wielki problem przerazajace spalanie

Wszystko o LPG

Moderator: Moderator

wielki problem przerazajace spalanie

Postprzez Daniel » 28 cze 2014, o 14:48

nie moglem znalezc nic odnosnie takiego problemu jak mam a mianowicie moj problem wyglada nastepujaco: od 3 lat mam golfa 3 1.8 jednopunkt 90km rok 1995 i mam bardzo wysokie spalanie na pelnej butki gazu czyli okolo 28 litrow robie 130 km przy okolo 50 pokazuje juz rezerwa szukam przyczyny wyminilem sonde lambda na nowa Bosch czujnik temperatury ukladu chlodzenia kable swiece aparat zaplonowy wszystko nowe beru podstawa ta gumowa pod wtryskami co jest tez nowa rozrzad dobrze ustawiony do lampy stroboskopowej caly uklad wydechowy ucszczelniony wraz z oddanym do toczenia kolektorem a spalanie jest coraz wieksze co znajde usterke eliminuje ja to jest coraz gorzej auto prawidlowo osiaga tem 90stopni i ja trzyma... wczesniej okazalo sie ze byl przestawiony rozrzad o zeba bo byl slaby i stad to naprawiono ale powiem szczerze ze spalanie sie pogorszylo regulowany byl gaz filterki wymienione... zauwazylem jedno ze na benzynie auto ma bogata mieszanke czuc poprostu ze nie spala wszystkiego ale wydaje mi sie ze to bylby problem tylko na benzynie bo chyba sonda nie steruje do konca gazem? czy ktos moze mi pomoc? nie znalazle tu tego tematu w ktorym ktokolwiek mial tyle problrmow i nic nie pomagalo jestem nowy wiec prosze o wyrozumialosc
DAniel 1.8
Daniel
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 28 cze 2014, o 13:32
Lokalizacja: Tarnów

wielki problem przerazajace spalanie

 

Postprzez k-m-r1 » 28 cze 2014, o 15:20

podpiąc sie pod sterownik lpg i sprawdzic co jest odczytywane z sondy

podpac sie pod znalizator spalin sprawdzic co jest za autem

jak wygląda spalanie na BP ???

przede wszystkim odwiedzić Gazownika z nie gaziarza

czy ubywa LPg jadac na lpg?
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Daniel » 29 cze 2014, o 13:26

tzn auto jest pod stala kontrola gazownika i facet jest naprawde dobry jezeli czegos nie wie mowi wprost przepatrzyl cala instalacje pod wzgledem szczelnosci i nic nie znalazl wszystkie czesci ktore uwazal za zepsute wymienil na nowe i nie bral kasy jezeli auto dalej chodzilo jak chodzilo...w pinal sie w komputer od gazu i mu wskazywalo ze przechodzi z mieszanki ubogiej na bogato wszystko w miare poprawnie bylem tez na emisji spalin i wykazywalo ze gaz jest calkowicie spalany a nie wierze w to ze auto ma takie zapotrzebowanie bo to njprostszy silnik i wiem jak zaniedbane egzemplarze wykonczone wrecz chodza moj pod wzgledem zrywu szybkosci i spalania kryje sie do tych najwiekszych pasci nawet kolem nie obroci bo go cos dlawi... na PB tez zuwazylem duze spalanie tzn na codzin nie jezdze na Pb ale przez ostani okres zauwazylem nawet patrzac na to ze auto odpalam na PB i to kwestia w sumie chwili i chodzi na gazie a paliwo dosyc szybko ubywa tankujac np za 5o zl PB odpalam auto moze miesiac codziennie na paliwie i nalezy jechac tankowac... nie ma tez wyciekow nigdzie itd jedyne co jest byc moze to to ze czuc w spalinach PB jadac na paliwie i ewidentnie chodzi na zabogatej mieszance... ale czy jest to mozliwe kiedy powiedziano mi ze zaplon po ustawianiu rozrzadu byl ustawiany do lampy stroboskopowej? zastanawia mnie ta sonda ale na milion procent jest nowa i dobra w miesiac sie nie zepsula a dalej nie wiem do czego sie doczepic bo naprawde wszystko juz co mi przyszlo na mysl wymieniono na nowe czesci z najwyzszej polki... a czy jest sznasa np ze caly glowny komputer samochodu ulegl jakiejs awari i moze to byc przyczyna? ewentualnie komputer od LPG ten ktory odpowiada za mieszanke? instalacja ma 2 lata i to nie cale jest jakis sposob by to sprawdzic bo wiadome kazda wizyta u mechanika wiaze sie z kosztami ja juz odwiedzilem wielu okolo 10 i to goscie ktorzy robia BMW M itd i kazdy wziol kase a auto jak jezdzilo tak jezdzi a same ich diagnozy do kupy kosztowaly mnie juz ponad 2 tys zl wraz z wymianami czesci ktore nie mialy wplywu na problem patrzac na obecna chwuile
DAniel 1.8
Daniel
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 28 cze 2014, o 13:32
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez k-m-r1 » 29 cze 2014, o 13:58

