniać a potem pojechać na regulację gazu. Sonda lambda ok sprawdzana około 1 miesiąca temu
Słyszałem coś o tym że można przeczyścić sondę lambdę , da jakiś to rezultat? Jak to zrobić ? siedzi na kolektorze wydechowym a dokładniej?



Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Szheyk
Badacz tematu
 
Posty: 218
Dołączył(a): 26 wrz 2012, o 16:12
Lokalizacja: NEL

VW Passat b4 1.8 ABS duże spalanie gazu

 

Postprzez pablomed » 28 lis 2013, o 14:22

Nie można tego wiedzieć bez przeglądniecia całości. Nie napisałeś czy instalacja gazu jest I czy II generacji (z krokowcem), czy jest stara i masz ju zestarzały reduktor
Takie spalanie w cieżkim passacie nie jest szokujące, można z tego urwać ze dwa litry jeśli będzie wszystko tip top.
Pomogłoby odniesienie się do spalania benzyny, jeśli byłoby normalne to jasne byłoby że winna jest instalacja LPG, czyli potrzebna była by ew. regeneracja reduktora, sprawdzenie miksera czy nie za mały, i dopiero regulacja.
A w tej sytiacji nic nie wiadomo czy silnik na benzynie chodzi całkiem sprawnie czy też nie
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Szheyk » 29 lis 2013, o 00:32

Na benzynie na zimnym silniku troszkę nie równo pracuje .
Generacja gazu BingoM raczej I gen zakładana w 2004r
Przy dodaniu gazu (rozpędzanie ) słychać głos jakbym jeździł na stożku .
Więc łapie lewe powietrze
Niedługo zostaną wymienione Świece na jedno elektrodowe , kopułka palec świece przewody wysokiego napięcia filtr powietrza i passat pojedzie do mechanika na regulacje i zobaczymy co i jak będzie .

Może mi ktoś polecić sylikon do połączenia metal-metal ?

[ Dodano: 2013-11-28, 23:34 ]
Będę ściągał wtrysk , przepustnice i w razie czego można by było na wszelki wypadek jak będzie ok to dać silikonu troche.
Avatar użytkownika
Szheyk
Badacz tematu
 
Posty: 218
Dołączył(a): 26 wrz 2012, o 16:12
Lokalizacja: NEL

Postprzez pablomed » 29 lis 2013, o 17:04

kolego nie silikon, jeśli okaże się że podstawa wtrysku jest sparciała to należy ją wymienić.
Co do reszty faktycznie trzeba silnik dokładnie przejrzeć a dopiero potem jak wszystko będzie ok na benzynie to zająć się gazem, martwić się czym nie masz jeśli tylko silnik ogólnie jest w jakim takim stanie to wszystkie części albo są tanie albo łatwo dostępne w używkach.
Bingo M to druga generacja (ma silniczek krokowy na wężu od reduktora do miksera)
pablomed
Members
 
Posty: 5992
Dołączył(a): 3 sie 2008, o 18:01
Lokalizacja: małopolskie

Postprzez Szheyk » 30 lis 2013, o 23:11

Witam wymieniłem uszczelke przy wtrysku taką papierową i na gazie nie ma mocy chyba że przy dużych obrotach . Co mogło to spowodowć ?. Może to być winą tego że gaz był ustawiany na lewym powietrzu a teraz ze wzgledu na to że jest dolot szczelny to zmieniły sie parametry ustawienia gazu?
Avatar użytkownika
Szheyk
Badacz tematu
 
Posty: 218
Dołączył(a): 26 wrz 2012, o 16:12
Lokalizacja: NEL

Postprzez łukasz1983 » 30 lis 2013, o 23:39

Szheyk, Jak najbardziej.A jak jazda na benzynie,jest poprawa?
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Szheyk » 1 gru 2013, o 00:06

na benzynie git majonez . Czyli zdejmuje uszczelke , jade do ełku (60 km ) tam zakładam uszczelke i do gazownika :-) chyba że ktoś ma jeszcze jakiś pomysł. I może być jakiś inny problem.
Avatar użytkownika
Szheyk
Badacz tematu
 
Posty: 218
Dołączył(a): 26 wrz 2012, o 16:12
Lokalizacja: NEL

Postprzez łukasz1983 » 1 gru 2013, o 12:17

Szheyk, Nic nie zdejmuj.
Jak na benzynie jest ok to wina leży w złych ustawieniach centralki.
Podjedź na benzynie do gazownika niech ci ustawi (silnikowi nie zaszkodzi jazda na bp a wręcz mu się przyda)
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Szheyk » 2 gru 2013, o 18:46

Witam ponownie
Dzisiaj po założeniu uszczelki papierowej pod wtrysk , wymiany przewodów wysokiego napięcia , kopułki , palca rozdzielacza , filtra powietrza , świec boscha 3-elektrodowe jak odpaliłem samochód znaczą strzelać i nie równo pracować . Dało rade podjechać do mechanika więc pojechałem . stwierdził po pół godziny grzebaniu w silniku że do ustawienia rozrząd i zapłon . Czy jest to możliwe że mogłem to przestawić ? Troche lipa bo :cenzura: się w zakup części i do tego jeszcze mechanik swoją dole zabierze.
Ostatnio edytowano 2 gru 2013, o 21:07 przez Szheyk, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Szheyk
Badacz tematu
 
Posty: 218
Dołączył(a): 26 wrz 2012, o 16:12
Lokalizacja: NEL

Postprzez łukasz1983 » 2 gru 2013, o 19:30

Szheyk, Coś ten mechanik leci w kulki.Jak po zmianie uszczelki pod wtryskiem można przestawić rozrząd i zapłon.
Szheyk napisał(a):wymiany przewodów wysokiego napięcia , kopułki , palca rozdzielacza , filtra powietrza , świec boscha 3-elektrodowe jak odpaliłem samochód znaczą strzelać i nie równo pracować

A dobrze założyłeś przewody?
Jak źle założysz,to właśnie silnik będzie tak się zachowywał jak opisujesz.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Postprzez Szheyk » 2 gru 2013, o 21:02

pojechałem i kombinowali zmieniać przewody na różne sposoby i jeszcze gorzej było.

[ Dodano: 2013-12-02, 20:04 ]
w czasie jazdy szarpał i na niskich obrotach prawie gasł
Avatar użytkownika
Szheyk
Badacz tematu
 
Posty: 218
Dołączył(a): 26 wrz 2012, o 16:12
Lokalizacja: NEL

Postprzez łukasz1983 » 2 gru 2013, o 21:17

Szheyk, Według mnie to coś z WN.Po wymianie kabli,świec,palca i kopułki masz problem.Po kolei zakładaj z powrotem stare świece,palec,kopułkę i kable i zobaczysz po zmianie czego zacznie poprawnie chodzić.
Avatar użytkownika
łukasz1983
Members
 
Posty: 2079
Dołączył(a): 2 wrz 2012, o 16:40
Lokalizacja: RKR
Rocznik: 1993
Silnik: 1.6 ABU 1.8 Z18XE
Paliwo: PB+LPG
Nadwozie: 3-drzwiowe

Następna strona

- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 71 gości