zatankuj PB sprawdz spalanie na 100 km
mi cośnie pasuje ten gazownik albo stacja

spalanie rosnie bo albo paliwo ucieka
spalanie rosnie bo są zle dobrane parametry jak sonda lambda

nic tylko siadac z laptopem w auto zrobic trase pare km i obserowac przebieg pracy na lpg


sonda dobrze dobrana?
moze sonda zła i podaje napiecie w złym zakresie.

spalanie rosnie i brak mocy zle ustawiony pasek rzrzad

ustaw pasek na znaki i sprawdz czy pokrywająsie
był tu jeden mechanik co naciagałpasek w drugą stronę i za każdym razem miał przestawiony o 1 zombek
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Daniel » 29 cze 2014, o 14:12

w tym rzecz ze rozrzad byl zle ustawiony na zle usawionym nie dalo sie jezdzic brak mocy i spalanie rowniez dobre tydzien temu oddalem gosciowi ktory ustawil go podobno tak jak nalezy stwierdzil ze byl przestawiony o zeba a sutawial go do znakow zaczynajac od tego na skrzyni co jest wiec wydaje mi sie ze ta kwestia odpada bo auto jest o wiele zrywniejsze fakt demonem predkosci nie jest ale roznica duza ... co do sondy to jest zakupiona orginalna bosch czteropinowa tak jak mialem poprzednia i raczej ona byla od nowosci wykrecilem stara i z nia w reku kupilem nowa... Czyli z tego co doradzasz to pozostaje tylko jazda z podlaczonym komputerem... aaa i co do stacji i gaziarza to badanie odnosnie spalin przeprowadzal dla pewnosci po pierwszym badaniu w drugiej innej staci w innej czesci miasta i wyniki byly praktycznie takie same i podsumowanie bylo takie same ze w spalinach jest wszystko ok
DAniel 1.8
Daniel
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 28 cze 2014, o 13:32
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez k-m-r1 » 29 cze 2014, o 18:09

cos mi tu nie pasuje bo spalanie LPG 28L na 130 km to jest około 22l na 100 km silnik jest zalany LPG i nie pojedzie bo mieszanka za bogata

LPG ucieka w kosmos i smierdzi
jakoś cudownie silnik spala tyle lpg i mieszanka spalim jest bogata
1.8 pali około 10L na 100 km


wez posprawdzaj jeszcze raz szczelność ukłądu

kup za 8 zł tester szczelnosci w sprayu psikasz pianką na złącze i są banki
lub mydliny mydło w płynie z wodąrozrobic

na wszystkie złącza od zaworu tankowania przez wielozawór butki konczac na parwniku i krokowcu

sprawdzic czy przewody pod autem nieprzetarte

sprawdzac na pełnel butli auto odpalone na LPG
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Daniel » 29 cze 2014, o 18:59

napewno to sprawdze kolejny raz bo ostatnio byloo sprawdzane przy mnie osobiscie wlasnie tym sprayem co mowisz (taka piana biala ktora robi banki przy ewentualnym wycieku) i nie bylo zadnych ale co w zwiazuku z tym ze na benzynie tez by chodzil na zabogatej bo to ewidentnie czuc jezeli pracuje na benzynie a na gazie jest niewyczuwalny tak bardzo... a nie orientujesz sie czy ktos tu mial podobny problem? dla mnie osobiscie tez jest zdziwieniem bo te auta z tym silnikiem kazdy kto ma mowi 10 max co mu bierze mowimy o predkosci do 90 km/h max. Z tego co widze przerabiales te silnik i stycznosc z lpg miales wiec powiedz mi czy istniala by mozliwosc zlej pracy calego komputera a aucie tego co jest na podszybiu?napewno sprawdze i to juz jutro te mozliwosci co doradzasz bo borykam sie z tym problemem odkad mam auto ale tez nie chce poprostu sie go pozbyc bo juz duzo nerwow kasy i serca w niego wlozylem i nie chce teraz odpuszczac.A czy istnieje mozliwosc np wady w wiazce istalacji mowa tu o kablach i wtyczce ktore spinaja sie z sonda lambda? bo slyszalem tez cos o trybie awaryjnym w tych golfach lecz nie wiem jak to sprawdzic i stwierdzic czy akurat moj obecnie go ma i jak go sie pozbyc
DAniel 1.8
Daniel
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 28 cze 2014, o 13:32
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez k-m-r1 » 29 cze 2014, o 20:44

komputer w podszybiu ECU

tryb awartjny włacza sie jeśli któryś z ważnych czujników szwankuje lub ma wartość poza dopuszczalnym zakresem

tryb awaryjny jest kasowany po kilku uruchomieniach jeśli usterka jest usunieta
zostaje wpis błedu w pamieci do odczytu przez vag

czyszczenie nastaw które sterownik dobiera to poprostu odpiecie akumulatora na 15 minut lub wiecej
odpala auto i zostawiasz do nagrzania sie i włączenia wentylatora chłodnicy
ja praktykuje odpalić i poprostu przejechac sie ECU sam sobie ustawi krokowy i dawke paliwa

LPg jest niezależne od PB i sterownika ECU

to osobny układ jeśli jest problem z jednym a z drugiem brak to szukasz tam gdzie jest problem na LPG czyli ukłąd zasilania układ czujników lub ustawienia sterownika

jeśli w obu przypdkach to grzebiesz w elemętach łaczacych czyli silnik wydech dolot chłodzenie a nawet ciśnienie w oponach


problem i diagnoza przez internet ro jak porodówka na telefon ... :!:

wstawiasz auto do mechanika i brak efektów? zmian mechanika

sonda lambda nowa ja bym wpiołsie oscyloskopem

ECU podpiac vag oczytac błedy wykasowac sprawdzic czy błedy nie wracają

LPG podpiąc sie sprawdzic nastawy

LPG sprawdzic parownik płyn w układzie sprawdzic szczelność układu
Polska wersja programu MACH3 cnc---- Makra do palników ,magazynków, THC, OHC---- EKRANY dla firm i producentów maszyn ---- budowa sprzedaż maszyn Plazmy, Elektrodrążarki, Frezarki ,Tokarki, Gietarki, inne maszyny
Avatar użytkownika
k-m-r1
Weteran
 
Posty: 2080
Dołączył(a): 24 sie 2008, o 18:48
Lokalizacja: OOL DW Praszka Wrocław

Postprzez Daniel » 30 cze 2014, o 09:06

Wlasnie wybieram sie do mechanika kolejnego z listy wszystko spisalem co mi doradziles zobaczymy co powie czy bedzie na zasadzie jak wczesniej ma byc dobrze a jest coraz gorzej . Dzieki wielkie za pomoc pozniej napisze co sie udalo ustalic
DAniel 1.8
Daniel
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 28 cze 2014, o 13:32
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez black78 » 30 cze 2014, o 19:13

Podepnę się pod temacik bo mój Goferek 1.6 ABU od jakigos czasu zaczoł łykać o 6 litrów gazu więcej niż wcześniej. I tak jak kolega wyżej wszystko jest wyregulowanie i powymieniane i nadal to samo. Ale wczoraj podpiołem się pod Vaga i wyskakuje mi błąd " uszkodzony czujnik położenia przepustnicy lub zwarcie do masy". I teraz moje pytanie brzmi .Czy uszkodzony TPS może być przyczyną ogromnego spalania gazu?? Może kolega ma to samo.
black78
Berbeć
 
Posty: 13
Dołączył(a): 25 cze 2012, o 22:34
Lokalizacja: Łask

Postprzez Daniel » 1 lip 2014, o 15:31

powiem Ci tak kolego mialem plany wpinac sie w komputer ale w mojej okolicy sa pseudo mechanicy tzn biora kase a auto coraz gorzej stwierdzilem ze musze zajac sie najpierw gazem i dlatego wybieram sie do gazownika ktory zajmuje sie lpg w zaturbionych silnikach wepnie sie i tak jak kolega wyzej ktory mi pomaga doradzil zeby podczas trasy sprawdzic mape spalania bo sonda lambda by nie miala nic do tego tzn do gazu... aczkolwiek tez nie bede wykluczal twojej opcji i napewno to sprawdze... czy sonda lambda po wymianie musi byc kasowana w komputerze jako ewentualny blad?
DAniel 1.8
Daniel
Berbeć
 
Posty: 6
Dołączył(a): 28 cze 2014, o 13:32
Lokalizacja: Tarnów


- - -



Powrót do Silniki benzynowe (LPG)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości